Feanyth schreef:Goedenavond,
Sorry dat ik even binnenval maar misschien kunnen jullie mij helpen.
Mijn merrie Fancy-Girl heeft een blessure opgelopen aantal maanden terug. Een ontstoken hoefgewricht. Dit is behandeld en ben haar wel voorzichtig aan het opbouwen, maar heb het idee dat ze na de behandeling wat souplesse is verloren. Hierdoor ben ik gaan twijfelen wat te doen. Zeker ook vanwege mijn eigen doelstellingen die veranderd zijn, maar vooral ook in haar belang.
Zelf ben ik sowieso gestopt met wedstrijden en merk aan mijzelf dat ik een beetje tutten met haar ook wel prima vind. Zij duidelijk ook.
Nu zat ik eraan te denken haar potentieel ter beschikking te stellen als fokmerrie. Maar wil haar niet verkopen. Ze is en blijft mijn alles, maar ik denk dat ze mogelijk wel een fijne bijdrage kan zijn als fokmerrie of als draagmoeder.
Ze is vriendelijk en altijd een blij ei. Zeker geen typische merrie. Ook is ze super sociaal etc.
Ze komt uit de Sonnevanck-stam, Merrielijn 56, fokfamilie 21. Zelf heeft ze haar D-OC en Sport predicaten. Haar volle broer is ZZL geklasseerd (bron: KWPN database).
Weten jullie hoe dit in zijn werk zou kunnen gaan? Waar moet ik op letten? Hoe verklein ik risico's zoals verduistering etc?
Hoor graag jullie ervaringen, ideeën etc.
Alvast veel dank!
With all respect, deze merrie is niet interessant voor een fokker om een veulen uit te fokken. Je kunt haar als draagmoeder verhuren maar dan wordt ze wel een veulenmachine. Dat moet je wel willen.
Zou haar gewoon zelf houden en zelf een veulentje bij fokken.