Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 12:46

Niet aanwezig maar ga wel even online kijken.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 13:25

Online aanwezig.
Net de Secret gezien. Leuk paard.
Heeft het KWPN eindelijk ook eentje :)

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 13:26

Hier ook online aan het kijken.

De secret had ik ook al bij van olst gezien. Gewoon een heel stabiel braaf paard.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 13:30

De Escolar kan leuk lopen, mist nog wel wat kracht.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 14:01

Toto Wimphof vrij spectaculair voor maar vind hem een beetje in drie stukken lopen, achter komt niet zo fijn mee. Wat sowieso een punt van aandacht is in deze lichting, vind ze alle vier achter niet zo geweldig. Maar gelukkig hebben ze andere kwaliteiten :-), ben benieuwd hoe ze zich gaan ontwikkelen verder.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 14:25

Ik vond de Toto af en toe wat onstabiel in het beeld.
Ik vond ze verder niet spectaculair maar wel degelijk en robuust, misschien hebben we daar ook wel wat behoefte aan …

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 15:07

Ik vind het ook een hele mooie keuze Kathleen, zag laatst een filmpje voorbij komen en hij sprak me ook heel erg aan.

Mark, ik vind het inderdaad goed dat dit is onder de loep wordt genomen. Als er niet aan de bel wordt getrokken zal het een steeds corruptere bende worden ben ik bang…

Prachtige veulens zie ik ook weer voorbij komen <3

Ik vind de Secret een fijn paard, mooi model. Op de show al zien lopen en leek fijn bewerkbaar.

Donderdag ben ik met mijn hengstje van Las Vegas op een veulenshow geweest bij een concours in Halsteren. Hij liet zich waanzinnig zien en ben heel trots op hem. Benieuwd wat de merrie volgend jaar weer gaat bakken van Las Vegas en Secret, beide draagmerries zijn namelijk drachtig gescand in 1 keer!

Afbeelding

Afbeelding

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 17:10

Elisa2 schreef:
Toto Wimphof vrij spectaculair voor maar vind hem een beetje in drie stukken lopen, achter komt niet zo fijn mee. Wat sowieso een punt van aandacht is in deze lichting, vind ze alle vier achter niet zo geweldig. Maar gelukkig hebben ze andere kwaliteiten :-), ben benieuwd hoe ze zich gaan ontwikkelen verder.

Ik vind dat je soms een goed achterbeen verwart met een snel achterbeen Elisa.
Een 'trager' achterbeen is niet sowieso een minder achterbeen è.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 17:34

Extreme, eindelijk weer een hengst waar toekomst in zit. Zeer veel kwaliteit, zeer veel souplesse, goed ontwikkeld, en héél belangrijk een echt toptop karakter. Veel en veel beter dan de in eerdere jaren bewierookte 90érs.

En O'Toto ook een gaaf paard. Hij loopt in driee"n ? dat zal wel, maar heel veel lengte in het lichaam, dat werkt misschien wat verwarrend dan. Hij is net 3 geworden. Heeft veel kwaliteit in beweging, zou misschien iets meer bergop moeten bewegen maar ook dat is een kwestie van tijd. Ook een top karakter. Zijn we niet erg gewend van de vaak te scherpe Toto's.

De Secret ook een heel fijn en bewerkbaar paard, had voor de galop nog wel wat meer verdiend. Wel wat ponyachtig in beweging maar wat een houding.
Uiteraard afwachten hoe ze gaan fokken.,

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 18:04

Ik had extreme willen gebruiken Maar had hem net nodig terwijl hij in Ermelo was. Dat was jammer. Gave hengst

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 18:26

misterA schreef:
Extreme, eindelijk weer een hengst waar toekomst in zit. Zeer veel kwaliteit, zeer veel souplesse, goed ontwikkeld, en héél belangrijk een echt toptop karakter. Veel en veel beter dan de in eerdere jaren bewierookte 90érs.

En O'Toto ook een gaaf paard. Hij loopt in driee"n ? dat zal wel, maar heel veel lengte in het lichaam, dat werkt misschien wat verwarrend dan. Hij is net 3 geworden. Heeft veel kwaliteit in beweging, zou misschien iets meer bergop moeten bewegen maar ook dat is een kwestie van tijd. Ook een top karakter. Zijn we niet erg gewend van de vaak te scherpe Toto's.

De Secret ook een heel fijn en bewerkbaar paard, had voor de galop nog wel wat meer verdiend. Wel wat ponyachtig in beweging maar wat een houding.

Osaca vond ik zelf heel sympathiek. Wat denken andere over hem?
Extreme heb ik wat minder mee maar dat hoeft niks af te doen aan zijn kwaliteiten.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 19:02

baudyh schreef:
Ik had extreme willen gebruiken Maar had hem net nodig terwijl hij in Ermelo was. Dat was jammer. Gave hengst

Was via d.v. beschikbaar, van zeer goede kwaliteit.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 19:35

s0173957 schreef:
Elisa2 schreef:

Ik vind dat je soms een goed achterbeen verwart met een snel achterbeen Elisa.
Een 'trager' achterbeen is niet sowieso een minder achterbeen è.

Nee, goed vind ik een achterbeen als er voldoende buiging in zit en onder het lichaam gezet wordt waardoor het paard rijst in de schoft/ voorhand.

Dat zag ik niet bij deze hengsten maar dat neemt niet weg dat ze geen andere kwaliteiten hebben. Ik ben nu nog niet helemaal overtuigd van een van de hengsten maar ze zijn ook pas drie dus ik ga ze graag volgen qua ontwikkeling.

Osaka vond ik ook fijn qua beweging, hengst met veel bot en misschien iets minder model. Kreeg het idee dat het een laatbloeier is en nog wat kracht moet ontwikkelen.

Zag van iedere hengst wel fijne stukjes. De Secret en de Toto hebben beide ook een zeer mooi front vind ik.
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 28-05-22 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 19:38

4 Fijne hengsten goedgekeurd!

carika schreef:
Extreme heb ik wat minder mee maar dat hoeft niks af te doen aan zijn kwaliteiten.

Ook een heel fijn paard!
Vond ik bij de aanlevering misschien wel de beste. Leek nu af en toe wat taai.

@Baudyh: een volgende keer even bellen met de hengstenhouder. Meestal hebben ze al wel wat ingevroren.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 19:49

misterA schreef:
baudyh schreef:

Was via d.v. beschikbaar, van zeer goede kwaliteit.

Wist ik niet maar doe ook liever geen d.v.
Wie weet volgend jaar.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 19:52

Osaka, de stap.
Fijne galoppade, Zeker een laatbloeier, zou ik het geval kunnen zijn wat hoogtemaat betreft.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 10:36

carika schreef:
misterA schreef:

Die had ik willen gebruiken ware het niet dat mijn merrie er gisteren bij moest

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 11:25

Ik moet de eindbeoordeling terug kijken. Ik heb de hengsten live allemaal kunnen zien en vindt het persoonlijk 4 fijne paarden.

Vanochtend de Jazz gescand en die is er klaar voor, dus besteld en einde middag insemineren. Ik ben heel benieuwd hoe het uitpakt, gezien dit het eerste veulen wordt bij ons uit deze merrie.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 11:59

Spannend Kathleen!

Aan welke hengst denken jullie bij goed front en souplesse doorgeven? Bij voorkeur ook nuchtere karakters.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 12:31

misterA schreef:

Zou het karakter niet uit de moederlijn van O'Toto komen denk je? Just Wimphof en nakomelingen zijn dacht ik ook fijn te bewerken.
Ik vind hem qua bloedvoering heel interessant voor mijn merrie, maar denk dat hij net teveel hetzelfde type is daar waar ik verandering zou willen.

Ik heb gisteren 3 vd 4 online meegekeken. Alleen Extreme moet ik nog terugkijken. Op de foto's vind ik hem opvallend genoeg het minst aanspreken maar dat is in beweging misschien anders...

Secret Lover vind ik het meest compleet een aansprekend. Niet de spectaculairste maar wel een paard dat mooi in verhouding gebouwd is en heel gebalanceerd beweegt. Fijne brede borst ook, viel me op het laatst op stand op.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 12:49

Umeo schreef:
Spannend Kathleen!

Aan welke hengst denken jullie bij goed front en souplesse doorgeven? Bij voorkeur ook nuchtere karakters.

Furst Dior, Floyd, Incognito, Imposantos, Bon Bravour

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 12:55

misterA schreef:
Osaka, de stap.
Fijne galoppade, Zeker een laatbloeier, zou ik het geval kunnen zijn wat hoogtemaat betreft.

Niks mis met die stap.

Vannacht is hier een groot, knap en hoogbenig merrieveulen (!!!) geboren van Ferguson uit een Everdale x Krack C merrie. Heel blij mee!

Afbeelding

Denk dat ik deze merrie met O'Toto ga dekken. Ze had al eerder een goed veulen van Just Wimphof.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 14:18

Gefeliciteerd!

Ik zie dat ze in de database bij de nieuwe ggk hengsten nu ook de filmpjes van de bezichtingen erbij hebben gezet. Erg fijn, geef toch net weer een wat completer beeld. Ik heb ze vaak wel gezien, maar mijn geheugen onthoud niet alles meer helaas. :P

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 14:30

MariekeS_ schreef:
Zou het karakter niet uit de moederlijn van O'Toto komen denk je? Just Wimphof en nakomelingen zijn dacht ik ook fijn te bewerken.

Die van ons zit ik sinds donderdag op, gisteren al los in de piste draf en galop... zadelmak geboren, zo braaf.

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 01:32

Afbeelding

Beschuit met blauwe muisjes om kwart over een 's nachts :D

Dolblij! Lijkt heel anders dan haar andere veulens, in positieve zin