Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fokfanaat schreef:Stamboekopname via aanlegtest
Een KWPN-geregistreerde merrie die nog niet op de keuring is geweest, kan gelijk na afloop van de IBOP of EPTM worden aangeboden voor stamboekopname en bij voldoende score (m.u.v. tuigpaarden) ook ster worden verklaard. Ook eerder in het stamboek opgenomen merries kunnen tijdens deze stamboekkeuring, na afloop van hun IBOP of EPTM, worden aangeboden voor een hoger predicaat.
janderegelaa schreef:fokfanaat schreef:Stamboekopname via aanlegtest
Een KWPN-geregistreerde merrie die nog niet op de keuring is geweest, kan gelijk na afloop van de IBOP of EPTM worden aangeboden voor stamboekopname en bij voldoende score (m.u.v. tuigpaarden) ook ster worden verklaard. Ook eerder in het stamboek opgenomen merries kunnen tijdens deze stamboekkeuring, na afloop van hun IBOP of EPTM, worden aangeboden voor een hoger predicaat.
Nooit IBOP doen, altijd EPTM zoals het nu gaat.
Kathleen_vW schreef:Gefeliciteerd!
Gaan er nog mensen naar de keuring met hun merries en/of veulens dit jaar?
Balko schreef:Mooi opwaarts veulen Splendus!
Ik overweeg het wel, echter vorig jaar ook gegaan en de grote namen worden toch eerder geplaatst.
Mijn veulen was van de eerste ronde op kop. Daarna ineens 6e, terwijl het echt een gruwelijk goed veulen was.
Heb nu een uit dezelfde combi en weer een erg fijn veulen, misschien ga ik nog eens.
Maar sowieso als 3 jarige wil ik haar naar de EPTM doen.
Ben eigenlijk wel benieuwd waarom dit zoveel beter is dan de IBOP Jandereg.?
supertammy schreef:Hebben jullie de nieuwe fokwaarden van je KWPN merries al bekeken?
Eén van onze merries had 171 op dressuur, maar staat nu nog maar op 129. Hoe dan? En de rest van de lijst ook behoorlijk aangepast.
janderegelaa schreef:Oudere merrie’s met eerst een prima index zijn nu de gegeven van de site af.
paardje2013 schreef:janderegelaa schreef:Oudere merrie’s met eerst een prima index zijn nu de gegeven van de site af.
Ja klopt mijn Zuidhorn merrie is ineens helemaal leeg. En mijn jaarling merrie is ingevuld
Bij mijn Charmeur merrie is zelfs haar hele profiel veranderd stap is nu in de richting van kort waar ze eerst gewoon gemiddeld zat op 100. Het is helemaal niet meer gebaseerd op wat ze hebben gezien op de keuring.
supertammy schreef:Ik ben blij dat ik niet de enige bij wie het zo extreem veranderd is.
Hoe kunnen al die kenmerken nu uit het dna halen? Ik denk dat ik me nog maar eens in ga lezen.