Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
paardje2013 schreef:Ik vindt het ook heel raar.
Ik gebruikte de fokwaaarde wel bij het uitzoeken van hengsten maar nu heb ik er voor mijn gevoel niet meer zo veel aan.
c_alsemgeest schreef:Maar even om het voor een leek te bevatten...
Begrijp ik goed dat ze (naast de bestaande waarden) nu ook merries fokwaarden toeschrijven puur bepaald op genetisch beeld... dus uit welke hengsten/merries de merrie verwekt is?
Ik zag hier boven ook iets staan over lengte e.d. maar bepalen ze ook uiterlijke kenmerken op basis van genetische informatie zonder een merrie in het echt gezien te hebben?
misterA schreef:Alles onder Johnson en Jameson, dan komt het wel goed. Met de fokwaarde wel.
c_alsemgeest schreef:Ja dat stukje "begrijp" ik een soort van (of het handig is, is een tweede).
Maar ik dacht in een paar posts ook een soort rapportage met fenotypische bepalingen (gangen, lichaam) er in terug te zien, of doen ze dat niet? Want dan heb ik dat gewoon verkeerd gelezen.
VValar schreef:Mbt tot het genetisch profiel, wat is het verschil tussen: dressuur (GFW) of dressuur (traditioneel)? Mn merrie scoort daar 124 en 132 op.