Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vulina schreef:Ik denk dat dat zeker waar is Umeo, hij past niet zomaar overal op. Ik heb hem nu wel ook gebruikt, bij mijn merrie met een top achterbeen en lengte. Hij geeft wel echt ook toppers, maar ook pony achtige veulens..
Zertab schreef:Iemand ervaring met de karakters van Extreme US? Afgelopen weekend bij van Uytert geweest en helemaal weg van dit paard. Heb zelf geen merrie, maar ken wel iemand die een dressuur merrie heeft en wellicht weer wil dekken dit jaar.
Alleen deze merrie is van Tuschinski en best heet...
Zertab schreef:Iemand ervaring met de karakters van Extreme US? Afgelopen weekend bij van Uytert geweest en helemaal weg van dit paard. Heb zelf geen merrie, maar ken wel iemand die een dressuur merrie heeft en wellicht weer wil dekken dit jaar.
s0173957 schreef:Hoe het karakter van een veulen zich later naar onder het zadel gaat ontwikkelen kan je imo totaal niks over zeggen...
Mijn liefste en braafste merrie aan de hand is veruit de heetste onder het zadel en de grootste rotzak aan de hand die ik ooit gehad heb was een droom om te rijden.
misterA schreef:s0173957 schreef:Hoe het karakter van een veulen zich later naar onder het zadel gaat ontwikkelen kan je imo totaal niks over zeggen...
Mijn liefste en braafste merrie aan de hand is veruit de heetste onder het zadel en de grootste rotzak aan de hand die ik ooit gehad heb was een droom om te rijden.
Ja, en mijn Jazz springt uit het boekje, en mijn IJslander trekt hele boomstammen naar de openbare weg.
Niemand hoeft naar mij te luisteren hoor. Daarom geef ik zelden een fokadvies. Met als motto, zoek het zelf maar uit. En ik kan er wel om lachen.
misterA schreef:.Ja, en mijn Jazz springt uit het boekje, en mijn IJslander trekt hele boomstammen naar de openbare weg.
Niemand hoeft naar mij te luisteren hoor. Daarom geef ik zelden een fokadvies. Met als motto, zoek het zelf maar uit. En ik kan er wel om lachen.
Elisa2 schreef:Daar denk ik toch iets anders over, duikboten worden helaas wel ggk soms. En of een hengst zijn lichaam kan laten zakken en liften, dat zal die vast kunnen bij goede ruiters/ trainers maar besef dat de nakomelingen van zo'n hengst in veel gevallen niet bij zo'n kundige ruiter terecht komen en dan lopen ze toch met veel meer gewicht op de voorhand. Ook blijft het kruis altijd hoog wat in de ring altijd zorgt voor minder punten. Imo is dat model niet wenselijk.
Elisa2 schreef:Ik geloof niet in bergop gebouwd, wel in evenwichtig gebouwd zijn.
Mijn punt zit juist in dat management, paard kan nog zoveel aanleg voor de zwaardere oefeningen hebben. Maar als het gebouwd is als een duikboot en in beweging ook neerwaarts beweegt en het komt bij een ruiter die niet de skills voor de zwaardere oefeningen heeft dan slijt het 3x zo hard op de voorbenen. 9 van de 10 paarden komt nu eenmaal niet bij die getalenteerde ruiter terecht.