Ik vind dat er een paar hele goede tussen zitten waar we echt blij mee kunnen zijn, maar er zijn er een hoop doorgegaan die in mijn ogen niks in dat hele verrichtingsonderzoek te zoeken hebben. In plaats daarvan hadden ze beter een paar interessant gefokte hengsten gewoon de kans kunnen geven. Is het niks (de nakomelingen) dan laat de fokker hem vanzelf wel staan! Ze gewoon een kans geven voor de bloedspreiding weegt wat mij betreft dan het zwaarst. Er liepen wel een hoop hakkentrekkers rond. Over het algemeen denk ik wel dat er een stel goede hengsten uit komen straks.
Mijn favorieten zijn bij de dressuur toch echt de Rousseau x Jazz en de Krack x Jazz, de krack had een iets mooiere bovenlijn mogen hebben, de Rousseau vond ik ietwat in elkaar kruipen, beiden zeer goede bewegingen. De
Cabochon x Appollonios viel mij trouwens ook enorm mee, daar had ik niet veel van verwacht, maar liep erg lekker. Net als de Scandics.
Bij het springen was de witte Berlin x Concorde in mijn ogen de terechte kampioen, hoe die sprong deed zelfs mijn dressuurhartje sneller kloppen

Bij de tuigers (jawel daar heb ik ook even naar gekeken als is dat niet mijn ding

) was de reservekampioen mijn favoriet, de Stuurbord x Fabricius. Niet dat ik verstand heb van tuigers, maar zijn manier van bewegen sprak me erg aan, al was hij wat klein en vond ik de kampioen tuigtypischer om te zien.