Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
caro29 schreef:Ik zie die veiling wel vaker en zie er wel interessante hengsten tussen. Mijn vraag is hoe is de kwaliteit?
Firegirl schreef:Gefeliciteerd met alle veulens!
Hebben jullie deze veiling van rietjes gezien?
https://www.bva-auctions.com/nl/auction ... age&page=1
MizzMontana schreef:Jemig wie heeft dat vat afgestoft? Daar zitten een boel oude hengsten bij zeg, wel kwaliteit ook, daar niet van
caro29 schreef:Ik denk met een modern gefokte merrie dat je met een “oude” interessante hengst nog wel eens iets leuks kan fokken.
MizzMontana schreef:Onze Connect is bloedmooi om te zien! Wat hij verbeterde tov van de merrie is de halshouding, meer opwaarts, ze heeft harder beenwerk en een fijn karakter. Toch ik zou er niet bij terug dekken want ze is me echt te klein gebleven terwijl de merrie echt niet klein is.
MizzMontana schreef:Ustinov merrie van 1.68 en de drie jarige is nu 1.54![]()
De fokker van de Ustinov ken ik goed en broers en zusjes van haar zijn allemaal 1.67 of groter geworden, ook een paar van 1.70 of meer. Niet een lijn die per definitie klein fokt dus.
xAnnouk schreef:Zijn er nog mensen die gaan dekken met Clintrexo Z ?
Oehlala schreef:xAnnouk schreef:Zijn er nog mensen die gaan dekken met Clintrexo Z ?
Ik zou ff wat later in het seizoen nemen. Veel van die hengsten worden toch gespoten naar gelang ze veel reizen en zeker het eerste zaad is dan niet bijzonder zwemgraag.
Qua nafok is er nog niet zoveel van te zeggen. Ahlmann zelf geeft altijd aan dat hij hem best wel moet motiveren en hij lui is van zichzelf, dus ik durf het niet aan bij mijn merrie. Maar als je een merrie met veel bloed hebt kan het wel.
xAnnouk schreef:Aah dan denk ik dat hij daarom misschien vanaf eind mei beschikbaar is?
Ik had gebeld met zangersheide en kreeg juist wat anders te horen over hoe de hengst is.
Waar heb je dat gelezen / gehoord als ik vragen mag?
Opzich komt dat bij mijn merrie wel goed uit, kan geen kwaad. Aangezien ze zelf genoeg bloed heeft.
Edit;
Ik wilde eerst voor Colorit gaan maar deze lijkt voor mijn paard net geschikter / meer te verbeteren. En colorit kan altijd nog een andere keer.