Het Dikke Buiken Topic 2026

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Re: Het Dikke Buiken Topic 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 17:36

Aii dus het is eigenlijk echt een dure liefhebberij :oo . Jij had dacht ik ook een haflinger te koop een tijdje terug? Wij waren toen op zoek en de advertentie sprak erg aan maar het was voor ons echt boven budget.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 18:05

Muronia, ook de dierenarts had het nog nooit gezien. :')
Ze dacht misschien 2 follikels die samengegroeid zijn oid. Maar er waren veel vraagtekens en weten niet wat ze ermee moeten.
Dus ik hoop maar dat het nieuwe follikel mooi groeit en ze volgende week echt hengstig is. :=

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 19:25

Muronia Dit is poging 4 met Blue. We hebben al een hengst wissel gedaan. Ze is gisteren gespoeld met antibiotica. Als dit niet helpt dan gaan we idd een swab nemen. Nu zaten we met het weekend er tussen dus de uitslag van de swab was niet optijd gekomen voor ze gespoeld moest worden.

Wel fijn dat je nog zoveel rietjes over hebt.

Rowindie balen dat de oudere merries niet drachtig is. Hopelijk is de andere merrie wel drachtig.

Retlaw wel leuk als je merrie zo lief is voor het andere veulen.

Baudyh gefeliciteerd *\o/*

Lyona wat een kosten zeg 8)7. En als de prijzen dan niet hoger zijn dan is het een dure hobby lijkt mij := Wel idd raar dat Jona al opgehaald moet terwijl ze nog niet afgeslagen had. Is ze nog lang hengstig geweest? Ik heb hier merries gehad die zich overigens 7x lieten dekken (om de dag) :') sommige hebben lange cyclussen haha.

Ik heb hier ooit een Maiden merrie gehad ( zelf aangeschaft) door de verhuizing had die ineens geen cyclus meer. Lag volledig stil. Omdat het toen laat in het jaar was hebben we daar niks aan gedaan. Maar zou die gast merrie dus zeker laten scannen.

Stal_hd Fijn dat het opzich goed gaat. Hopelijk neemt de zwelling snel af.

Vicome welkom. En fijn dat je naar je gevoel geluisterd hebt en optijd sperma hebt besteld.

Kevinsky gefeliciteerd *\o/* fijn dat het nu gelukt is.

Crazy_funky balen met Hyflyn. We duimen voor dr. Wat zei de DA vandaag?

Shadowstar gefeliciteerd *\o/* . Hopelijk kun je de 2de merrie ook vlot insemineren.

Lonniejj Ze had er zin in met 3 eitjes := . Gelukkig zijn er maar 2 door gegroeid.

Mirjamalvaro Fijn dat Blossom een kloppend hartje had *\o/* . Hopelijk is Roos netjes drachtig dadelijk. Wat raar met Eli. Hopelijk
Krijgt ze toch een mooie follikel.

Kabayo Wellicht een oproepje ergens plaatsen voor goede lesgevers in de buurt? Wat een leuke foto van je dochter op Zilver. Wat gaat de tijd hard joh.

Wij hebben er nu 9 drachtig, 3 die nog gescand moeten worden volgende week, 2 die net sinds deze week op de wachtbank zitten en 2 die we aan het dekken zijn.

Hennos wat leuk dat ze het zo goed deden op de fair.

Libera gefeliciteerd met de dracht *\o/*

Quir Fijn dat het goed gaat. Lijkt mij eng als ze ineens zo een reactie hebben ergens op. Is er ooit eerder met haar gefokt? Had ze toen ook zo een reactie?

XxDiandraxX hopelijk is ze van deze poging netjes drachtig.

ChristelJ balen dat ze het veulen verloren heeft een maand van te voren :(:) maar gefeliciteerd met dr dracht *\o/*

Hier stond Loes terug hengstig op dag 19. Dus hebben nu hengstwissel gedaan en dan proberen we nog 1x. Saartje heeft afgeslagen. Blue heeft gisteren ook afgeslagen en is meteen gespoeld. Heb wel een goed gevoel erover, duimen maar. En sophietje is ook gedekt voor de 4de x maar denk dat het de laatste x was.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:58

Vanmorgen bij de dubbele check één mooi vruchtje! *\o/* Maandag durfde ik er nog niet helemaal in te geloven. Maar na dat ik vandaag weer het stipje zag. Ben ik toch steeds enthousiaster te worden! Op naar de hartslag scan over twee weken. :))

Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:50

Gefeliciteerd :D

Roos voelde vandaag wel goed!

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:13

Ik kom me ook weer melden voor 2026! Onze merrie is vanochtend drachtig gescand, mooi op de veulenhengstigheid gedekt (wel 3x want het was een hardnekkig ei whaha) en in 1 ronde drachtig geworden.

Dit is de combinatie:

Odeer (Gelderse KWPN hengst v. Atze)
X
Zilverling Mirna (elite sport v. Parcival x Ahoy)

Afbeelding

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:26

Een veulentje van Odeer! Wat leuk!! Gefeliciteerd!

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:57

Gefeliciteerd Kevin en sparkyy

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:30

Beiden gefeliciteerd!

Nou, Makani is vanmorgen geïnsemineerd, morgen scannen of het ei eraf is! Spannend.
Ze was echt mega braaf en vond het allemaal wel prima. Voelde goed aan volgens de inseminator. Fingers crossed *\o/* _/-\o_

Vicome

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:47

Sparkling en Kevinsky gefeliciteerd!

Lonniejj, hopelijk morgen ei eraf.

Nieky1993 hopelijk pakt de hengstwissel en het spoelen goed uit bij je merries.

Mirjamalvaro hopelijk komt er nu wel een goede eicel bij je merrie.

Sorry niet op iedereen gereageerd, moet nog even uitvogelen hoe ik dat via mobiel het handigst kan doen.

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:04

Lonniej spannend!

Wij morgen ook voor controle of het ei weg is na de inseminatie van vandaag :D

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:16

Roos ook :))

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:45

mirjamalvaro schreef:
Muronia, ook de dierenarts had het nog nooit gezien. :')
Ze dacht misschien 2 follikels die samengegroeid zijn oid. Maar er waren veel vraagtekens en weten niet wat ze ermee moeten.
Dus ik hoop maar dat het nieuwe follikel mooi groeit en ze volgende week echt hengstig is. :=

Hmm ja dat zou ook kunnen. Nou ja gauw weg ermee en door naar een normaal ei.

Nieky nou spoelen met een breed spectrum ab en een hengstenwissel zou je al een eind mee kunnen komen. Eventueel misschien nog een keer extra spoelen zodra ze afslaat zodat er geen vocht zit als het vruchtje in de baarmoeder aan komt?

Kevinksky super, nu zitten we op hetzelfde bankje. Op naar de hartslag-scan!

Mirjam mooi zo, dan zal haar ei morgen wel weg zijn!

Sparky welkom en leuk, een gelderse erbij! Gefeliciteerd.

Lonniejj dat klinkt goed, voor jou ook hopen dat het ei morgen weg is!

Nou shadowstar, voor jou hetzelfde, succes!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:52

Gefeliciteerd met alle drachtigen hier!

Nog best veel bezig zo te lezen, spannend!
Wij kunnen ons ook officieel melden hier, vanavond wezen scannen op de veulen hengstigheid en of alles er goed uit zag.
Dat was het geval, heel mooi hengstig en zat al een mooi eitje. Kan nog fractie groter worden maar hij adviseerde toch morgenavond alvast te insemineren, mocht het eitje wat kleiner springen.
Dan zondagochtend weer scannen of hij eraf is of nog een keer geinsemineerd moet worden.

Dit jaar geen dressuurhengst maar dit word hem op veler verzoekjes uit de tuig wereld :Y)
Olympus HS
https://hvmstal.nl/onze-paarden/kwpn-de ... /hengst-2/

Vicome

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:58

Had mijn merrie en de gekozen hengst nog niet voorgesteld aan jullie dus bij deze. Afbeelding