Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
supertammy schreef:Welkom Orange!
Hebben jullie nog tips om een zogende merrie voller te krijgen op de bovenlijn? Op de ribben zit nog best een speklaagje en er hangt wel een buik onder. Ze krijgt nu 3 kg merriebrok en fibrebeet. Ze kan de hele dag hooi eten.
Kathleen_vW schreef:Dat doe ik ook inderdaad. Ze wordt een keer of 3 per week gereden en 3x per week aan de lijn bijgezet. Als ze niet snel bijtrekt meld ik af, dan ga ik liever volgend jaar.
De Florencio ziet er wel top uit. Die krijgt hetzelfde werk en heeft een veulen aan de voet, maar levert echt niks in. Appeltjes staan op haar zwarte vacht, mooi in de spieren.
Nog een vraag. Ik heb de merries met veulens altijd op blote voeten, maar op de keuring staan de meeste merries voor graadverhoging op een ijzer voor. Maar hoe doe je dat als de merrie nog een veulen naast zich heeft? Ik vind het een beetje een risico.
Kathleen_vW schreef:Dat doe ik ook inderdaad. Ze wordt een keer of 3 per week gereden en 3x per week aan de lijn bijgezet. Als ze niet snel bijtrekt meld ik af, dan ga ik liever volgend jaar.
De Florencio ziet er wel top uit. Die krijgt hetzelfde werk en heeft een veulen aan de voet, maar levert echt niks in. Appeltjes staan op haar zwarte vacht, mooi in de spieren.
Nog een vraag. Ik heb de merries met veulens altijd op blote voeten, maar op de keuring staan de meeste merries voor graadverhoging op een ijzer voor. Maar hoe doe je dat als de merrie nog een veulen naast zich heeft? Ik vind het een beetje een risico.
Nicky1963 schreef:Hoi allemaal, ik lees nog steeds in stilte mee.
Vanmiddag heb ik helaas mijn 7 weken jonge McLaren veulen moeten laten inslapen.
Hij ligt in de box maar de merrie toont helemaal geen interesse in hem. Kan ik nu veilig de merrie weghalen en het veulen naar buiten brengen? Of moet zij eerst 'iets met hem doen' en moeten we daarop wachten?