Daily Diamond nakomelingen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 05:43

BloemBloem schreef:
Wat een plaatje Moniek! Prachtig! Gefeliciteerd!

Neem je ons mee in je beleerproces?
Ben echt zo benieuwd hoe jij dat aanpakt, kan je geen volgtopic maken, lijkt me echt leuk
om te volgen met al jouw ervaring met het beleren en vooral doorrijden van dat jonge grut!

Ik laat hem beleren waar ik hem gekocht heb.. dat ik als hij komt in ieder geval kan gas geven en remmen en natuurlijk kan sturen :D
Maar ik wil hier als jullie dat leuk vinden best vertellen hoe het gaat met ons.

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 21:36

Zonder dat ze zo onvoorzichtig is met zichzelf Noukie!
Wel tof dat je al zz zwaar mag!!

xmichxrocky schreef:
Ik kom me ook melden!
Heb nov/dec 2023 een toen 2,5 jarige hengst van DD gekocht, echt nog een puppy en heel lang de tijd gegeven om uit te groeien.
Hij was ook ontzettend angstig en was moeilijk benaderbaar, zelfs een halster was al lastig.
Nu lopen we nog tegen wat issues aan met jongeren, hij is over het algemeen ontzettend braaf maar van je af lopen aan de longe moet perse een sprintje zijn. Voordat er iemand op gaat wil ik wel dat hij rustig van mij af kan stappen.
Hij kan wel waanzinnig bewegen en is ook ontzettend lief & knap.

Meet:

Rupture vd Watermolen
Daily Diamond x Scandic
Denk dat hij nu zeker wel 175cm meet.
Dit waren zijn verkoop foto's als 2,5 jarige hengst.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Welkom! Wat een knapperd! Ook een echte Daily Diamond blik!

kiko schreef:
Van de week weer een fotoshoot gehad.. hier een voorproefje

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

En van haar zoon

[ Afbeelding ]

Mooie foto’s van knappe paarden!! Je jonkie word echt al een heel paard zo!!

moniek21 schreef:
Het is rond, ik heb een nieuw vriendje .. een 3 jarige For Ferrero x Flemmingh
Hij wordt gecastreerd en dan beleerd .. hopelijk komt hij in november mijn kant op.
[ Afbeelding ]

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!! Wat een knapperd!

Parker doet het super goed. Die heeft even vakantie gehad en daarna weer opgepakt en zondag hadden we weer eens wedstrijd. Hij voelde bij het losrijden al mega fijn en in de proeven echt zitten genieten. Hij word steeds stoerder en constanter.
We hadden 3e prijs met 193,5 en 2e prijs met 200 punten!! Dus weer mega trots op mijn vriendje!! We zijn daarmee ook M1 startgerechtigd! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiko

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 23:21

Oh super goed zeg.. gefeliciteerd! En wat is Parker toch een knapperd.. ik hoop dat mijn jonkie ook zo mooi uitgroeid.. hij begint echt al paard te worden. En hij wordt groot :-)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 21:01

Wat gaan jullie lekker Margo *\o/*

Sjaak is sinds gisteren zonde s(j)aakie :D alles goed gegaan, ze halen hem morgen weer van de kliniek, zondag ga ik waarschijnlijk weer even bij hem kijken <3

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 11:09

Moniek hoe gaat het nu met hem?

Hier heeft Naku op mijn kleine teen gestaan en dat doet goed zeer.. is helemaal rondom blauw en de blauwe plek wordt steeds groter.
Paarden zijn leuk.. paarden zijn leuk :-)

Afbeelding

Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 06:30

Kiko, poeh nee dat doet zeer, hopelijk niet gebroken.

Voor Mac komen er morgen weer klanten … zou een mooi verjaardagscadeautje zijn.

Sjaak gaat vandaag weer aan het werk na de castratie en de tandarts .. ik ben heel benieuwd.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 09:00

Gister even de huisartsenpost gebeld en moest koelen en met de voet omhoog. Ik zei dat wordt lastig want heb de paarden aan huis en die moeten naar buiten.. het is niet bevordelijk voor het herstel zei ze. Het is een advies. Dus waar kan neem ik de rust maar verder strompelen we maar rond :-)
Het is inderdaad pijnlijk.

Oh spannend zeg. Dat zou zeker een leuk verjaardagscadeau zijn! Ik ga duimen

Ben benieuwd naar foto’s /filmpje van Sjaak. Volgens mij had je alleen een foto toen geplaatst toen je hem gekocht had

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 07:51

Ik heb laatst even het hoofdstelletje gepast.. super braaf, ik zit ook te wachten op nieuwe beelden hahaha, hij gaat deze week weer aan het werk..
Afbeelding
Afbeelding

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 08:34

Hij is knap hoor! Heel sprekend hoofd..

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 21:26

Ziet er pijnlijk uit Kiko!

Hij is knap Moniek! Benieuwd hoe hij het gaat doen!

Parker doet het echt geweldig fijn! Zo gek op dat dier! Ben wat bezig met contra, gebroken lijnen en zo deden we al. Maar omdat het M nu in zicht is wil ik de contra echt gaan bevestigen. Ik vind het best lastig haha, Parker doet echt super zijn best en elke keer gaat het weer een stukje makkelijker. In galop ben ik ook echt bezig om hem klein te krijgen en dan weer weg en wat opzij voor mijn been op de volte als een soort werkpirouette (wat het natuurlijk nog niet is maar dan weten jullie een beetje welke richting haha)
Hij kn heel makkelijk sluiten voor zo’n groot paard! In draf spelen we er ook een beetje mee en dan laat hij echt al wel gave dingen voelen. Hij pakt het allemaal zo fijn op! Maar ik wil hem niet overvragen dus we doen het echt op een spelende manier allemaal.
Het trainen aan de hand is ook zo’n mooie aanvulling op het rijden. Dat doet hij ook zo goed!

Paar screenshots van gister
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 08:11

Ziet er heel fijn uit Margo, jullie gaan super lekker +:)+

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 16:13

Gisteren kreeg ik een filmpje van Sjaak zijn eerste keer onder het zadel.. ik ben blij.
Je ziet nog weleens dat ze aan de lijn heel fijn bewegen maar het onder het zadel kwijt zijn.. dat heef5 Sjaak gelukkig niet *\o/*
https://youtube.com/shorts/T4f-GnTYvXs?feature=share