Tweede en Derde bezichtiging KWPN

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Re: Tweede en Derde bezichtiging KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 21:06

Dees schreef:
Heb vanmorgen met verbazing gekeken hoe ze de Rousseau x Inspekteur niet een kans geven, op basis van afstamming en gebrek aan bloeduitstraling... Verward
Beest liep echt best en liet zowaar ook nog een goede stap zien. Ik vind dat het geen smal kontje met hoge benen heeft juist een pré...

Dat vond ik eigenlijk ook wel een fijn besst.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 21:12

Ik vond idd de Rousseau x Inspekteur gisteren erg leuk!!

Heb het vandaag gemist helaas, maar welke Rousseau's zijn er uiteindelijk allemaal aangewezen?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 21:13

wij hebben niks gekocht, vond de rousseau heel leuk, maar die mogen ze lekker zelf houden voor dat geld Haha! en die jazz krack c vond ik ook heel leuk beest, maar ook genoeg geld voor een 3 jarige Haha! dat vond ik eigenlijk de 2 leukste...

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 21:15

Citaat:
Ik denk niet dat dat is wat wij fokkers willen zien

Hier ben ik het roerend mee eens en met mij op de tribune nog veel meer mensen!
Het is toch om te huilen hoe ze door H.P.M en E.G. werden voorgereden Huilen
Je zou bijna bang worden dat je fokproduct in hun handen terecht komt.

Heb veel schik gehad met het voorstellen van de W-jaargang.
Wie ging er als een gek vandoor als 3de tijdens het ere rondje (zat op een heel donker paard)?
Heb enorm moeten lachen om haar big-smile toen ze de ring uitracete!

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 21:16

Sjoert schreef:
Dees schreef:
Heb vanmorgen met verbazing gekeken hoe ze de Rousseau x Inspekteur niet een kans geven, op basis van afstamming en gebrek aan bloeduitstraling... Verward
Beest liep echt best en liet zowaar ook nog een goede stap zien. Ik vind dat het geen smal kontje met hoge benen heeft juist een pré...

Dat vond ik eigenlijk ook wel een fijn besst.

Mijn idee........ Pling 1 van de weinige hengsten dat een echt vader dier was Vingers aflikken

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 22:00

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 22:09

Die kwam gister in de 2de bezichtiging dacht ik niet in de ring.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 22:21

Nee die was er niet.

Ik vraag me nog steeds af wat gisteren de laatste show had moeten zijn.

Is ze met Kimberley heelhuids tot stilstand gekomen, er staan van die pilaren pal achter de uitgang Nagelbijten / Gniffelen

herrewijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 22:27

wij de opfokkers van de rousseau x amethist , samen met de fokkers hebben 2 dg lang met kromme tenen op de tribune zitten kijken naar "ons paard" en die mag dus fijn door naar ermelo. Schermer dressage ( hans de jong ) heeft het paard van ons vlak voor de keuring gekocht. Ondanks dat hij niet meer van ons is zijn we toch bere trots dat hij het gehaald heeft.
Wij weten hoeveel geld en moeite ( en soms tranen) het kost om zover te komen.
En dan nog is het een lange weg om te gaan!

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 23:07

@Gefeliciteerd hoor, daar mag je zeker best trots op zijn!
Nog veel fokkerssucces in de toekomst toegewenst!

bonaparte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 23:44

Ben ook weer terug van een paar dagen hengsten kijken.

Over der hele lichting genomen viel het me niet mee. Veel gewone paarden wel wat uitschieters, veel planken, bij veel gebeurd er weinig in de rug. Veel tuigers.

Woensdag vielen me positief op:
Calvino Z x Quick Star.Mocht wat langer in de hals, fijn bewegen met ruggebruik, souplesse, afdruk en takt. Springen met veel afdruk en mooi rond op de sprong.
Laomedon x Paradox. Fijn type met voldoende bloed. Bewegen met achterbeen eraan en bergop. Niet door, jammer, in dld was hij er in de vorauswahl ook al uit en heb destijds ook al niet begrepen waarom. (alhoewel Westf./Laomedon)
Sunny boy x Rosier. Niet hoe ik hem eerder gezien heb. Heeft de afgelopen tijd teveel gedaan imo.
Mr. Blue x Voltaire. In beweging en op stand wat eenvoudig. beetje duikboot. Springen daarintegen erg goed, mooi rond op de sprong.

Donderdag:
Berlin x Concorde. Doet wat klassiek aan en heeft niet het laatste aan beweging maar SUPER op elke sprong en goed in galop.
Chin Chin x Ircolando. Fijn type, iets gezonken. 3 voldoende gangen. Op de sprong snel omhoog uit de schoft en goede reflexen.
Padinus x Lear fan xx. mooi model, voldoende bloed. Ruim voldoende beweging op de sprong ruim voldoende. Dom dat ze die geen kans gegeven hebben. In kader van bloedspreiding
Cantos x Kigali. Edel type. 3 goede gangen. Op de de sprong ruim voldoende met veel overzicht en vermogen.
Avond:
Holland x Iroko. Doet wat zwaar aan. Veel vermogen, fijne galop, lijkt fijn bewerkbaar te zijn.
Indoctro x Nimmerdor. Fijn type. Snel op de sprong met veel techniek.
Verdi. Naar beneden gebouwd. Op de sprong natuurlijk en rond. fijne techniek.
Ultimo. Niet het mooiste paard. Liet een paar hele fijne sprongen zien.
Silverstone: Fijn springen, veel vermogen techniek en afdruk.

Vrijdag:
Krack C x Jazz. Niet gedacht dat een paard met deze afstamming me zou kunnen bekoren maar ik vond dit echt een fijn paard. Heel mooi edel type naar boven gebouwd, halsaanzet had wat mooier gekund. In beweging onzettend veel tritt, zelfhouding en van achter naar voor. Ook een goede galop en stap.
Metall x Don Primaire. Jammer van de kleur. Fijn type. Takt, veer, achterbeen, bewoog mooi uit de schouder en een fijne galop.
Rousseau x Inspekteur. Mooi royaal type met mooie rondingen. elastisch tritt takt achterbeen. Galop goed stap voldoende. Niet aangewezen Gestoord
Rousseau x Jazz. Fijn type met mooie bovenlijn. Achterbeen eraan en eronder. Hele goede galop. Veel souplesse.
Scandic x Cabochon. Fijn type iets kort in de hals. 3 goede gangen met veel souplesse en gummy.
Special D x Pretendent. Edel type. Lossig, elastisch, takt, van achter. stap ok.
Avond wil ik het niet eens over hebben wat een aanfluiting zeg qua rijderij. Huilen Kan thuis ook wel met marionetten gaan spelen.)3 jarigen vielen nog mee maar je ziet dat het per jaar africhting slechter word. Jammer.

Al met al viel het me dus wel tegen en heb veel paarden gezien die ik de aanwijzing absoluut niet waard vond. Andersom ook verscheidene keren.
Laatst bijgewerkt door bonaparte op 04-02-07 00:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 23:52

Over de kwaliteit ben ik het met je eens, ik vond vooral de dressuurpaarden niet veel bijzonders tussen zitten.
Ik was erg gecharmeerd van de Padinus, maar ze hebben hem niet genomen vanwege onoverkomelijke bemerkingen op zijn moeder. Dat vind ik niet dom, maar heel verstandig.
Ik vond de Chin Chin trouwens beter bewegen dan menig dressuurpaard, dus niet 'voldoende'.

bonaparte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 23:54

Ja oke. de chinchin bewoog ook ruim voldoende.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 00:04

Ik vind dat er een paar hele goede tussen zitten waar we echt blij mee kunnen zijn, maar er zijn er een hoop doorgegaan die in mijn ogen niks in dat hele verrichtingsonderzoek te zoeken hebben. In plaats daarvan hadden ze beter een paar interessant gefokte hengsten gewoon de kans kunnen geven. Is het niks (de nakomelingen) dan laat de fokker hem vanzelf wel staan! Ze gewoon een kans geven voor de bloedspreiding weegt wat mij betreft dan het zwaarst. Er liepen wel een hoop hakkentrekkers rond. Over het algemeen denk ik wel dat er een stel goede hengsten uit komen straks.
Mijn favorieten zijn bij de dressuur toch echt de Rousseau x Jazz en de Krack x Jazz, de krack had een iets mooiere bovenlijn mogen hebben, de Rousseau vond ik ietwat in elkaar kruipen, beiden zeer goede bewegingen. De Cabochon x Appollonios viel mij trouwens ook enorm mee, daar had ik niet veel van verwacht, maar liep erg lekker. Net als de Scandics.
Bij het springen was de witte Berlin x Concorde in mijn ogen de terechte kampioen, hoe die sprong deed zelfs mijn dressuurhartje sneller kloppen Knipoog
Bij de tuigers (jawel daar heb ik ook even naar gekeken als is dat niet mijn ding Haha!) was de reservekampioen mijn favoriet, de Stuurbord x Fabricius. Niet dat ik verstand heb van tuigers, maar zijn manier van bewegen sprak me erg aan, al was hij wat klein en vond ik de kampioen tuigtypischer om te zien.

bonaparte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 00:20

Desire schreef:
Ik vind dat er een paar hele goede tussen zitten waar we echt blij mee kunnen zijn, maar er zijn er een hoop doorgegaan die in mijn ogen niks in dat hele verrichtingsonderzoek te zoeken hebben. In plaats daarvan hadden ze beter een paar interessant gefokte hengsten gewoon de kans kunnen geven. Is het niks (de nakomelingen) dan laat de fokker hem vanzelf wel staan! Ze gewoon een kans geven voor de bloedspreiding weegt wat mij betreft dan het zwaarst. Er liepen wel een hoop hakkentrekkers rond. Over het algemeen denk ik wel dat er een stel goede hengsten uit komen straks.
Mijn favorieten zijn bij de dressuur toch echt de Rousseau x Jazz en de Krack x Jazz, de krack had een iets mooiere bovenlijn mogen hebben, de Rousseau vond ik ietwat in elkaar kruipen, beiden zeer goede bewegingen. De Cabochon x Appollonios viel mij trouwens ook enorm mee, daar had ik niet veel van verwacht, maar liep erg lekker. Net als de Scandics.
Bij het springen was de witte Berlin x Concorde in mijn ogen de terechte kampioen, hoe die sprong deed zelfs mijn dressuurhartje sneller kloppen Knipoog
Bij de tuigers (jawel daar heb ik ook even naar gekeken als is dat niet mijn ding Haha!) was de reservekampioen mijn favoriet, de Stuurbord x Fabricius. Niet dat ik verstand heb van tuigers, maar zijn manier van bewegen sprak me erg aan, al was hij wat klein en vond ik de kampioen tuigtypischer om te zien.

Die had mi beter bij de tuigpaarden kunnen lopen.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 00:29

Tha_Niekje schreef:
Sammie schreef:
Wat een goed Engels kan die man zeg Haha! (bb)

Nou idd zeg... pfff

En wat kan jij goed nederlands zeg !

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 00:31

Alles om Scandic begrijp ik niet. Ik moet toegeven ze vielen me mee ik had erger verwacht. Maar er liep er minstends 1 die een volmaakte telgang had en werd doorgestuurd. Van de rest was de stap slecht tot matig.
Als je een hengst goedkeurd die zon duidelijke afwijking heeft en dat dus ook nog doorgeeft moet je hem direkt weren en niet een stel zonen goedkeuren.
Maar om de een of andere reden hebben ze een zwak voor hem en vanaf het begin met een roze bril bekeken.

Commentaar tijdens de hengstencompetitie vorig jaar: Hij laat nu een wat mindere stap zien maar we weten dat hij het beter kan dus hij krijg een 7 (kotssmily)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 00:41

Ricckkk schreef:
( Kan thuis ook wel met marionetten gaan spelen.)

Sublieme omschrijving Haha!

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 00:54

sarabande schreef:
...er liep er minstends 1 die een volmaakte telgang had...

Vroeger werden damespaarden als telganger afgericht omdat de telgang beter uit te zitten was met dameszadel. Dus wie weet is er nog wel een keurige dame die heel blij gemaakt kan worden met hem Clown

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 01:16

sarabande schreef:
Alles om Scandic begrijp ik niet. Ik moet toegeven ze vielen me mee ik had erger verwacht. Maar er liep er minstends 1 die een volmaakte telgang had en werd doorgestuurd. Van de rest was de stap slecht tot matig.
Als je een hengst goedkeurd die zon duidelijke afwijking heeft en dat dus ook nog doorgeeft moet je hem direkt weren en niet een stel zonen goedkeuren.
Maar om de een of andere reden hebben ze een zwak voor hem en vanaf het begin met een roze bril bekeken.

Commentaar tijdens de hengstencompetitie vorig jaar: Hij laat nu een wat mindere stap zien maar we weten dat hij het beter kan dus hij krijg een 7 (kotssmily)

De nakomelingen van Scandic vielen me op de stap na hartstikke mee, stukken beter dan die Jazz-typjes waarbij de achterhand gewoon volledig wegkwijnt.
Scandic zelf toonde als vier- en vijfjarige een ruggebruik en lossigheid in het lijf waarmee hij alle andere hengsten ver achter zich liet. Nu is het een understatement om te stellen dat de lossigheid gisteren ver te zoeken was Haha!

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 01:46

Ik zat vrijdag op de tribune. Nou dit was bij de nakomelingen van Krack C of hierna.
Wie weet het nummer van de ....x Jazz een ongelovelijke hakkentrekker. Deze trok de achterbenen zo op maar kwamen niet naar voren. Maar het publiek vond dit dier geweldig.

Ik zat met een aantal oudere fokkers op de tribune die het wel hadden gezien.

Wat ik op de vrijdagmiddag zag was meer een *travestietenshow*

Een hengst heeft voor mij een *kap* en doet mannelijk aan. Misschien hou ik van een verkeerd type tegenwoordig Clown

Die hengst van v/d Koppel uit Wadenoijen vond ik voor zijn leeftijd er nog het meest uitzien als een hengst.

zammarano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 09:00

Stennisje schreef:
Nee die was er niet.

Ik vraag me nog steeds af wat gisteren de laatste show had moeten zijn.

Is ze met Kimberley heelhuids tot stilstand gekomen, er staan van die pilaren pal achter de uitgang Nagelbijten / Gniffelen

Jups vlak voor deze pilaren kreeg ze hem in een hoek stilstaand Clown

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 09:07

Is de Schimmel van Manno door?

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 09:23

Yootha schreef:
Is de Schimmel van Manno door?

Nee, volgens mij niet.

zammarano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 09:24

Heeft er iemand foto's of filmpje van Lord Leatherdale gemaakt??