Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 19:55

Via Van Uytert is hij vers beschikbaar dacht ik. Diepvries heb ik liever niet.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 20:10

Gefeliciteerd met de dracht dames!

Diarado stond ook op mijn lijstje maar is omwille van de voorwaarden ook geschrapt. Ik vind het niet erg om iets meer te betalen voor sperma maar dan vind ik goede condities wel wenselijk :j mijn merrie is ook niet de gemakkelijkste dus daar moet ik ook wel rekening mee houden.

Denken jullie dat Pegase bloed toevoegt?

annvdg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 20:22

ik kom me voegen in dit topic :)

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 20:56

Welke hengstenhouders staan er bekend om hun goede voorwaarde? Meeste wat ik tegen kom is 200-300 euro gust reductie. Prima, maar als je bedenkt wat je dan al in de merrie hebt gestopt aan onkosten en nog geen veulen is natuurlijk maar een doekje voor het bloeden. Levend veulen garantie lijkt mij dus zeker interresant, maar weet dus niet wie dat doen.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 20:59

Mooie veulens Ciocollato en Lautje!

Mijn merrie is vandaag geinsemineerd met Love Connects.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 21:02

Hier helaas niet vol van Chacoon. Maandag wel al nieuwe poging want al terug een follikel van 3.5... ben wel aan het nadenken om van hengst te wisselen als ze volgende poging weer niet vol is.

Chacfly of toch Diarado...

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 21:03

Nijhof heeft levend veulen garantie, Tal Milstein ook. Zangersheide heeft voor een aantal hengsten ook een regeling voor dit jaar. Voor de rest weet ik het zo snel even niet.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 21:09

Cioccolato schreef:
Ik ben echt gek van Justice, het is dat ik nu al een andere hengst had gekozen maar had bijna terug gedekt met hem.

Snap ik! Ik ben er ook van gecharmeerd. Heel mooi type, veulens lijken ook echt super goed. Die van jou is ook echt een plaatje. <3
Nieuwe filmpje van de Wiemselbach zag er ook goed uit.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 21:24

Eef_Bam schreef:
Mooie veulens Ciocollato en Lautje!

Mijn merrie is vandaag geinsemineerd met Love Connects.

Spannend hoor. Ben benieuwd.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 21:52

Mijn merrie werd vanavond, 7 dagen na veulenen, alweer gedekt. We twijfelden tussen colorit en O’Neill van t eigenlo maar hebben voor colorit gekozen. Mijn veearts heeft al enkele hele knappe veulens van hem gezien, hele mooie halzen en dat kan mijn merrie wel gebruiken. Nu weer spannend afwachten of we met 1 poging klaar zijn +:)+

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 07:59

Oeh lautje wat een leuke! Gefeliciteerd!

Goede voorwaarden heeft VDL, altijd hele goede afspraken en mensen komen hun woord na.

Mijn Il est Balou gaat vandaag bij Chopano en gister zijn de numero uno (drachtig van Mylord Carhago) en de Goodtimes (drachtig van Quickly dr Kreisler) op 40 dagen goed drachtig gescand!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 08:13

Wat een knappe veulens komen er hier voorbij, en gelukkig maken zowel moeder als kind het allemaal goed. Gefeliciteerd!

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 08:27

Mijn merrie is afgelopen donderdag op 20 dagen drachtig gescand van Dallas. Nu hopen dat het blijft zitten <3

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 08:29

Mooie veulens!

Diarado interessante hengst maar wel te duur.

Andere hengst dat mij aangeraden werd voor maat en vermogen is Qannando. Die komt wel uit ijzersterke moederlijn. Iemand ervaring met dat moederlijn? Levend veulen garantie was 1 van de voorwaarden dat mij wel interessant maakt.
http://www.qannando.be/

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 08:51

Oeh Sanne leuk! Hier groot Dallas dan, al drie gefokt uit deze hengst :)

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 08:55

Hallo, mag ik mij ook melden?

Ik verwacht binnen dit en een dikke maand mijn tweede zelfgefokte veulen van Kazan Z uit mijn Domino (Camus x Coriolan). Ook volgend jaar gaan we voor een veulentje uit dezelfde merrie.

Vandaag 3 jaar geleden is zij moeder geworden van een Atomic Z hengstveulen. Die in mijn eigen opinie tamelijk goed gelukt is.

Voor volgend jaar kijken we naar Dallas, Glasgow of Jardonnay. (voorstellen VDL).

Merrie:
Afbeelding
Afbeelding

Armageddon VHH Z (v. Atomic Z)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 10:53

Iorrr schreef:
Oeh Sanne leuk! Hier groot Dallas dan, al drie gefokt uit deze hengst :)

Ik ben al zo lang Fan/verliefd op deze hengst. Dus leek me wel mooi om een veulen mee te fokken! En uiteraard ook verder gekeken dan alleen hoe mooi en stoer ik hem vind

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 11:08

Gefeliciteerd met alle mooie veulens! En de merries die drachtig gescand zijn!

Kun je een veulen ook uit de buik kijken, ik word inmiddels ongeduldig. Nog 20 dagen tot uitgerekende datum.

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:59

@ Umeo: ik vind dat Pegase zeker bloed toevoegt, heel veel bloedgemaakte veulens al van hem gezien.

@ Laurie: jammer! Chacfly is ook zeker een goede keuze als je bij Chacco Blue bloed wilt blijven.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 13:14

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:50

Gefeliciteerd met alle veulentje. En ik zie al mooie combinaties voor volgend jaar

Hier gisteravond ook een mooi Merrietje geboren van quool du bois Margot. Heel licht van kleur niet verwacht een hele fijn gebouwde merrie. Maar heel blij mee

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:15

Laurentii schreef:
@ Umeo: ik vind dat Pegase zeker bloed toevoegt, heel veel bloedgemaakte veulens al van hem gezien.

@ Laurie: jammer! Chacfly is ook zeker een goede keuze als je bij Chacco Blue bloed wilt blijven.

Ja vind hem ook zeker interessant, maar Chacoon is een stuk duurder en geld teruggeven zullen ze niet doen verwacht ik. Is al betaald vorig jaar... Diarado is dezelfde prijscategorie... hopelijk zit ze volgende keer gewoon vol, want ik weet nog niet wat ik ermee wil haha

Carri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 20:31

Umeo schreef:

Diarado stond ook op mijn lijstje maar is omwille van de voorwaarden ook geschrapt. Ik vind het niet erg om iets meer te betalen voor sperma maar dan vind ik goede condities wel wenselijk :j mijn merrie is ook niet de gemakkelijkste dus daar moet ik ook wel rekening mee houden.

Wij hebben een mooi groot correct veulen van Pegase......uit een merrie die zelf veel bloed heeft. Bij onze merrie heeft hij zeker geen bloed toegevoegd, maar dat was ook niet de bedoeling

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 20:51

Carri schreef:
Umeo schreef:

Wij hebben een mooi groot correct veulen van Pegase......uit een merrie die zelf veel bloed heeft. Bij onze merrie heeft hij zeker geen bloed toegevoegd, maar dat was ook niet de bedoeling

Mmm... Ik vind het echt een moeilijke. Hoe is hij ten opzichte van de merrie?

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 20:56

Afbeelding

Iemand vroeg een tijdje geleden achter een foto van de Goldfever. Vandaag eindelijk te tijd gehad. Zij is ook degene waarvoor ik Pegase in mijn hoofd heb.