[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 15:33

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 15:50

Dank jullie wel voor de lieve reacties op de foto's, ik ben er echt heel blij mee <3

Wonkeydonkey wat rot, sterkte! Ik duim voor je dat het lukt om Loki te houden :(:)

Vikawiek wat balen, hopelijk is het snel weer weg en krijgt ze er geen last van!

Dan Feelsoproud, ook voor jou een dikke knuffel! Hopelijk knapt Batida snel weer op!!

Kalea

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 11:16

Hier ook wat minder nieuws.. Wannes was gisteren lichtjes hoefbevangen. We zijn voorzichtig geweest met weidegang maar vrees dat het toch van het gras is geweest. Ik heb voor de zekerheid het laatst gekochte hooi opgestuurd om te testen, wacht nog op de uitslag. Heb hem (in overleg met dierenarts) op medicatie gezet en vandaag is er nog weinig te zien. Ik laat hem nu een paar dagen op de paddock met hooi + Hartog comfort en luzerne korrel. Hij staat aan huis met een shetlander maar ben er in mijn hoofd niet klaar voor om ze echt zonder gras te zetten ;(
Hebben jullie er die nooit op gras komen?

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 11:25

Hier ook verschrikkelijke dag gisteren. Mijn liefste Taartje had een slokdarmobstructie. De 4e keer al in 2 maanden tijd.. ondanks geweekte voeding (ik geef esparcettebrok icm Pavo Vital). Ik wist dat het foute boel was toen ik zag hoeveel slijm er uit kwam. Direct beginnen stappen met haar en de dierenarts gebeld en die is langsgekomen. Echt veel brokken die er uit kwamen. Ondanks dat ze totaal niet gulzig eet. Echt, ik heb gejankt. Mijn liefste meisje..

Wat erg om te lezen Kalea als je vriendje zo pijn heeft. Gelukkig was je er wel vroeg bij. Mijn oudste ruin gaat bijna nooit op gras trouwens. Die krijgt enkel hooi en brokjes. En kruiden en takken. Maar verder bijna niet op gras. Het is trouwens nu nog veel te vroeg voor het gras. Weinig regen, droog, koude nachten en veel zon zijn echt een slechte combinatie. Hier gaan ze pas op het gras als het gras is uitgebloeid. Veel veiliger. Abel heeft ook een verleden met hoefbevangenheid, maar bij mij in de 6,5 jaar dat ik hem heb nog nooit voorgehad.

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 12:06

Ai, slokdarmobstructie ziet er ook altijd zo zielig uit. Begrijp dat je daar emotioneel van wordt.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 14:04

Ja zeker omdat ze nog geen 3 is en het al de 4e keer was. Maar nu wilde het niet vanaelf over

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 15:00

He, wat een baalpaginas zo voor iedereen.

Hoefbevangenheid vind ik zo rot, je gunt je paard gewoon gras.

Kincses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 17:10

Ach wat sneu allemaal, hoefbevangenheid is ook zo'n rotziekte.. |(

Mag ik me hier ook melden? Sinds deze week eigenaar van een superleuke fjordenmerrie van bijna 4! Echt super lief en knap dier, nu nog op zoek naar een zadel maar ondertussen leren we elkaar fijn kennen. <3 Echt verliefd! Had een zoekertje staan in het nieuwe paardentopic en was niet op zoek naar een fjordje. Uiteindelijk toch weer terug naar de roots haha, hadden vroeger altijd fjordjes. Plan is lekker recreatief en dressuurwedstrijdjes. *\o/*

Ze is ook nu al groot met haar 1.52. Echt superleuk en ben ook benieuwd hoe ze het gaat doen op de keuring.

Afbeelding

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 17:23

Wat een mooie dame! Welke afstamming heeft ze?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 17:35

Mooie merrie!

En ben ook altijd bang voor hoefbevangen maar gelukkig gaat het hier tot nu toe goed :D
Verder scheuren we nog lekker door het bos

Afbeelding
Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 18:12

He bah wat een vervelende berichten... flink schrikken voor jullie!

Ofira staat ook niet meer 24/7 op gras. Ze heeft op het randje van bevangen gezeten. Maar ook krijgt ze bultjes van gras en slaan de darmen op de hobbel. Ze is wel flink opgeknapt nu ze 24/7 van het gras is.

Udith daarin tegen staat al 26 jaar zonder problemen op het gras.

Soms denk ik dat de oudere type Fjorden er iets beter tegen kunnen. Ik zie het wel vaker dat de jongere Fjorden er wat meer problemen mee hebben.

Al gaat ofira volgende week ook op het gras omdat ze uit de groep gaat. Nog dik 3 weken wachten op het veulen.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 07:00

Wat vervelend Kalea! Hopelijk knapt hij snel op!

Hier gaat Roos dit jaar niet op gras, ik heb haar net mooi op gewicht.

Furst :(:)

Kincses gefeliciteerd, wat een knapperd! Veel plezier met haar :)

MarjanB heerlijk, jouw zadel ziet er echt super comfi uit!

Zebrastreep spannend, ik ben heel benieuwd naar het veulentje! <3

Fijne Paasdagen gewenst!

Afbeelding

Afbeelding

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 09:17

Fijne Paasdagen voor iedereen. Mooie foto van knappe Roosje weer! <3

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 11:14

Hè wat een nare berichten allemaal in dit topic. Helaas ga ik het niet veel beter maken. Afgelopen vrijdag het vreselijke telefoontje ontvangen dat RedBull is overleden. |( Hij heeft maar 11 maanden mogen genieten van zijn pensioen op De Paardenkamp. Ik ben er goed kapot van. |(

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 11:47

Oh nee! Wat erg! Heel erg veel sterkte zeg! :knuffel:

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 11:53

:(:) sterkte!

Kincses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 12:20

Furst schreef:
Wat een mooie dame! Welke afstamming heeft ze?

Ze is echt heel leuk! Tot nu toe echt zo'n lief eerlijk paard. Ze is een merrie van Kris (v. Manus) en mv is Reinar. *\o/*

Wat erg Deedee.. veel sterkte gewenst. Dat is wel een heel kort pensioen ;(

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 12:21

Leuke merrie! Veel plezier met haar!

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 13:12

Heel veel sterkte Deedee :knuffel:

Toch ook wat positiever nieuws. Gritthe blijkt inderdaad een schiefel te hebben, maar het zit op een super gunstige plek en ze loopt ook niet kreupel. Hij mag gewoon blijven zitten en Gritthe en ik mogen gewoon blijven doen wat we al deden qua arbeid.
Gritthe en ik zijn weer blij :D Afbeelding

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 13:15

Oh dat is inderdaad heel goed nieuws!

Dankjewel allemaal. Ik ben nu officieel paardeneigenaar af. Ik blijf hier nog een beetje meekletsen als dat mag want de fjord is en blijft mijn favoriete ras. Helaas geen fjorden hier in de buurt om af en toe een knuffel te brengen. :knuffel:
Wel heb ik vorige week voor de eerste keer in 4 jaar weer paardgereden op een trekpaard. En dat was ook wel weer genieten hoor. Smaakt naar meer :D

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 14:10

Ach DeeDee, dat is toch wel super rot nieuws :(:)
Hier weinig nieuws, Loki staat nog lekker op de weide.
Afbeelding

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 13:40

Ach Deedee wat naar, sterkte!

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 13:56

Oh deedee wat verdrietig! Heel veel sterkte :(:) Uiteraard ben je welkom om mee te blijven kletsen!

Kincses wat leuk, dan is ze familie van mijn Olaf :D Olaf zijn moeder is van Kris!

Vikawiek wat fijn dat jullie gewoon lekker verder kunnen, gelukkig maar!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 17:23

Deedee sterkte.
Viekawiek: gelukkig valt het mee. Ken veel dravers met Schieffels die er honderd mee zijn geworden dus komt vast goed!

Pypsa heeft haar 2e buitenrit gemaakt, met een grote groep op de Paasrit. Ze zat op een gegeven moment naast een Engels Volbloed die dacht dat ze weer op de steeplebaan was. Ik vind het zo fijn dat ze daar echt 0 spanning van overneemt. Ze begint echt te worden hoe ik gehoopt had :D

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 09:42

Zoals ik al zei op FB, er zijn de laatste jaren veel iconen gegaan. Veel mensen hier zal het wellicht niks zeggen maar we begonnen met een hele club op Thier, toen internet nog afgerekend werd per tikken over de telefoonlijn. Later verhuisde naar Fjordenwereld en nu hield je contact met elkaar over FB. Bepaalde fjorden blijven toch speciaal, je zag elkaar bij Fjovirli, op de jubileumfeestdagen, keuringen..

We moeten gewoon eens een reünie plannen! Red Bull zullen we net als vele andere niet vergeten, ik zag hem de 30e nog, hij stond er heel tevreden bij. Het was een prachtige dag toen we hem 11 maanden geleden gingen brengen, nu was het helaas zijn tijd.. ;(