Merriekeuring KWPN 2011

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 17:27

sarabande schreef:
Ach dat weet je als je meedoet, het kan alle kanten op. Ik vind dat ik een hele mooie merrie op stal heb met een schitterend front, best beenwerk en goede voeten en fijne bewegingen
Ik ben er blij mee

Zo is het, je neemt hetzelfde paard weer mee naar huis. dat je er zelf blij mee bent, is het allerbelangrijkste.

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 18:16

Wat jammer zeg. Ik heb de groep van Zuid-holland bekeken en vond dat Dulce prima paste in het groepje dat dus voorlopig keur werd.

peetje82

Re: Merriekeuring KWPN 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 21:08

dat is jammer zeg!
maar wat je zegt: je bent blij met je beest, en terecht, en das t belangerijkste!

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 21:52

sarabande schreef:
Ach dat weet je als je meedoet, het kan alle kanten op. Ik vind dat ik een hele mooie merrie op stal heb met een schitterend front, best beenwerk en goede voeten en fijne bewegingen
Ik ben er blij mee

Denk dat dat het allerbelangrijste is, dat je weet wat je hebt.
Zo,n keuring is maar een moment opname.

odessa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 23:49

jammer sarabande! Nou het belangrijkste is dat jij die merrie hebt en dat je er blij mee bent. En dat mag je zeker zijn want het is echt een pracht merrie! En van mij zo aan de fotos te zien had ze best voorl keur mogen worden!

En knijpen met de staart; ieder paard doet dat toch? Zelfs mijn 7jarige doet dat als die ergens nieuw is, vind je het gek, voor zo'n beestje is het ook allemaal nieuw en overweldigend!

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 10:40

odessa96 schreef:
jammer sarabande! Nou het belangrijkste is dat jij die merrie hebt en dat je er blij mee bent. En dat mag je zeker zijn want het is echt een pracht merrie! En van mij zo aan de fotos te zien had ze best voorl keur mogen worden!

En knijpen met de staart; ieder paard doet dat toch? Zelfs mijn 7jarige doet dat als die ergens nieuw is, vind je het gek, voor zo'n beestje is het ook allemaal nieuw en overweldigend!

Er zijn er ook die het niet doen en daar moet je het dan wel tegen op nemen.....

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 10:43

sarabande schreef:
Ik ben er blij mee

Daar gaat het toch om ,bovendien zijn er genoeg merries die op een keuring niet verder zijn gekomen die in het bezit zijn van "eigenwijze "fokkers welke wel vonden dat ze goed genoeg zijn en waar heel veel goeds van is gekomen.
Gelukkig waren die fokkers eigenzinnig en luisterden niet naar een keurmeester.
Andersom is ook heel goed mogelijk.
Een NMK merrie waar niks goeds van komt.
Het is allemaal wel een beetje koffiedik kijken.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:48

Jammer Sarabande, maar het is en blijft een momentopname en zoals anderen ook al zeggen ben jij degene, die het paard weer lekker mee naar huis neemt ;)

Ik meld mij ook weer even.Had even een terugval van mijn ongeluk, maar had de uitslagen nog niet dgg, maar het is om te huilen. |( Beide stamboek en bij de Vivaldi zijn de exterieur punten weer terug gedraaid. Word er zooo moe van. Nou ja, dan maar via een andere weg. Bij dezen nog even de foto's

Afbeelding
De Vivaldi

Afbeelding
En haar koppie

Afbeelding
De Tango. Was mega week in de rug, maar is al wat minder geworden al hef je het nooit helemaal op, maar ze was enorm gespannen. Voor ze het laantje in moest sprong een paard vanuit het niets zo ongeveer bovenop haar. Al is dat geen excuus. Ze heeft het gewoon niet gehaald.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:16

Even nog een aanvulling: kreeg bij de vivaldi de bemerking dat haar knie niet in orde was vandaar de verlaging in de punten naar 65, maar heb wel die dag haar prok certificaat binnen gekregen:S Ze kwamen nog wel even vertellen waarom de bemerking en waarom de verlaging van de punten...lekker dan.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:34

Valencia2002 schreef:
Even nog een aanvulling: kreeg bij de vivaldi de bemerking dat haar knie niet in orde was vandaar de verlaging in de punten naar 65, maar heb wel die dag haar prok certificaat binnen gekregen:S Ze kwamen nog wel even vertellen waarom de bemerking en waarom de verlaging van de punten...lekker dan.

Was ze al eens eerder naar de keuring geweest dan?
Omdat je zegt de punten zijn verlaagd voor het exterieur?

Ik dacht namelijk altijd dat wat ze hebben gekregen voor exterieur dat dat altijd blijft staan.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:37

@Manueeltje: er stonden eerst 75 punten voor ext en daar is een streep doorheen gezet waarna het 65 werd. Tja, dat noem ik toch wel verlaagd door een bemerking op de knie omdat ze t niet zeker wisten.

Maar geeft niet. Er zijn meerdere wegen, die naar Rome leiden:)

Edit: Ik ben blij voor de mensen met de merries in dit topic die het wel gehaald hebben *\o/*

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:07

Dat is nog al wat, 10 punten omlaag. Ik dacht dat eerder behaalde punten alleen maar opgewaardeerd konden worden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:25

Het overkwam iemand die ik ken dit jaar ook in Brabant, van 80 naar 75, zonder uitleg

equifoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:34

Foto's van de ck en pavo op Heerjansdam kun je vinden op equifoto.nl

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:50

Ik heb gelukkig nog uitleg gehad en toen een vriendin van mij aangaf dat wij eerst ook twijfelden aan haar knie en haar daarom hadden laten prokken en dat ze wss goed zou zijn, gaf hij aan dat we het dan volgend jaar weer moesten proberen of met het eptm als we haar zouden beleren, dus dan maar zo, want het predikaat prok heeft ze wel binnen.

Ze noemden het overigens niet hoor, maar we zagen het op het scoreformulier. Ach ja, we hebben een leuke dag gehad en voor de dames was het erg leerzaam ondanks dat het peentjes zweten was met de 33,5 graden warmte hahaha.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:22

Belachelijk gewoon:
Want bij mij kwamen ze buiten de baan een korte toelichting geven omdat mijn merrie dan 70 voor exterieur had, dat ik dan een ibop kon rijden.
En dat die 70 voor exterieur zou blijven staan en dat was levens lang geldig zeiden ze nog. (kon alleen maar hoger worden als de merrie verder ontwikkeld was)

Maar goed, wij hebben hier thuis goed overleg gehad en uiteindelijk toch besloten de merrie geen ibop te laten lopen.
Om nu aan zo,n hele poppenkast mee te gaan doen met een 3 jarige dragende merrie. (nee laat maar..)

Wat we evt nog wel willen proberen is (hangt ervan af hoe de merrie haar conditie dan is) haar volgend jaar nog eens voor te stellen met haar veulen aan de voet.

Maar ze moet in de 1ste week van mei veulenen en de keuring is in juni, dus het is even afwachten.
Maar ook nog heel ver weg, dus om me nu daar allemaal al druk over te lopen maken.
Ik heb veel liever dat ze een goed veulen geeft en het goed gaat doen in de sport, dat is me meer waard dan heel dat ster predikaat! ;-)

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:42

@Manueeltje: _/-\o_

Diddle heeft iig het prokcertificaat binnen en bij Dior is het nog even afwachten, want er moeten 3 foto's opnieuw gemaakt worden.

Zijn alle ck's nu geweest eigenlijk?

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 12:43

nee, Noord-Holland moet nog. Ik mag de 23e met Dana naar de CK

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:48

En Groningen (vandaag geloof ik), Friesland, Drenthe, Flevoland.....

Dinsdag 19 juli ga ik met mijn merrie naar CK Drenthe. Jammer dat de rubriek zo vroeg is, 8.40 uur al de baan in.....

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 12:52

Jeetje, dat is vroeg.

Ik heb nog geen tijd maar ik hoop op de middag :-)

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:55

Sannah schreef:
En Groningen (vandaag geloof ik), Friesland, Drenthe, Flevoland.....

Dinsdag 19 juli ga ik met mijn merrie naar CK Drenthe. Jammer dat de rubriek zo vroeg is, 8.40 uur al de baan in.....

Ik wou dat ik zo vroeg mocht.
Dakota moet de 21e in Warga pas om 15.40 :(
loop ik daar natuurlij de hele dag met pijn in mijn pens...

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:57

manueeltje84 schreef:
Belachelijk gewoon:
Want bij mij kwamen ze buiten de baan een korte toelichting geven omdat mijn merrie dan 70 voor exterieur had, dat ik dan een ibop kon rijden.
En dat die 70 voor exterieur zou blijven staan en dat was levens lang geldig zeiden ze nog. (kon alleen maar hoger worden als de merrie verder ontwikkeld was)

Maar goed, wij hebben hier thuis goed overleg gehad en uiteindelijk toch besloten de merrie geen ibop te laten lopen.
Om nu aan zo,n hele poppenkast mee te gaan doen met een 3 jarige dragende merrie. (nee laat maar..)

Wat we evt nog wel willen proberen is (hangt ervan af hoe de merrie haar conditie dan is) haar volgend jaar nog eens voor te stellen met haar veulen aan de voet.

Maar ze moet in de 1ste week van mei veulenen en de keuring is in juni, dus het is even afwachten.
Maar ook nog heel ver weg, dus om me nu daar allemaal al druk over te lopen maken.
Ik heb veel liever dat ze een goed veulen geeft en het goed gaat doen in de sport, dat is me meer waard dan heel dat ster predikaat! ;-)

wrm vind je een IBOP poppenkast en gedoe voor n 3 jaar, vanwege de spanning van n nieuwe omgeving of....
Want als je merrie gewoon netje getraind wordt moet een IBOP toch niet zo'n probleem zijn.

Eilander, pfff das best laatja, was bij ons ook zo. Had geen tijd om buikpijn te hebben omdat ik met 3 beesten heen en weer moest rennen( en vooraf nog snel even mooi maken :o 8-) )

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:58

Als ik de indeling van vorig jaar en van andere keuringen bekijk dan mag ik als (een van de) eerste.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:01

Wij hebben er ook meer mee maar heb er evengoed pien in de buuk van :+

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:02

haha, heb sowieso al nooit pien in buuk met zulke dingen,
sterkte ermee dan!