Merriekeuring KWPN 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:37

Oei jeetje, laat die nog maar even staan en duimen dat het nog wat *eeeh flink* bijtrekt. :D
Heeft weinig zin om nu in discussie te gaan over een merriekeuring ben ik bang.

Patrss_

Re: Merriekeuring KWPN 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:41

Nee dat snap ik. := was ook niet mijn intentie. ze is ook heel wat tekort gekomen in dr korte leventje dus ik laat haar sowieso nog anderhalf jaar staan! Dr waren hier een aantal mensen die geïnteresseerd waren hoe de nakomeling van Saron eruit zag, vandaar deze foto.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:46

Patrss_ , op dit moment is je Saron-merrie idd niet heeeeeul knap, maar anderhalf jaar duurt nog lang!
Heb je ook een foto van haar moeder???
Moet straks even terug lezen, kan me moeders vader niet herinneren :o
EDIT: Owja, moeder was van Manno.

Kom maar op met die filmpjes als je ze hebt :D

En dank voor je compliment over Esprit.

Patrss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:55

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:25

Patrss_ Jou merrie heeft nog een jaar te gaan voor het keuringseizoen begint, maar ik denk dat er nog heel wat zal moeten veranderen aan haar model, ben heel benieuwd hoe en of dat gaat lukken.
Ze oogt wel echt heel klein.

Esprit is echt een knap paard Marieke!

Patrss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 23:00

@ullaatje, ik ben er ook heel benieuwd naar! Ik heb haar een beetje op de gok gekocht, maar als ik kijk naar de achterstand die ze heeft opgelopen vanwege voedingstekorten en hoe ze nu lekker in het voer staat denk ik wel dat ze nog bijtrekt. Of het op tijd voor het keuringsseizoen is durf ik ook nog niks over te zeggen haha. Zo niet, wachten we gewoon rustig :D

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:14

Patrss, dat kan idd nog best bijtrekken, ik heb ook een paard die als 1,5 jarige een slechte winter heeft gehad, hij was niet echt klein maar wel heel mager, toen ie weer op het gras kwam trok dat heel snel bij en hij is uiteindelijk 1.76 geworden.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:05

@ Cheytjuh Jeetje wat ziet dat er al braaf uit.. Mooi hoor..

@ MariekeA Wat een front, en mooi dat de wond hield.. Gelukkig maar!!

@ Patrss_ Je hebt wel echt een ugly duckly inderdaad :).. Dat ze maar flink mag breken in de zomer en moet zo te zien nog wel heel wat cm bij komen.. Wat zit er verder achter?

@ essiesilly Top dat het zo goed gaat met je vosje ;).

@ LETS, Dat is toch ook gek, mensen die hardlopen hoe halen ze het in hun hoofd :P

Nou ik heb vorige keer van mijn dressuur bloemetje een paar foto's gemaakt. Nu een paar van de spring topper.. uch uch..
Ze doen het beide top ben erg trots en zeer zeer zeer benieuwd naar Broneger zaterdag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze is hier en daar nog wat ongelijk, maar voor de 2e keer tja mag denk ik niet klagen.
Laatst bijgewerkt door newt op 19-03-12 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:24

Ziet er goed uit toch?! Hoe laat begint Bronneger? Als ik tijd heb kom ik misschien wel even kijken... :)

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:27

Lijst staat er nog niet op helaas..

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:41

leuke fotos newt =) ik ga de mijne binnekort ook een keertje laten vrijspringen. Kijken hoe ze 't doet :)

Patrss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:06

Patrss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:12

@ Jord, heb je toevallig een "voor" en "na" foto? ben wel heel benieuwd! geeft me misschien een beetje hoop haha :')

prada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:02

beetje lang niks laten horen, dus had aardig wat bij te lezen. We hebben hier een soort estafette buikgriep gehad, niet echt een aanrader om omstebeurt ziek te zijn. Door de rhino maatregelen zijn er wel wat evenementen verplaatst wat voor ons eigenlijk wel handig was.

Leuk om te zien dat iedereen bezig is met de jonkies! Echt leuke paarden komen er voorbij.
Vandaag even een kort filmpje gemaakt van het longeren, we gaan dit weekend ook naar Bronneger, ben erg benieuwd wat ze (en jullie) ervan vinden.
http://www.youtube.com/watch?v=QEcqKz0W1Gs

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:47

Filmpje is prive .. dus ik kan niets zien ...

Ik vind mijn merrie fijn bewegen maar niet hoogbenig genoeg .. sommigen zijn het met me eens anderen zeggen dat ze haar hoogbenig genoeg vinden .

Ik vind er een echt Scandic onderstel onderzitten al komt ze nu in het werk wel heel erg naar me toe moet ik zeggen bewegen is goed genoeg vind ik zelf vooral de stap is echt super .. het haar moeten jullie maar even door heen zien ze heeft lang 24/7 met nog een toen 2,5 jarige op de wei gelopen :) .. ze schiet erg snel in maar het komt er ook alweer mooi af :D

Ik ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden wees maar gewoon kritisch ik heb geen roze bril op betreft mijn eigen paarden ;) dat het een goed sportpaard gaat worden geloof ik zeker in gezien haar geweldig wakkere maar o zo werkwillig en slimme karakter en beweging en afstammeling . Het is puur genieten om met haar aan het werk te zijn . Ze is ruim 168 cm .
Afbeelding

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:53

Weet iemand toevallig wanneer gelderse merrie keuring is? (brabant/limburg/gelderland)?

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:08

Afbeelding
zo beter laat dan nooid ;) dit is mijn 2 jarige Tango merrie(zou ze nog laten zien hier)

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:12

colette_007 schreef:
Weet iemand toevallig wanneer gelderse merrie keuring is? (brabant/limburg/gelderland)?

Als je de stamboekopname bedoelt : 7 juli in Didam

Hele lijst met de agenda regio gelders paard :
http://www.kwpn.nl/site/department_article/event/18

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:23

Colette, er is er maar 1.
Aangezien de fokrichting niet zo groot is, wordt er maar 1 stamboekopname dag gepland in Didam, zoals hierboven staat.

En voor oudere merries Hengelo, Nationale dag van het Gelders Paard eind juli.

Mooie kleur Helma (ik weet het een penny-opmerking, maar ik vind het echt :D)

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:37

Ellis; Of ze een Scandic onderstel heeft kan ik niet zeggen :+ , vind haar niet heel kortbenig ogen op de foto.
Hals/schoft/rug overgang is wat minder mooi en op de foto staat ze wat onderstandig. Dat laatste kan dus een moment opname zijn. Lijkt ook wat strakker in de lendenen. Nek oogt een tikkie zwaar.
Je twijfelt nog om naar de keuring te gaan?
Ik vind het een aansprekende merrie en met wat training en wat minder haar :P worden de 'looks' alleen maar beter

edit: het is toch een E-tje?

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 18:13

Frenka schreef:
Ellis; Of ze een Scandic onderstel heeft kan ik niet zeggen :+ , vind haar niet heel kortbenig ogen op de foto.
Hals/schoft/rug overgang is wat minder mooi en op de foto staat ze wat onderstandig. Dat laatste kan dus een moment opname zijn. Lijkt ook wat strakker in de lendenen. Nek oogt een tikkie zwaar.
Je twijfelt nog om naar de keuring te gaan?
Ik vind het een aansprekende merrie en met wat training en wat minder haar :P worden de 'looks' alleen maar beter

edit: het is toch een E-tje?

Hals schoft overgang is denk ik een moment opname hals kan ik me wel in vinden wat je zegt :) Jazeker het is een E-tje ik geef je nog een linkje http://www.horsetelex.nl/pedigree.php?horseid=444636

Jazeker twijfel ik ;) Maar wat je zegt ik ben wel blij met haar verandering nu ze aan het werk is ..

Voor de dames die zoeken om info over de de data`s van de keuringen.. alles is op de KWPN site te vinden hoor!!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 18:21

@ ellis, ik kan me er wel in vinden dat ze wat kortbenig is.
vind haar wel lengte in het lijf hebben, ik hou wel van dat wat ronder geribt :j
is wat kort in de hals en zwaar in nek kaak en iets wat stijle schouder
denk idd dat je daar een heel leuk sportpaard aan heb :) (van mij hoeven ze niet allemaal dat hoogbenige lang dunne keurings model te hebben :) )

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 18:24

essiesilly schreef:
vind haar wel lengte in het lijf hebben, ik hou wel van dat wat ronder geribt :j
denk idd dat je daar een heel leuk sportpaard aan heb :) (van mij hoeven ze niet allemaal dat hoogbenige lang dunne keurings model te hebben :) )

Precies zo zie ik haar ook :j en in de rest kan ik me ook vinden :D ;)

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 18:58

elllis schreef:
essiesilly schreef:

Precies zo zie ik haar ook :j en in de rest kan ik me ook vinden :D ;)

Vind ik ook hoor, en ze mag wel wat zwaarte aan mijn hamlet geven, die is te rank en hoog en iets nauw van voren gebouwd.

prada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 21:46

elllis schreef:
Filmpje is prive .. dus ik kan niets zien ...

apart, ik heb denk per ongeluk iets veranderd vandaag toen ik youtube wat aan het opschonen was.
Ik ben wel erg benieuwd wat ze zaterdag van haar vinden, toch een soort proefrondje voor de keuring.

Leuke merrie Ellis, je kunt toch ook rustig doorwerken en dan wel zien of je naar de keuring gaat of niet.