Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AM_Horses

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 09:25

Elisa. Jaa de bruine merrie is heel leuk. En zo makkelijk, nog geen één keer gebokt of stap verkeerd gezet.

Mirjamalvaro. Ik denk best proberen waard. Met grote aantallen scheelt get behoorlijk wat geld.

Tjakka. Nooit geen korting gevraagd. Eerder om meer te betalen. Ze eten meer ruwvoer, vuiler in stal. En al helemaal als het veulen er is.

Ik doe hier ook geen geslacht bepalingen.

Straks komen ze mijn Jazz merrie weer scannen. Ze lijkt nog niet terug hengstig te worden.

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 09:37

Jij ook gefeliciteerd Annet!

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 15:28

Hier is mijn Charmeur drachtig gescand van Extreme US

Vorige week woensdag is hier het Laatste veulen geboren.
Hengstenveulen van Mclaren.
Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 15:31

Gefeliciteerd :D

Ik moet nog 12 eb 14 dgn wachten en dan weet ik of die van mij drachtig zijn. :=

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 15:35

Wachten duurt lang :')

Ik had het bij mijn Charmeur echt niet verwacht.
Op de 18dagen scan bleek ze niet drachtig maar wel al een ei van 5,5 op de zelfde dag insemineren ging niet meer lukken dus voor de volgende dag besteld hopende dat het ei er nog zat. Echt totaal niet verwacht dat ze drachtig zou zijn

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 15:38

Gelukkig maar dat je toch hebt laten insemineren. :D

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 09:18

Iemand de selectie van de Pavo Cup gevolgd?

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 14:10

karinna: Gefeliciteerd met de dracht. Hopelijk krijgen je stalgenoten hun merries ook drachtig. Toch leuk als ze bij elkaar kunnen.

gewoonmarie: Gefeliciteerd met Oberlina!

Vulina: Goed bezig en bijna op het eind met het seizoen. Ben weer zeer benieuwd naar de veulens volgend jaar!

Yvonnepuntnl: Zonde dat de Everdale niet drachtig is, maar zo te horen heb je een paar mooie combinaties voor volgend jaar!

Tjakka123: Wij hebben nog nooit een geslachtsbepaling scan gedaan. Uiteindelijk maakt het ons niet zo veel uit of het een hengst of merrie wordt, maar ik kan me voorstellen dat het handig is wanneer je een merrie nakomeling wil verkopen o.i.d. Betreft korting op eigen voer; dat is echt aan de stalhouder denk ik. ‘Nee’ heb je, ‘ja’ kun je krijgen, toch?

Umeo: Ik heb de Pavo in Deurne en Ermelo gefotografeerd, dus heb er best veel van meegekregen, ja. Om op je eerdere vraag terug te komen, ik voer Vente optibreed aan de merries. Het is duur, maar ik hoef van deze brok relatief weinig te geven en ze staan er werkelijk super bij.

AM_Horses: Gefeliciteerd met je ster merrie! En je veulen is wel echt bijzonder! Mooi resultaat! Is de Jazz inmiddels geïnsemineerd?

Paardje2013: Gefeliciteerd! Sjiek veulen van McLaren. Extreme US wordt veel gebruikt hoor ik om me heen. Fijn dat de Charmeur drachtig is. Goed op de eisprong geïnsemineerd, zo te horen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 14:49

Mijne was helaas niet drachtig van Extreme US. Wordt ook niet hengstig? Hopelijk deze week nog wel, dan proberen we nog een keer.

Verder tot nu toe deze combinaties drachtig;

1-Tanita van Nashville Star, via ET
2- Tanita van Omar Shariff
3- Zieoxstrona van Dancier Gold
4- Ollori van Expectation
5- Wirosa van Mauro Turfhorst
6- Rivanna van Escolar, via ET
7- Uriante van Red Viper

Rivanna heeft 2 eitjes zitten, gedekt (voor ET) met Expectation. Mocht iemand een draagmerrie over hebben..

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 14:57

Dat zijn er weer flink wat, Vulina. En nee, helaas geen draagmerrie over.

Wij zijn vrijdag met Deja (Diwanda, Florencio x elite sport d-oc v. Flemmingh x ster preferent prestatie v. Ferro) naar de CK geweest en ze is Elite verklaard! Echt heel blij mee. Ze is vanochtend drachtig gescand van Livius, dus we hebben een Livius x Florencio in de maak.

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 17:42

Gefeliciteerd!

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 18:00

Goeie combi Kathleen. Daar heb ik er 2 van :D.
Allebei zeer knap gelukt!

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 18:14

Wat grappig. Ik zie in je profiel dat je ook een keer Desperado in combinatie met Florencio gebruikt hebt. Daar heb ik een jaarling van staan :D

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 18:40

Kathleen_vW schreef:
Wat grappig. Ik zie in je profiel dat je ook een keer Desperado in combinatie met Florencio gebruikt hebt. Daar heb ik een jaarling van staan :D

Jaa, ook erg fijn paard! Merrie geeft ook duidelijk erg fijne paarden.
De Desperado gaat dit jaar weer mee naar huis en de merrie van Livius houd ik aan.
Hengst is vorig jaar erg goed verkocht.

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 20:25

Gefeliciteerd Kathleen!

We hebben nu net Nelly furtado opgehaald bij de hengstenhouder. Lukt niet om überhaupt weer hengstig te krijgen. Mischien dat ze thuis spontaan nog weer hengstig word in haar eigen omgeving. En anders straks maar lekker sporten. Planning was 2 veulens en dan sporten. Dan maar een jaar eerder. Ook geen ramp, wel jammer.

tjakka123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 08:46

Wat jammer van de merries die het niet gelukt zijn... :(
Komt het door het weer of andere invloeden? Of 'gewoon' gewoon niet?

Houden jullie veulens zich goed met de warmte deze week?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 09:02

Kathleen_vW schreef:
Dat zijn er weer flink wat, Vulina. En nee, helaas geen draagmerrie over.

Wij zijn vrijdag met Deja (Diwanda, Florencio x elite sport d-oc v. Flemmingh x ster preferent prestatie v. Ferro) naar de CK geweest en ze is Elite verklaard! Echt heel blij mee. Ze is vanochtend drachtig gescand van Livius, dus we hebben een Livius x Florencio in de maak.

[ [url=m/kjsGKU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super, gefeliciteerd!

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 09:12

gewoonmarie: balen dat het niet gelukt is. Ik hoor het meer dit jaar dat het lastig is de merries drachtig te krijgen, heb er voor het eerst ook last van. Nelly is nog jong gelukkig, en een jaartje sporten is ook geen ramp toch?

tjakka123: Ik heb alle paarden deze dagen 's nachts buiten en overdag binnen. Vorige week is het nieuwe hekwerk geplaatst, dus nu durf ik het wel aan. Alleen de opfok dieren kunnen kiezen of ze binnen of buiten blijven, die wisselen af tussen onder de bomen staan en binnen. Ook heb ik ventilatoren staan en krijgen ze wanneer nodig een douche. Maar ik zal blij zijn als die hitte klaar is. Niks voor de paarden en niks voor mij!

Elise2: Dankje :)

Ik heb er bij Deja wel twee op zitten. DA is nu al 3 keer langs geweest om er eentje weg te knijpen, maar ze zitten steeds te dichtbij elkaar (wel steeds op een andere plek).

Diortje_vds

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 10:50

tjakka123 schreef:

Mijn merrie met veulen staan op een weide met schuilhok (afdak en 3 wanden) , de bomen aan 1 kant staan helaas niet zo ideaal, enkel 's avonds valt er dan schaduw, overdag staan ze bijna de hele dag onder hun afdak, ook vanwege de vele vliegen momenteel. Ik voorzie wat hooi in het hokje zodat ze zich toch wat kunnen bezighouden overdag, in de ochtend geef ik wat wortels en 's avonds beetje slobber met wat electrolyten. Gisteren is het al opgelopen tot 36° graden, vandaag tot 38-39 ;(
Gisterenavond was de kleine wel vrolijk en speels dus dat was een opluchting!

Heeft me toch al genoeg stress gegeven, en erna komt de volgende stress, als de warmte-onweders gaan losbarsten, de mama is daar wel gevoelig aan...

Hopelijk blijft het bij deze enkele dagen....

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 11:17

Diortje_vds schreef:
tjakka123 schreef:

Mijn merrie met veulen staan op een weide met schuilhok (afdak en 3 wanden) , de bomen aan 1 kant staan helaas niet zo ideaal, enkel 's avonds valt er dan schaduw, overdag staan ze bijna de hele dag onder hun afdak, ook vanwege de vele vliegen momenteel. Ik voorzie wat hooi in het hokje zodat ze zich toch wat kunnen bezighouden overdag, in de ochtend geef ik wat wortels en 's avonds beetje slobber met wat electrolyten. Gisteren is het al opgelopen tot 36° graden, vandaag tot 38-39 ;(
Gisterenavond was de kleine wel vrolijk en speels dus dat was een opluchting!

Heeft me toch al genoeg stress gegeven, en erna komt de volgende stress, als de warmte-onweders gaan losbarsten, de mama is daar wel gevoelig aan...

Hopelijk blijft het bij deze enkele dagen....

Wat fijn dat ze overdag ook schaduw hebben!
Bij ons is er op het heetst van de dag nauwelijks schaduw op de wei. Daarom doen we ze dan naar binnen, daar is het dan wel warm maar staan ze niet in de volle zon. Als ik naar het weerbericht kijk is het vanaf morgen al weer een stuk koeler :)

Suzie wordt steeds knapper!
Afbeelding

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 11:39

Wij hebben gelukkig een hoge donkere schuur waar de warmte in de nok gaat zitten, maar het in de stallen relatief koel blijft. Hier staat gelukkig een fractie meer wind, dan waait het toch iets door.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:24

Ik heb ze binnen staan met sproeier op het dak

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 15:48

Dat is ook nog niet zo dom, Balko.

Zitten nog steeds 2 eitjes op, ze zitten te dicht bij elkaar. Hoop dat het vanavond anders is, we zitten toch al op dag 15 :\

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 17:02

2 vruchtjes? Wat hadden jullie dan al vroeg gescand op 14 dagen.. 16 dagen moet ook te doen zijn met afknijpen.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 17:38

Gefeliciteerd met de dracht Kathleen!

Hier staat alles gewoon buiten met de hitte. We zitten redelijk dicht bij de zee en hier waait het nog. Op stal staan ze alleen maar te zweten. Ze komen rond een uur of 8 naar binnen voor de nacht. De veulens lijken er ook niet veel last van te hebben.

Deze week nog een 18 dagen scan. Spannend! Was de laatste poging.