[TI] Extreem gevaarlijke tinker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Extreem gevaarlijke tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 21:07

Ik laat de uitleg over aan Terpentijn :)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 21:22

los van dit topic:

tjonge wat kunnen mensen veel info vinden en hier weer neerzetten. klein wereldje met dat internet...

jammer als het niet doorging, de merrie staat ook goed waar ze nu staat neem ik aan tot er dan wel iets goeds op haar pad komy

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:49

Hahaha Christiene, ik dacht precies hetzelfde. Wat een gezeur.
Jammer dat het niet doorgaat, op zoek naar een andere leuke baas voor Jessica en dat gaat je vast en zeker lukken.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 19:24

Ik kan er weinig aan veranderen: het weidebeheer is na 7 jaren plotseling veranderd (het is niet mijn weide, ik huur het maar), nu is de situatie zo dat ook ik met eigen 2 liever ook niet meer 24/7 year round daar buiten mag staan.
Mijn 2 24/7 year round buiten paarden vertrappen het winterland tot gort, en voor dit jaar betekent dat voor 500 euro kosten voor de boer opnieuw inzaaien. In de zomer leidt de stricte stripbegrazing die ik er op na hou voor mijn 2 paarden ook tot ernstig verlopen land

Dit is een groot dilemma: gezien het feit dat ik mijn paarden graag 24/7 buiten wil.

Zomer en winter. Dat is nu juist het probleem geworden... de weides worden door dat 24/7 verklooid door mijn paarden.
Ik begrijp dat..
Maar niet begrijp ik, dat dat dan eerder nooit zo was?

Jaopie loopt zijn hele leven daar al 24/7 daar al buiten op het land. Soms met, soms zonder deken.

Dan weer met een Shet, nu met merrie Khavanna.
Dan werd het land ook wel behoorlijk vertrapt.

Laat ik niet speculeren: maar wel duidelijk zijn: onder deze omstandigheden kan Jessica natuurlijk niet hier "thuis" komen, als ik niet eens weet hoe het er voor staat met mijn eigen twee paarden. Een nieuwe totaal onzekere toekomst ga ik haar niet voorschotelen. Daar is ze te goed voor en het laatste dacht ik, wat zij nodig heeft.
STA ik op 24/7 doorgaan met year round op het land kan ook ik met mijn paarden vertrekken,het is dus een echt geval van totale onzekerheid.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 16-05-13 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 19:29

Zeer begrijpelijk terpentijn! Vervelend zeg dat de boer nu ineens zo gaat doen. Ja 24/7 in dit regenkikkerlandje is lastig te realiseren.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 19:42

Zal ook wel een geldkwestie zijn: niemand wil diens land stukgelopen zien (kost geld om op te knappen). Het geld voor het stukgelopen land door mijn paarden bedroeg 500 euro voor opnieuw bewerken en inzaaien. Uiteraard heb ik aangeboden daar een deel van te betalen.

Aan de andere kant is er de afgelopen 6,5-7 jaar nooit een klacht gekomen.

Maar ja in deze tijden... je weet het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:39

Dank je Terpentijn voor de uitleg. Ik vond het gepaster dat jij een correcte uitleg kon doen :)

Bij deze staat Jessica weer te koop en hoop ik nog altijd op een goede thuis!

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:41

pfff das wel heel erg jammer terpentijn en de molenhoek. ik hoop dat het met je eigen 2 paardjes geen problemen oplevert verder qua land en ze houden

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 10:28

Wat jammer, maar gelukkig weet je het op tijd. Anders stond ze al bij je en dan werd de onzekerheid alleen maar groter voor deze merrie en das natuurlijk niet de bedoeling.
Hoop iig dat TS een goed baasje vindt.. zo niet dan is misschien de eeuwige graslanden een optie voor deze merrie.
En ik vind dat in deze zware tijden een eerlijke oplossing voor zo'n dier want menig mens schreeuwt wel dat ze het beter kunnen en vaak begint men eraan maar als het tegen zit liggen dat soort dieren het eerst eruit.
Marktplaats staat er vol mee.
Succes TS en jij ook Terpentijn voor jou 2 paardjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 10:48

Gelukkig is Jessica niet meer gevaarlijk en is het meer een vertrouwenskwestie geworden. Dan wordt het desnoods de eeuwige graaslanden die ik mijn weides mag noemen ;)

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 11:29

Ga er aub niet vanuit dat ze niet meer gevaarlijk is want dat zit er nu eenmaal in en dat komt er zo weer uit als ze bij de verkeerde mensen belandt.
Zal niet de eerste keer dat een zeer lief paard bij nieuwe baasjes een monster wordt door verkeerde behandeling.
Maar iig hoop echt dat ze goed terecht komt of dat nu bij jou is een ander of op de eeuwige graslanden dat maakt me niet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 11:39

Ik doe wat ik kan, zo simpel is het :)

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 12:17

Jammer hoor voor je paardje het zit haar niet echt mee he.
Maar ik ben het er mee eens dat ze beter bij jou gewoon lekker in het land staat dan in verkeerde handen terecht komt.
Aan haar uiterlijk zal het echt niet liggen mooi is ze wel
Veel mensen denken wel te weten hoe ze het aan moeten pakken maar in de praktijk valt dat echt wel tegen.
Eigenlijk moet je goed fieling hebben voor het paard en alles daarop aanpassen en vooral veel heel veel geduld.
Jammer dat het niet door is gegaan.
Ik gun haar een goed leven.

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 08:59

Jammer, maar helemaal begrijpelijk.
Terpetijn: hoop dat je t goed opgelost krijgt met je eigen paarden.

Ts: hoop dat ze een fijn plekje gaat krijgen, maar heb het volste vertrouwen in je dat je haar niet aan zomaar de eerste de beste meegeeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 00:25

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 5375_o.jpg

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 5818_n.jpg

Eerlijk gezegd weet ik niet wat ik ermee aanmoet.... Ik heb sinds deze week nieuw werk waarbij ik een vast maandinkomen heb met vaste uren etc. Dit zorgt ervoor dat ik financieel er een pak beter voorsta en het dus ook makkelijk is om Jessica mee te blijven onderhouden. Nja, ze staat hier ondertussen nog (binnen 2 weken heb ik haar een jaar!) en ze lijkt opzich wel gelukkiger te worden.

Halster aandoen is me overigens helemaal alleen en in alle rust gelukt. Wel na 3 kwartier maar het is toch gelukt.

paulinebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 07:42

fijn dat je haar de tijd geeft en dat ze voorlopig bij je is en blijft, ook al is het misschien noodgedwongen. Veel andere mensen zouden het opgeven met alle gevolgen voor Jessica van dien. Ze heeft een fijne baas. Ik hoop en gun jullie ook van harte dat ze nu kleine stapjes en wellicht met de tijd met sprongen vooruit zal gaan..

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 20:23

Geweldig hoe je het aanpakt met haar.
Met veel rust kun je veel meer bereiken bij zo'n paard.
Ze gaat met ienie mienie stapjes vooruit.
Fijn dat ze bij jou mag blijven voorlopig, jij bent de goede baas voor haar.
Ga zo door en je zal op een gegeven moment ook veel van haar terug krijgen.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 12:03

Ik heb in 4 dagen alle 45 paginas gelezen, en ben best heeeeel blij met de voorderingen van de merrie. Ook vind ik dat TS goede keuzes heeft gemaakt en hoop ik eigenlijk dat Jessica nog lang bij Ts mag blijven en anders bij iemand anders heel gelukkig mag worden. Ik vind dat Ts het allemaal best goed doet en veel mensen hier overdrijven met hun advies en denken het beter te kunnen. Ik zeg eerlijk dat ik het echt niet beter kan aangezien ik zelf vele jaren minder ervaring heb met paarden laat staan zo'n geval als deze. Hoop dat jessica en TS alsnog de klik vinden, met wat je ook beslist heel veel succes en het zal vast de goede beslissing zijn. Ik blijf dit topic nog even volgen.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 18:56

Gefeliciteerd met de verkoop ik hoorde dat het heel goed ging bij de nieuwe eigenaar.

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:30

Ah, vertel?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:42

Ik hoop dat J. en dr vriend weten wat ze doen en vooral dat Jessica een hele mooie nieuwe start kan maken :)

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:55

Volgens mij tijd voor een "update"??!!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:27

heeft ze een nieuw huisje?! wat fijn voor haar...hoop dat het goed gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:29

Ja Jessica heeft een nieuwe thuis. Voor zover ik hoor gaat alles goed.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:47

Als Jes inmiddels aan een geduldig en ervaren iemand is overgedaan/verkocht die er goed mee overweg kunnen, ben ik ontzettend blij voor alle partijen.

Jammer dat het bij mij plots niet door kon gaan, maar fijn dat ook anderen oprechte belangstelling voor haar toonden.

Hoop dat ze daar nog lang van ik een heel fijn leven mag genieten: ik wens zowel Jessica als de nieuwe eigenaren heel veel plezier met elkaar.
Wellicht komen er nog eens updates vanuit de nieuwe eigenaar(s) te lezen.