Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 19:53

Ahnee Roxanne, wat een verschrikkelijk nieuws. Hopelijk heeft he merrie er niet te zwaar onder te lijden. Veel sterkte!

Wij zijn ook bij van Uytert geweest. Half 1 zaten we al op de tribune. Extreme vond ik het meest complete paard. Balen dat we daar nu geen veulen meer van verwachten. Ook mooi dat de hengsten uit het verrichtingsonderzoek aanwezig waren. En wat waren de jonkies braaf!
Jammer dat het einde in het water viel...

immii_clarr

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 20:01

Jonkies waren inderdaad megabraaf, ook met de paraplus die opgestoken werden! Zonde van het einde, maar verder gelukkig nog aardig goed weer gehad, beter dan de voorspellingen eerst waren.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 23:50

Wat een nare berichten weer ;( , sterkte Marliez en Roxanne.

Onze merrie is vandaag uitgerekend, Gisteravond DA moeten bellen voor haar, ze had erg veel pijn. Opgevoeld, veulen ligt nog op zijn plek, DA dacht dat ze al wat ontsluiting had, maar er is niets meer doorgezet. Veulen lag blijkbaar flink tegen de darmen, na wat pijnstiller knapte ze gelukkig op. Vanochtend was ze nog onrustig, nu weer de rust zelf.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 07:34

Heel veel sterkte, wat een verdrietige berichten.

Wij waren gisteren ook heel vroeg al bij van Uytert, wat een opkomst weer zeg! Mijn favoriet als dressuurpaarden leek was Miami Turfhorst, wat een geweldig paard. Zonde dat het zo door ging regenen aan het eind. Vond de show van de Future Guys weer geweldig!!!

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 09:31

Ik vond Miami ook heel gaaf enkel die stap :=

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 10:10

wat was er met zijn stap dan?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 10:16

BarbaraNova schreef:
wat was er met zijn stap dan?

Die stap was goed genoeg om hem aan te wijzen. Vind dat mensen er veel te veel gewicht aan hangen. Zeker als je ziet wat voor een potentie dat paard heeft. En als iemand het echt zó belangrijk vindt dan moet je gewoon zorgen dat je een merrie hebt met een goede stap.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 10:30

Ik weet niet meer welke hengst het was, er reed een man een zwarte hengst, die had pas een heel korte stap, terwijl hij geweldig draafde. Bij Miami viel me dat niet op eigenlijk, vindt het een zeer gave hengst.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 10:37

BarbaraNova schreef:
Ik weet niet meer welke hengst het was, er reed een man een zwarte hengst, die had pas een heel korte stap, terwijl hij geweldig draafde. Bij Miami viel me dat niet op eigenlijk, vindt het een zeer gave hengst.

Miami stapt voor een 7. En dat vinden een hoop mensen verschrikkelijk terwijl ze aan de andere kant met een hele roze bril naar hun eigen merrie kijken.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 10:55

Voor zowel mijn zus als ikzelf sprong hij er wel uit hoor. Zus wil ws haar merrie door hem laten dekken dit jaar, wij zijn leek qua fokken en bloedlijnen dus ze is bij Van Uytert advies vragen of hij goed zou passen bij haar merrie...

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 11:00

Ik wil het paard zeker niet afbreken hoor. Zoals ik al zeg vind ik het een heel leuk paard op de stap na. Beetje een vreemde manier van stappen. Weet niet goed hoe ik het moet omschrijven.

https://www.facebook.com/watch/?v=477932523878714

Weet iemand waarom hij enkel AES gekeurd is?

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 11:25

BarbaraNova schreef:

Mogelijk Dante US?

Ik heb vannacht een zwart merrie veulen mogen verwelkomen van Expectation PS, erg actief ding moeders heeft het er druk mee.
Merrie heeft haar enorm goed begeleid, dan zie je wel het verschil met een ervaren merrie. Als het veulen ligt te slapen tikt ze haar wakker dat ze in de benen moet komen om te drinken, dat heb ik nog niet eerder gezien.

Afbeelding

merrie heeft alleen nog niet gemest, het is vannacht om 1 uur geboren. DA komt vanavond even kijken voor antistoffen en bekijkt de merrie ook nog. Houdt haar nog wel even goed in de gaten vandaag.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 11:29

Ja geloof misschien wel dat het die hengst was idd?

Heel mooi veulentje, gefeliciteerd!! Hopelijk gaat je merrie snel mesten en is alles verder goed!

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 12:05

Umeo schreef:
Ik wil het paard zeker niet afbreken hoor. Zoals ik al zeg vind ik het een heel leuk paard op de stap na. Beetje een vreemde manier van stappen. Weet niet goed hoe ik het moet omschrijven.

https://www.facebook.com/watch/?v=477932523878714

Weet iemand waarom hij enkel AES gekeurd is?

Vind het een prachtig paard en als hij bij mij op stal gezet zou worden zou ik geen nee zeggen. Vindt wel dat die stap een aandachtspunt is. Het is nog net geen ijslander gang.

Prima sportpaard, maar naar mijn idee heeft deze wel een merrie nodig die een fantastische stap heeft.

Bij ons heeft de elite merrie van Apache (1,75m hoog) een werkelijk prachtig merrieveulen van McLaren gegeven. Zit heel veel muziek in en erg sjiek gebouwd. Was ook binnen 12 uur verkocht.

Afbeelding

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 12:35

Prachtige veulens hierboven! Beide echt plaatjes! Fijn dat je je veulen ook gelijk goed hebt kunnen verkopen, Feanyth.

Eef is begonnen met harsen, maar haar kennende duurt het dan nog minstens een week, als het er geen twee zijn :') . Ze heeft nu wel haar birth alarm om. We gaan het zien.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 12:42

Heel knappe veulens. Proficiat allebei !

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 13:19

Gefeliciteerd met de veulens! Binnen 12u verkocht is wel heel snel.

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 13:27

Sorry. Ze is niet van mijzelf helaas. Dan had ik haar gehouden. :D Vind wel interessant lijntje. Volle broer van de moeder is GP dressuur en heeft meegelopen op de laatste Olympische spelen.

Ze is van stalgenoot waar ik deze merrie voor zadelmak en keuringsklaar had gemaakt. Ze heeft ook nog een jonge Lord Europe staan en die pak ik na de zomer of volgend voorjaar rustig op met wat grondwerk. Daarna ook zadelmak maken een mogelijk klaarmaken voor de keuring.

Er was al veel interesse nog voordat ze was geboren. Maar alleen als het een merrieveulen zou zijn. Dat was dus het geval. Kwamen in de ochtend direct kijken en binnen no time was er een akkoord.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 14:26

Grappig, bij mij is dat voornamelijk andersom. Mijn "vaste" klanten willen alleen hengsten. Voor mij prima, ik wil graag merries aanhouden :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 15:51

Op de een of andere manier kan Miami mij niet zo bekoren eigenlijk. De tact in stap is twijfelachtig inderdaad maar ook achter vind ik hem niet echt sterk en qua uitstraling is hij geen hengst die ik zou zoeken/gebruiken. Als sportpaard zou ik er heus wel blij mee zijn, fijne tact en schwung in het draven. Maar als dekhengst weet ik het niet.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 16:02

Suzanne F. schreef:
Op de een of andere manier kan Miami mij niet zo bekoren eigenlijk. De tact in stap is twijfelachtig inderdaad maar ook achter vind ik hem niet echt sterk en qua uitstraling is hij geen hengst die ik zou zoeken/gebruiken. Als sportpaard zou ik er heus wel blij mee zijn, fijne tact en schwung in het draven. Maar als dekhengst weet ik het niet.

Denk dat je gewoon de eerste veulens moet afwachten.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 18:18

Miami is fantastisch in draf en galop. Heel mooi paard. Maar de stap... Zondag vond ik die toch maximaal een 5 waard hoor. Die was niet best.
Die jonge Hermes zoon vond ik eigenlijk nog best aansprekend. En Purple Rain ook wel. Extreme is ook echt een heel fijn paard en karakter lijkt ook goed te zitten.
Bij Reesink vond ik Ozzy wel heel fijn en Dark Rousseau viel mij ook positief op. Uiteraard zijn Mauro en McLaren ook fantastisch, maar ik moet mijn blik wat wijder zetten.

Aankomende week verwacht ik 3 van mijn merries te moeten insemineren, dus ik moet nog wel keuzes gaan maken. En tot nu toe heb ik voor al die merries er nog 5 - 7 op de lijst staan. Keuzestress dus....
Ik heb al een embryo van McLaren en een embryo van Mauro gespoeld, dus het is ook zo saai om bij die merries weer hetzelfde te doen he?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 18:22

Ik vind zo op dit filmpjes de draf niet zo aansprekend, hij beweegt me te groot en te stuwend, teveel voorbeen en te weinig achterbeen ofzo. Wel veel veer.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 19:09

Ik vind Miami in draf en galop best imponerend. Het is een hengst met maat en formaat, met front, been techniek en een fijne instelling. Als je een merrie hebt die echt goed kan stappen, die een hengst met body nodig heeft, waarom niet? Als het binnen je doelstellingen past om zo'n hengst te gebruiken (rekening houden met commercie, fokdoel, etc.) zie ik het probleem niet zo. Als je er maar achter staat.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 19:40

Geen fokker hier, maar lees met veel interesse mee.
Miami stapt regelmatig keurig in telgang.
Naar mijn idee is het achterbeen wat gehoekt en blijft het eigenlijk continue wat traag achter de massa (niet met de hakken naar de staart overigens).
Het voorkomen, het front en het voorbeen is wel heel mooi.

Edit: standfoto bekeken en het achterbeen is niet echt gehoekt, wel lang en staat achter de massa.