Het Dikke Buiken Topic 2026

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 23:13

Spannend, wachtbankje word weer voller :D

Nieky: nou ik heb wel van verschillende mensen vriendelijk doch dringende verzoek gehad deze combinatie te maken... :Y) verder nog niks concreets, maar dat zou ik nu ook nog niet willen hoor als ze wel drachtig is. Word ik veelte zenuwachtig van haha, eerst maar gewoon gezond en wel ter wereld komen. Maar zodra het er is moest ik idd wel een aantal mensen berichten.

Muronia, ja heb toch wel een zwak voor die tuigers hoor.

Spannend mirjam!

Kevinsky leuk zeg, ook een knappe!

Nou hier zitten de zwemmers er weer in, dat ze hun werk maar mogen doen. Ben benieuwd zondag!

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 08:41

[code][/code]Zo, weer geinsemineerd en ze heeft de pencilline gehad, moet ze 5 dagen krijgen.

Magic, spannend! Nu dus nog een check?

Kevin je hebt helemaal gelijk, dacht dat deze enorm makkelijk drachtig te krijgen is omdat ze altijd zo hengstig is, niets is minder waar.

Mirjam ga je weer voor een nieuwe ronde met Elia?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 08:59

Magic_lover mijn beste dressuurpaard kwam uit een tuigpaard moeder. We moeten zuinig zijn op onze kleine populatie tuigers. Nu hopen dat het ei vandaag springt!
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/91267/marco

Shadowstar ik duim voor je. Had je al wel een swab laten nemen, weten ze welke bacterie er zit (en kun je de juiste ab nu geven)?

Vergeten jullie niet om je drachtig gescande merries in het lijstje in de OP te laten zetten? :)

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 09:00

Ja de swap is genomen en aan de hand daarvan heb ik de pencilline gekregen

Vind jou paarden erg mooi Muronia, op naar nog meer mooie veulens

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 09:08

Muronia schreef:
Magic_lover mijn beste dressuurpaard kwam uit een tuigpaard moeder. We moeten zuinig zijn op onze kleine populatie tuigers. Nu hopen dat het ei vandaag springt!
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/91267/marco

Shadowstar ik duim voor je. Had je al wel een swab laten nemen, weten ze welke bacterie er zit (en kun je de juiste ab nu geven)?

Vergeten jullie niet om je drachtig gescande merries in het lijstje in de OP te laten zetten? :)

Ik wacht de hartslag scan nog even af voor mijn eigen gemoedsrust :+

mirjamalvaro

Re: Het Dikke Buiken Topic 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 09:38

Haha ik wacht ook steeds eerst de hartslag af voordat ik ze in OP laat zetten. :=

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 09:39

shadowstar schreef:
[code][/code]
Mirjam ga je weer voor een nieuwe ronde met Elia?

Ja seizoen loopt tot halverwege/eind augustus. Dus tot die tijd blijven we proberen.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 11:39

Spannend shadowstar!

Muronia,
Jaa ik hou ook wel van tuig bloed erachter hoor. Ik heb nu 2 dressuur veulens uit de merrie gefokt, een Dante US en dit jaar dan de Miami Turfhorst.
Van beide word ik als dressuurruiter héél erg blij omdat ze best van beide lijken te hebben, houding, beweging en achterbeen vanuit het tuigpaard en stukje swung en lossiggeid van de dressuurkant en kan niet wachten om met ze aan de slag te mogen <3
Met de merrie heb ik ook jarenlang dressuur gereden, volledig tuig gefokt maar heb nog nooit zo'n fijn, getalenteerd paard onder mijn kont gehad.

Maar super leuk om toch nog even een uitstapje naar de tuigpaarden te maken, hopen dat het lukt. :D

Ik wacht ook even op dracht en hartslag voor toevoegen in de opening :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 08:43

Shadowstar dank je wel! Dat is wel heel goed, dan hoop ik echt dat het nu mag gaan lukken.

Ik snap dat jullie de hartslag scan afwachten, ik ben te ongeduldig daarvoor haha.

Magic_lover precies dat, ze kunnen elkaar heel mooi aanvullen. De mijne was wel een uitdaging qua doorzitten. Bloed,zweet en tranen maar wat kon hij bewegen <3

Een volle tuiger vind ik ook mooi, maar persoonlijk dan wel voor de wagen.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 10:46

Muronia, klopt hoor! Mijn merrie is niet perse een "echte tuiger" om te zien, denk als je het niet weet mensen gerust gedacht hebben dat het gewoon een dressuurpaard is. Alleen in beweging en aan het kruis zag je het een fractie natuurlijk ;-)
Maar idd een échte staat wel het mooist voor de kar.

Was gister even op een tuigpaarden concours, nieuws travels snel, het veulen voor volgend jaar al een x of 4 kunnen verkopen gisteravond :+
Maar even kalm, ze moest eerst nog maar eens drachtig, dan een goede dracht en bevalling. Zei dan zien we wel eens even een keer weer. :Y)

Vanmorgen wezen scannen, als verwacht was het eitje er idd nog niet af. Was wel mooi door gegroeid nog ondertussen dus hij verwachte dat dat nu wel goed zou komen. Dus ze komen dadelijk nog een keer insemineren.

Was wel even trots op mijn beide toppers, had vanmorgen even geen hulp op stal met opladen omdat ze zelf ook weg waren te scannen. Dus in mijn eentje merrie met veulen geladen, ging prima :D <3

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 17:53

Dat vind ik knap, zelf merrie en veulen laden, super! Kijk, dat belooft dan wel wat voor volgend jaar. Fijn dat je alvast weet dat er vraag naar is.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 19:10

Heel goed, wij doen het met 3 man :=

Vicome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 19:15

Muronia, dank je wel. Ik vind het ook een mooie combi. Had deze hengst al in mijn hoofd maar toch nog even met de fokleider van het Trakehner Verband overlegd. Hij was positief over mijn keuze. Ben erg benieuwd hoe het uit zal pakken mocht het lukken.

magic_loverWat een mooie hengst, zie op de voorpagina dat hij kampioen geworden is. Fijn dat er al zoveel animo voor is voor als het veulen er eenmaal is.
Petje af om merrie en veulen zelf te laden.

kevinskyhelemaal waar wat je zegt, het idee kan snel gemaakt zijn maar de uitvoering vergt tijd en geduld. En soms heel veel van beide.
Ook een heel mooie hengst zeg.

lonniejj Jij ook op het wachtbankje in de hoop op maar 1 bevruchte eicel.

Wachtbankje zit goed vol, hopelijk allemaal met positief resultaat.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 22:36

Vicome, ook knappe combinatie, leuk!
Ja hij gaat wel lekker volgens mij die hengst!

Hihi ja, ik had voor de zekerheid wel back up geregeld mocht het niet lukken. Maar de merrie kon ik altijd al wel alleem laden en Voyage loopt al als een braaf hondje mee aan het touwtje :+

Nou de verse zwemmers zitten er weer in, einde ochtend is ze geinsemineerd. Paste de hengstenhouder iets beter. Nouja uiteindelijk maakt het niet zoveel uit denk ik die paar uurtjes. Ze voelde stuk beter aan dan vrijdag met insemineren, dus fingers crossed. Eitje was al wat aan het vervormen zei de DA vanmorgen dus verwacht dat die er wel af gaat.

Dinsdagochtend weer scannen of het ei idd weg is. Gelukkig sochtens, zal 33 graden worden. -O-

We hadden vd week de merrie met veulen bij de overige 3 merries en 2 veulens in gedaan. Dat ging prima (stond ze tot het veulenen ook gewoon probleemloos bij in), alleen sinds gister is mijn merrie echt een feeks. Met de bek open op de anderen af vliegen, erop in slaan... jemig, zag het vanmorgen, maar zo ken ik haar helemaal niet. Iemand hier dat meegemaakt, zou het kunnen komen door ovulatie wat eraan zit te komen en de bijbehorende hormonen ofzo? Hoop zo dat het met een paar dagen weer rustig is.... was zo fijn voor ze lekker allemaal bij elkaar, vooral voor de veulens.

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 09:32

Ze is geovuleerd en het zag er goed uit! Nu op het wachtbankje, 16-7 voor controle voor beide, hartslag bij de ene en dracht bij de andere

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 09:56

Heel fijn :j

Sterre beginnend hengstig en al mooi groot follikel. Woensdag weer scannen en misschien donderdag insemineren.
Ze blijft dus daar logeren want woensdag moet Eli ook terug.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 11:08

Wat veel op het bankje, spannend!

En ook toch een mooi groepje drachtig! Ben benieuwd hoeveel er straks op de lijst staan

Ik ben weer wat meer naar de achtergrond verhuisd. Er gebeurt weinig hier wbt dracht haha, eerste 6 maanden zijn sowieso saai :+
Gister nog wel even met beide gereden samen met een vriendin :j Leuk dat dit kan
Afbeelding

Deracine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 12:31

Nou het is eindelijk gelukt om Perla uit de groep op te halen en haar naar de hengst te brengen, ik kreeg nog een fototje van haar, wat is ze veranderd zeg zo in zomervacht. Ze is nu 4 jaar. Nu hopelijk snel drachtig worden zodat ze na dag 45 hier naartoe kan vliegen :)

Afbeelding

Vicome

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 12:43

Deracine wat een mooie merrie. Hopelijk is ze snel drachtig en kan ze de reis naar jou gaan maken.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 16:48

Hier een poging tot mijn bijleespost :') ik heb sinds begin juni niet meer gereageerd zie ik. Mijn beide merries zijn netjes drachtig en heb een zwerfkitten met zijn mama in huis genomen. Dus heb momenteel mijn handen wel vol en zelf weinig te melden.

Mirjam, nog gefeliciteerd met de drachtigen. Wat balen dat het met Eli niet zoals gepland gaat.

Baudyh, gefeliciteerd met alle 3 de drachtige dames!

Kevinsky, gefeliciteerd met de dracht. Wat leuk dat je eigenlijk ook van plan was Floriscount te gebruiken.

Fokfanaat, gefeliciteerd met de dracht.

Paintlover, wat een grapjas die merrie van jou. Opeens een ei van ruim 5cm ontwikkelen. En wat maak je een wereldreizen zo met het ophalen van het sperma. Hopelijk is ze snel drachtig.

Annash, spannend. Nog maar heel even op het wachtbankje.

Boelles, spannend!

Diandra, balen dat ze niet drachtig was, maar fijn dat ze wel opnieuw is geïnsemineerd.

Shadowstar, gefeliciteerd met de dracht. Hopelijk wordt de andere merrie ook snel drachtig.

Lyona, gefeliciteerd met de dracht van Fenja. Wat een gedoe had je met die hengstenhouder zeg. Ik snap dat je met veel merries ook veel problemen hebt. Ik vind het maar knap hoe je dat allemaal doet. Zeker met al dat gesleep etc. En wat een kosten zeg. Ben dan bijna 'blij' met mijn Nederlandse kosten.

AM dat gevoel ken ik ook wel hoor, van het 'bang' zijn dat ze het vruchtje verliezen als je iets met ze doet. Mijn maiden staat ook al te lang stil. O.a ondat ze uit haar zadel is gegroeid |o

Butengewoon, gefeliciteerd met het kloppende hartje bij Odessa!

Stal HD gefeliciteerd met de dracht. Hopelijk wordt de andere merrie ook mooi drachtig.

Lonniejj, gefeliciteerd met de dracht. Spannend dat je de andere merrie ook gaat dekken. Hopelijk is die ook snel drachtig.

Jane, welkom. Hopelijk heb je dit jaar meer geluk.

Pomski, gefeliciteerd met beide drachten!

Muronia, gefeliciteerd! Het is je zo gegunt.

Luna gefeliciteerd!

Nieky, hopelijk gaat het bij jou ook (redelijk) voorspoedig.

Quir, wat balen van die allergische reactie zeg. Gaat het inmiddels al beter?

Rowindie wat balen dat de oudere merrie weer hengstig is geworden. Nu weer op het wachtbankje. Spannend.

Vicome, welkom! Wat fijn dat je op tijd had besteld en direct kon insemineren.

Crazy funky, wat balen dat beide merries niet drachtig zijn en Hyflyn een bloedei heeft. Hopelijk wilt het toch nog lukken.

Libera, gefeliciteerd!

ChristelJ gefeliciteerd. Wat verdrietig dat het afgelopen jaar niet voorspoedig is gegaan. Hopelijk dit jaar meer geluk! Ben wel jaloers hoor, alleen maar merrieveulens. Ik tot nu toe alleen maar hengstveulens uit mijn huidige fokmerrie.

Kabayo, nog gefeliciteerd met Zilver en met je dochtertje!

Sparky, welkom! Gefeliciteerd met de dracht.

Magiclover, fijn dat alles er goed uit zag. Succes op het wachtbankje. Fijn hoor dat merrie en veulen alleen te laden waren.

Deracine, fijn dat het is gelukt om haar uit de kudde te krijgen. Nu hopelijk mooi snel drachtig zodat ze snel jou kant op kan komen.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 17:43

Goed bijgelezen :P

Vicome

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 23:28

Ik appte vanmorgen er vriendin dat mijn merrie geinsemineerd is en het nu wachten is op de 16 dgn scan. Zegt ze nou vlgs mij zit het wel goed want er vliegt nu een ooievaar hier over jou kant op, die is vast al aan het oefenen _O-

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 09:03

Vicome schreef:
Ik appte vanmorgen er vriendin dat mijn merrie geinsemineerd is en het nu wachten is op de 16 dgn scan. Zegt ze nou vlgs mij zit het wel goed want er vliegt nu een ooievaar hier over jou kant op, die is vast al aan het oefenen _O-

Hahaha nou hopen dat ie een prachtig veulentje brengt!

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 14:05

Kevinsky, wat een gave hengst!!

Muronia, wat leuk dat je beste paard juist uit een tuiger moeder komt, hele gave combi

Mirjamalvaro, fijn dat het seizoen nog even duurt, hopelijk deze ronde dan meer geluk

Magic lover, wat leuk dat het toekomstige veulen zo enorm populair is al! En wat heerlijk, zelf merrie en veulen kunnen laden. Dat lukt mij meestal niet, merrie wel maar dan dat kleine eigenwijze ding nog :')

Shadowstar, spannend, gezellig erbij op het wachtbankje

Kabayo, wat zal dat heerlijk voelen zo met zn tweeen <3

Deracine, bofkont, heb je zowaar een foto gekregen :P Ik niets uit IJsland, moet er maar op geloven dat ze nog leeft. Ik hoor alleen wat als er iets niet goed is.
Knappe dame inderdaad!

Myrhtee, respect, wat een bijleespost!!

Vicome, nou hopen dat de ooievaar alvast een veulentje meeneemt

Nou ben ik weer hoor. Dit keer met Silver. Ze zou morgenochtend ovuleren als het goed is. Netjes maandag zaad besteld (uit Slovenie) wat direct verstuurd is, fijne snelle service en communicatie. Ik helemaal blij. Vanochtend in Copenhagen aangekomen al (wat maar 1 uurtje is van het dekstation). En dat was het ook _/-\o_ Iets van een onbekend probleem waardoor het niet verder komt dan Copenhagen. DHL kan niet helpen, het is 'buiten hun macht'. Levering is gepland voor morgen tussen 9 en 5. Dan is de eisprong allang geweest. Ophalen mag niet.

Dan weer Ice. Na lang denken en contact met de behandelend dierenarts in Frankrijk besloten nog 1 poging te doen met deze HH. Duidelijk afgesproken dat ze voor 10h in de ochtend levering moeten kopen en dan zou het goedkomen. Ik moet 48h voor de verwachte eisprong bestellen. Dat zou op de gok worden, het station verwachtte de eisprong vandaag (ze hadden haar weer hengstig gespoten). Dus ik heb zondag op de gok besteld. Maandag op transport gegaan, netjes voor 10h.
En zowaar, het is al binnen! Keurig geleverd deze keer, mooi levend zaad en veel betere service. Alleen, Ice heeft niet gereageerd op het hengstig spuiten -O- Ligt er een prachtig doosje zaad klaar maar is zij er niet klaar voor. Het station stelde voor dat zaad dan in Silver te stoppen maar dat wil ik niet. Gaat mijn fokdoel voor Silver totaal voorbij.

Maar echt.. Wat een jaar dit _-:(

Beetje positief nieuws over Ups, die is maandag gescand, geen cyclus te zien. Waarschijnlijk nog in winterstop en 'vergeten' weer hengstig te worden. Dus nu hengstig gespoten, hopelijk laat ze snel wat zien. Het klinkt in ieder geval simpeler dan die twee Quarters op het station :P

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 16:46

Lyona, je houd wel van uitdagingen haha