Ermelo-weekend 2013 --> datum bekend

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LoveLita

Re: Ermelo-weekend 2013 --> datum bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 01:07

Mooi Suus! :D :D Volgende keer als het effe kant As helemaal buiten zetten. Nu lijkt hij opde 2e foto halverwege net afgehakt...

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 01:42

Daar krijg je geen black van

Thnx :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 06:39

Mooi Suus
Ik zou ook wel eens mooie black foto's van Mando willen hebben ... maarja... ben daar niet goed in

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 08:20

Het is zo jammer dat Friesland niet om de hoek ligt, maar misschien kan het volgend jaar in Ermelo.

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 09:03

S_uus schreef:
Daar krijg je geen black van

Thnx :)

Wel als je hem voor de opening helemaal buiten zet. Het is lastiger als de schaduwval van het gebouw ook naar voor is, want dan zou je hem dáár ook weer voor moeten zetten om die lijn te voorkomen. Op FK staat nu een leuke tutorial :)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 13:46

Ja ik heb al te lang niet geblackt toch weer eens meer mee bezig gaan :)

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 15:23

S_uus schreef:
Ja ik heb al te lang niet geblackt toch weer eens meer mee bezig gaan :)

Dan heb je iets om mee te oefenen :)) Hoef je je nog niet te vervelen haha. Ik moet er ook weer eens mee bezig. Met mn SRL heb ik het uberhaubt nog nooit gedaan.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 15:49

Zolang mijn klanten tevreden zijn ...l ik ben zo'n perfectionist heel irritant .
Heb een foto van een vriendin/stalgenoot/klant haar paard gestuurd naar medefotografen die zijn dan dik tevreden over de foto en ik klaag weer over mn foto :')

Even iets totaal anders maar ik word van sommige marktplaats lui zoooo moe :O

desireeee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:44

Nou net weer wedstrijd gehad springen 1 winstpunt behaald,
En met de dressuur weer zeer lage punte behaald omdat ik met een haflinger reedt !
Pff gewoon discriminatie dit..
Ja nou ik heb niet zo perfect lopend bruin paard..
Baal hier echt ontzettend van.

Zijn der nog meer mense met wie dit ook gebeurt, of ben ik de enigste ?
Ik stop met de dressuur nu echt ben het zat. :(

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:46

Heb er nog geen last mee gehad.
Maar is het niet dat je denkt dat het daardoor komt? Of is het je letterlijk gezegd , want dat mag namelijk niet een jury hoort onpartijdig te zijn.

Je kunt het imo gewoon bij KNHS aangeven.

Mnon1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:48

Start jij tussen de paarden of pony's?

bij de pony's heb ik het 1 keer gehad.
en toen vertelde de jury me zelf nog even dat hij een haflinger niet in de sport thuis hoort.

tussen de paarden heb ik het nog nooit gehad.
Laatst bijgewerkt door Mnon1994 op 07-09-13 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:48

Haha en wat zei je toen tegen die jury? Dat die maar een ander baantje moest gaan zoeken? :+

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:17

Met een haflinger moet je nu eenmaal harder tussen de paarden werken dan met een leuk bewegende KWPN-er.
Mando is niet ruim dus ik zal nooit hoge punten daarop scoren dan moet je het dus van je oefeningen hebben.

Ik start dus altijd tussen al het geweld van bruin en zwart.
Heb geen sporthaflinger maar meer een tank dus dan zal je er harder aan moeten werken.
Zelf ben ik ook geen topruiter ben 3 jaar ziek geweest maar heb gewoon lol in mijn wedstrijden.
Je zal je lat wat minder hoog moeten leggen.

Daar zal je altijd tegenaan blijven lopen.

Ik heb een instructrice gehad die ook jury is en mij dat ook wel vertelde

Ik heb ook weer een puntje gehaald. Al liep hij tijdens het losrijden te brullen en kop erop, grote bok en aan de haal
Spookje
Gelukkig kwam mijn instructrice ons even weer in het gareel zetten maar daar had Mando geen boodschap aan.
Voor mijn gevoel niet fijn gereden maar goed.... nog even sprokkelen voor we naar het M mogen _O-

Maar heeft de jury het wel tegen je gezegd dan of is dat je eigen conclusie?
Ik zou toch eerst naar je eigen rijkunst dan kijken want ze beoordelen wat ze zien.

desireeee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:33

@S_uus. Nou ja ik denk dat het zo is want de eerste plaats was behaald met 230 punten. En ik was laatste ( 4e ) met 174 punten.. en een iedereen had een winstpunt behalve ik, terwijl er nog iemand bij reedt waarbij de pony veel slechter liep..
En nee de jury was meteen weg dus kon ook niet meer vragen hoe of wat..

@Mnon1994. Ik ben 15 dus ik start nog tussen de pony`s.

@Paulusjuh. Haha nee dat nog net niet xd

@Mando. Ik ga ook denk ik harder trainen en zie over een jaar wel weer veder..

Zo nu heb ik iedereen wel gehad denk ik :+

Maar het rare is ik heb al wel 3 winstpunten behaald bij andere wedstrijden.
Maar goed, maak me er nu niet meer zo druk om het is banketstaaf maja je kan der niks aan doen.
Ik ga veder met het springen want dat gaat super, en zie over een jaartje wel weer na hard traine of ik weer dressuur wil gaan rijden. :)

Mnon1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:38

Hoeveel punten had je dan?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:42

Denk inderdaad dat je lekker door moet trainen want dressuur is wel de basis van het springen
Ik heb ook wel eens wedstrijden dat ik niets rij omdat ik zelf dan niet optimaal ben en dan doet Mando het ook niet.

Dus lekker doortrainen dan komt het echt best wel goed. Je bent nog harstikke jong

Tja.. wat wil een jury zien... dat weet je niet.
Dus je moet gewoon met het idee de ring in gaan.. alles boven de 160 is goed, ik ga lekker rijden en er
lekker van genieten en je niet zo focussen op die winstpunten.
Niet naar een ander kijken, alleen naar jezelf.

Dat andere meisje kan misschien wel rotter in jouw ogen gereden hebben maar dan komt de vraag
wat wil de jury zien en wat toonde jij de jury
Laatst bijgewerkt door Mando op 07-09-13 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:43

Denk dat je heel hard gezegd nog niet zo goed rijd als je zelf denkt film je zelf eens... Toen ik tussen de pony's starte haalde altijd hele hoge punten en was altijd b1e of 2e..

desireeee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:44

Had 173 punten

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:46

Denk het ook Yvank.
Niet rot bedoeld hoor... maar als je in de B al geen wp rijdt dan moet je doortrainen tot je het wel rijdt.
Makkelijk zat.

Als ik naar mezelf kijk.. geen ruim bewegende pony maar wel 1 die alle verzamelde oefeningen doet met volle overtuiging.
Dus ik worstel mezelf nu door het L2 heen om straks wat makkelijk de oefeningen te doen in het M1 want dat pas veel meer bij hem

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 19:44

Hier in gelderland zijn ze niet altijd blij met een haflinger. Ze vinden het eigenlijk maar niks. Recreatie prima maar niet in het wedstrijd gebeuren.
Er zit echt verschil tussen wie jureert mag niet maar gebeurd en je kunt niets zeggen want het is immers een jury sport.

Merk ik ook wie les geeft bij mijn kinderen dat ze liever een makkelijker pony hebben dan een eigenwijze haflinger waar ze niets mee kunnen.
Maar dit geldt hier ook voor friesen, gelderse typen en haflingers.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 19:59

Dus. .. Dan moet je gaan zorgen dat ze niet om je heen kunnen en dus laten zien dat n haf best wat in zijn Mars heeft.
Ik denk dat in jouw regio genoeg haflingers in de sport lopen.
Vaak hebben ze hier ook maar 2 of 3 haflingers op een dag.

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 01:19

Ik was altijd de enige haflinger op wedstrijd en dan werd je ook vaak genoeg aangekeken. Lekker trainen en jezelf proberen te verbeteren. Je gaat voor jezelf op wedstrijd en niet voor de jury. Je eigen gevoel is wat mij betreft 1000x belangrijker dan je punten. Jij weet wat jullie thuis in jullie mars hebben en als je dat voor jou gevoel in de proef ook kunt laten zien, dan heb je al gewonnen toch?! ;) een jury beoordeelt idd op wat hij of zij wil zien, en dan kloppen de punten vaak niet bij je gevoel, maar als jury zou ik persoonlijk ook beoordelen met de gedachte; is dit goed genoeg voor een hogere klasse...

Ik probeerde altijd m'n paard al zo goed als klaar te hebben voor de volgende klasse, dan moet je de basis van je huidige klasse dus ook echt wel bevestigd hebben en een correct gereden, constante proef kunnen laten zien. Die opbouw van de proeven naar hogere klassen is niet voor niks zo gemaakt: een paard op de juiste manier in de juiste stappen opleiden en vanuit de oefeningen die hij dan al kan de nieuwe, moeilijkere oefeningen steeds makkelijker maken.

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 01:24

En bedenk ook, als een andere combinatie mindere stukken laat zien, kan hij dat ook compenseren met betere stukken. Je wordt per oefening beoordeeld, dus haal je ergens een 3, compenseer je dat met een 7 of zelfs 8. Neem jij geen risico's in je proef haal je 6jes en bij foutjes 5en of lager, maar blijven de 7ens al uit. Neem jij wel risico en laat je een hele goede oefening zien, kan je makkelijk 7ens en hoger halen, ook met een haflinger. Maak je fouten, dan wordt je daar wel ook hard op afgestraft, maar heb je wel compensatie. Maar dat betekend wel dat je je paard goed voor elkaar moet hebben om risico's überhaupt te kunnen nemen!

Ymkeerica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 09:10

Bij ons in de buurt denken ze heel verschillend over haflingers. Pas kreeg ik op het inrij terrein nog te horen dat ik op moest rotten met m'n ..puntjepuntje.. Maflinger... heb toen een nette 188 pt . Gereden. En zei ging naar huis 174 pt. :) heb ook wel van jury's te horen gekregen dat ze het een super mooie sporthaflinger vonden! En pas kreeg ik nog de vraag, wat heb jij een raare pony. Mijn andwoord... het is een normale pony met een ander kleurtje en een apnormaal dikke kont :) ik denk gwn ze vinden wat ze vinden, ik rijd mn proef en zie wel :) tot nu toe gaat het erg goed!! Heb al 14 wps in de B en ga binnen kort naar het L1 :) en ook over 1 weekje voor het eerst springen. Zin in!! :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 09:19

Ach ik had laatst een jury die uit haar hokje kwam.. Mando liep te draken dus kreeg hem geen kant uit en die zei: jullie. .uhhh hij zou best wel wat kilo's kwijt mogen dan zit hij zichzelf niet in de weg. Dus ik zei.. nou de kilo's bij mij gaan er niet af ivm mijn schildklier of de ontbrekende werking daarvan en Mando spiegelt mij. Buikje krijg ik er niet af maar je kan zeggen wat je wilt maar hij zit wel goed in zijn bespiering, beter soms dan menig kwpner.
Daar kon ze het mee doen.

Ondertussen ben ik al 7 kilo kwijt en Mando ook iets van 30 ...

Ach het is wat ze willen zien.