Merriekeuring KWPN 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: Merriekeuring KWPN 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:36

Dames, inderdaad. Dit is mijn eerste KWPN-er dus geen verstand van. Vandaar dat ik deze clinic wel bij wilde wonen. En lidmaatschap KWPN etc kost ook best wel wat! Voorheen had ik een fjord, 61 euro lidmaatschap incl gratis naar de keuring haha.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:41

essiesilly schreef:
vandaag bijna op haar gezeten, ze is zooo braaf met hangen, gewoon langer teugeltje (want als ik m aan neem staat ze al in de krul haha) op t krukje, overal kloppen, op haar kont, aan de andere kant van het zadel, naar haar oren etc. maar ja er was niemand thuis dus leek me niet het ideale moment ;)

Hier hetzelfde. Ik ben er wel zelf opgeklommen op de wasplaats. Worteltje uit mijn zak gegeven en wat gekriebelt en toen er weer af gegaan.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:42

superrr!! ooww ik wil ook haha maar ik ben helemaal alleen thuis dus vind het niet erg verantwoord.. misschien morgen dan maar :D

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:51

Essie; wat zit ze mooi in dr vachtje, top hoor.
Cheytjuh; veel verschil in een paar maanden tijd

Fijn dat jullie dames zo braaf zijn zeg.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:37

Ziet er allemaal super uit! Ik heb haar net weer eventjes aan de longe gehad. Heb er nog geen bijzetje aangehad, wel het zadel een paar keer. Ze bokt er nog wel op dus als dat een beetje over is bind ik er maar eens touwtjes aan. Ik kan haar ook nog niet laten stappen vanuit draf, dan gaat ze direct stilstaan. Ze wil het eerste rondje wel stappen, maar als ik dan 'draf' zeg dan wil ze vooruit en niet meer terug naar stap. Dan is HO echt HO ;) In galop is het nog een beetje een ongeleid projectiel, maar ze doet het opzich wel braaf. Ik stap ook vaak even aan de hand uit, dat gaat wel goed.
Ze wordt steeds makkelijker en minder druk/over haar toeren als er iets nieuws gebeurd. Alleen het feit dat mensen voor hun lol bij ons over de weg hardlopen lijkt ze nog niet helemaal te snappen, is natuurlijk ook doooodeng. Maar een trekker met giertank is dan weer geen punt. Boerenpaard... :D

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 19:10

gaat goed hier dames!

ik zondag voor het eerst longeren met stijgbeugels

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 20:23

Oh ik longeer nooit met de stijgbeugels naar beneden. Bind je ze dan wel vast zodat ze niet zo kunnen zwiepen?

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 20:25

Zo, de mijne mag morgen voor het eerst de wei weer op na haar verwonding aan het been. Tis nog niet helemaal dicht, dus even wachten hoe het houdt.

Ik hoop haar begin april weer op te kunnen pakken.

Essie, mooie foto!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 20:35

Suzanne F. schreef:
Oh ik longeer nooit met de stijgbeugels naar beneden. Bind je ze dan wel vast zodat ze niet zo kunnen zwiepen?

O doe ik wel, gewoon laten hangen. De eerste keer zullen ze er mis wat op gaan lopen maar is eigenlijk altijd snel over, je kan ook beginnen met half naar beneden

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 20:46

ik bind ze eerst op en als dat goed gaat, zijn ze binnen 10 minuten helemaal lang, eigenlijk nooit gekkigheid op gehad.

Vandaag uitgestapt op het grote veld met de crosshindernissen en een heel stel ganzen, ze maakte er weinig van.
Zw moet leren niet uit haar plaatje te gaan op een open ruimte, ideaal dat ik die mogelijkheid heb.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 12:58

Ik zie zelf het nut niet zo in van los zwiepende stijgbeugels. Want daar mogen ze dus niet op gaan rennen terwijl als je erop zit en ze je been voelen er wel op moeten gaan lopen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 13:05

Ja maar jou benen voelen toch niet net als stijgbeugels... Althans mijn benen niet ;) t gaat er gewoon om dat ze niet mogen gaan rennen als ze het eng vinden, als er dus onverwacht iets aan hun lijf gebeurd.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 13:06

essiesilly schreef:
Ja maar jou benen voelen toch niet net als stijgbeugels... Althans mijn benen niet ;)

:= := Ik heb nu beeld..
Laatst bijgewerkt door MariekeA op 17-03-12 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 13:08

essiesilly schreef:
Ja maar jou benen voelen toch niet net als stijgbeugels... Althans mijn benen niet ;) t gaat er gewoon om dat ze niet mogen gaan rennen als ze het eng vinden, als er dus onverwacht iets aan hun lijf gebeurd.

Oh nou ja ieder doet het op zijn manier toch? :)
Ik heb liever wel dat ze rillerig zijn daar bij de buik. Dat wil ik niet wegnemen door ze te laten wennen aan klapperende beugels. Ze mogen daar best schieterig op zijn vind ik. Goed teken.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 13:17

Vlug vind ik niet erg maar heb er genoeg mee gemaakt die zo vlug waren dat je er met geen mogelijkheid aan kan komen. Doe dit niet perse omdat ze dan wennen aan t been maar gewoon braaf zijn in z'n algemeen en braaf kan ook gewoon vlug voor je been zijn maar niet alle kanten opschieten omdat ze bang zijn voor je been :)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 13:29

Ik ben wat later met inrijden als de rest. Maar toch de beugels naar beneden gedaan. Det is al beleerd natuurlijk voor de wagen, dus die beugels doen haar niks. Echter onder het zadel is ze tot nu toe heel fijn op t been.

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 14:46

Ik zie weer mooie paarden voorbij komen.

Ipsi zou jouw merrie geen kans maken bij de geldersen?

Hier nu ook druk aan het longeren, 1e x touwtjes eraan gehad maar dat vond ze nog niet heel geweldig, net nog een rondje in de trailer wezen rijden, dat gaat allemaal goed.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 14:52

Udo x Fabricius is wel echt tuigpaardenbloed, maar je zou een mailtje met een standfoto naar de stamboekinspecteur kunnen doen. Mathilde geeft wel eerlijk advies.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 18:22

Jaaa, Daisy is gisteren opgehaald door haar trainster en maakt nu al goede vorderingen ! *\o/*

Van :

Afbeelding

Naar :

Afbeelding

Afbeelding
(Foto's copyright Appalin hier op bokt)

Ziet er alweer goed uit binnen een dag toch :j

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 19:16

Hier een foto van de mijne vandaag met longeren. Ze deed het super=)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 19:17

Dames, ik heb echt geen idee. Ben helemaal niet thuis in de wereld van het KWPN. Kun je zomaar overschakelen van tuig naar gelders dan? Vertel t me :D

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:06

Lisza, fijn dat ze het goed deed!

De mijne is vandaag weer voor het eerst de weide op geweest en de wond heeft het goed gehouden.
Ze was er helemaal happy onder!!
Afbeelding

wiljemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:10

Haai,
Ik meld me hier ook even, waarschijnlijk voornamelijk meelezer.
Ik heb een in juni 3 jarige merrie van Zavall (springgefokt) en zit er aan te denken ook naar de keuring te gaan. Loop nog te tobben omdat het zo heisa is (hele klaarmaken, beest in de kar, beest daar het hele circus door, beest weer in de kar), maar ja t is ook wel weer erg leuk om een stempeltje te krijgen van t KWPN.
Vandaag met mijn meestal brave peerd t oefenspringen geoefend, maar ze sprong liever door de bakomheining dan over mijn mooi gefabriceerde springfuik. Daar zit dus nog wat oefening in :+
Verder zijn wij ook bezig met de grondbeginselen van t rijden etc. doet ze ook erg goed voor een jonkie.

Patrss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:35

Zoals beloofd, voor degene die er interesse in hebben, say hello to my ugly-duckly (ik duim en bid dat ze nog een beetje bijtrekt haha :+ ) bijna twenter merrie van de hengst W V Saron:

Afbeelding

Afbeelding

Als er nog interesse voor een filmpje is hoor ik het graag! *\o/*

Patrss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:37

Wat een plaatje is die van jou zeg, MariekeA !! <3 dat is toch wel een groooooooott verschil met die van mij hahaha :')