Merriekeuring KWPN 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ullaatje

Re: Merriekeuring KWPN 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:05

Hier duurt het ho knopje ook langer hoor.
Maar kort om me heen draaien is niet nodig.

Opstellen oefen ik ook niet, straks pas vlak voor de keuring.

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:44

Mijn 8 jarige merrie kan nog niet aan de longeerlijn stappen, als ik haar losstap doe ik dat aan de hand want zodra ik haar op de volte zit, gaat ze allemaal dribbelen, dat is zo'n hete.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 10:43

over ong 4 weekjes word enjoy al gedekt *\o/* *\o/*

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 15:53

Spannend ESsie welke hengst ga je gebruiken hier zijn de 3 jarige merrie,s deze week helemaal hormonaal van de leg mensen mensen wat zijn ze hengstig !!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 16:29

Hier niks hengstig gelukkig, merk er nooit wat van. Laat haar ook niet dekken dus is niet van belang.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 12:37

Spannend!!! Essie, wat leuk. hopelijk gelijk goed en drachtig dan heb je een mooi vroeg veulen, houden wij hier ook van maar goed dit jr 2 in mei.. niet zo vroeg haha

Hier gaan de trainingen ook weer volop door!!
Hier wat kiekjes van Eowyn, was wat te laat bij Erina :p Kwaliteit is niet top helaas, zijn aan eind vd dag genomen :)

Eowyn in ontspannen modus
Afbeelding

Galopje is nog moeilijk
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze laat al fijn los, kan ze binnenkort wat "strakker" in de touwtjes hebben. Ze is al fijn aan de stem, en dat maakt het mooi makkelijk voor mij om er op binnenkort :D..

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 12:41

Ziet toppie uit hoor !!

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 12:42

Ziet er goed uit Newt ! :)

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 12:51

Ik wil ook weer aan de gang als ik jullie zo bezig zie!!

Ziet er netjes uit hoor Newt!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 13:35

Lekker beest newt!

Hier highlight en enjoy beide super mooie cyclus (hoe bedoel je erfelijk) precies op de 3 weken gewoon hengstig merk er niet veel van in t werk dus ideaal.
Zoals het er nu uit ziet word enjoy rond 2 april gedekt en highlight rond 22 april.
@ ellis; highlight gaat bij contango en enjoy bij don schufro <3

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 13:36

Essie, door welke hengsten??

Mijn merries zijn ook zo regelmatig als de klok en tegelijk. Lekker makkelijk.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 17:53

Mooi Newt!!

Vandaag heeft de mijne aan de slof gelopen, lang en laag, deed ze erg goed voor het eerst.

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:57

Ziet er goed uit Newt!
Twee weken terug heb ik ook ff foto 's van de mijne gemaakt alleen noggeen tijd gehad om ze erop te zetten dus dat komt in de loop van de week nog wel.
Ben trouwens nog niet begonnen, over een week of twee heb ik meer tijd dus dan heb ik goede plannen.....

C_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 22:18

Jullie zijn goed bezig Newt!!

Het verkoop van de San Remo merrie gaat niet door, omdat het verkoop van onze 2 pony's toch sneller plaatsvond dan wij dachten, dus wij gaan waarschijnlijk gewoon met haar naar de keuring. als ze dan braaf is ohz gaat mijn dochter ze rijden.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:02

essiesilly schreef:
Lekker beest newt!

Hier highlight en enjoy beide super mooie cyclus (hoe bedoel je erfelijk) precies op de 3 weken gewoon hengstig merk er niet veel van in t werk dus ideaal.
Zoals het er nu uit ziet word enjoy rond 2 april gedekt en highlight rond 22 april.
@ ellis; highlight gaat bij contango en enjoy bij don schufro <3

Oow ben wel heel benieuwd Contango op Highlight !! Zou wel eens erg leuk kunnen passen als ik jou merrie zo op de foto`s bekijk !!

Verder iedereen druk bezig !! leuk leuk .... fijn dat het allemaal zo goed gaat !

Ik heb onze E snorkel/blaas kont ook aan het werk :+ .. nou ik ben echt blij met haar .. ze loopt aan de longeerlijn alsof ze nooit anders heeft gedaan stap draf galop en ho ze is ontzettend slim en werkwillig <3 .. ook uitstappen op het harde of langs de weg is geen probleem ze is wakker maar doet braaf wat haar gevraagd wordt dus ja trots op haar !

We hebben alleen wel besloten om niet naar de merriekeuring te gaan met haar ..Dus madame gaat nu onder het zadel en dan maar eens kijken wat we met haar willen :)

Uiteraard blijf ik het topic volgen en als jullie het leuk vinden zal ik tzt rijfoto`s plaatsen ! :j

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:09

fijn dat ze zo braaf is ellis! en leuk rij foto s :)

ja ben ook benieuwd :) ik ben groooott fan van contango (werk veel met contango s ) en roep al jaren dat ik highlight er mee wil dekken dus nu ga ik het ook echt doen, voordat het niet meer kan ;)
en ik denk dat don schufro ook heel mooi op enjoy kan passen :j

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 11:00

Dat zijn weer 2 heel andere hengsten dan dat je pas had besloten toch Es?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 14:44

nee contango stond zowiso dit jaar bij highlight op het lijstje, maar doordat ze verworpen had van don schufro kon ik voor de helft vh geld terug dekken, dat wilde ik eigenlijk doen maar toen vertelde nol dat dit het laatste jaar is dat er van contango gebruik gemaakt kan worden daarna is het op. hooguit nog wat voor eigen gebruik maar verder niet. aangezien ik ook heeeel graag don schufro wilde gebruiken zat ik in een dilemma :P en toen ben ik gaan denken. toen dacht ik goh don schufro past eigenlijk ook wel op enjoy :D dus als ik die met ds mag dekken met die korting (ga zo bellen) dan gaat ze daarbij, mag dat niet dan gewoon bij dreamboy

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:18

Ok ja die korting is zonde om weg te gooien, zou toch zeker niet uitmaken welke merrie je daarvoor gebruikt? Spannend weer.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:01

Ik zat net even op de agenda op de site van het KWPN te kijken en ik zie dat er voor de provncie Groningen twee stamboekkeuringen voor rijpaardmerries zijn. 19 juni in Tolbert en 26 juni in Winschoten. Is de ene keuring voor springpaarden en de andere voor dressuurpaarden? Ik wilde alvast vrij vragen voor mn werk, maar ik weet dus niet welke dag ik aan moet houden :o

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:51

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
<3 <3 <3

vandaag bijna op haar gezeten, ze is zooo braaf met hangen, gewoon langer teugeltje (want als ik m aan neem staat ze al in de krul haha) op t krukje, overal kloppen, op haar kont, aan de andere kant van het zadel, naar haar oren etc. maar ja er was niemand thuis dus leek me niet het ideale moment ;)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:17

Ik heb hier een 20 pagina's terug ofzo foto's van mijn merrie neergezet. Toevallig heb ik gisteren een clinic gehad van Henk Rootveld (voorzitter tuigpaarden hengstencommissie als ik het goed heb). En heb besloten om maar niet met haar naar de keuring te gaan. Ze is niet tuigpaardtypisch genoeg om in aanmerking te komen voor een predikaat. Haar schouder was te steil, haar hals kwam er daardoor niet genoeg op zoals bij tuigpaarden gewenst is. Ze heeft te weinig schoft (voor mij wel fijn, zadel van de fjord past zo op haar), daarna is het iets week (maar wel ontzettend goed bespierd) en de lendenen waren wat strak. Kwaliteit van de benen en hoeven vond hij ook goed.
Afbeelding
Deze merrie.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:07

@ Ipsi : Ooh, wel goed dat je het advies van een kenner navolgt, zou ook jammer zijn inderdaad om het geld en moeite erin te steken als het toch niet wat wordt. Maar wel jammer :j

@ Essie : Wat een lief koppie zit erop !

@ Newt : Zo, die is lekker aan het sjouwen :j Mooi hoor !

Nou, mijn gelderse merrie ( Daisy ) wordt vandaag door haar trainer opgehaald van het beleeradres als ze samen door 1 deur kunnen. Ze gaat haar vandaag proefrijden en neemt haar ook direct mee als het goed gaat. Ze schijnt braaf te zijn, dus ik heb stiekem de hoop dat het gaat lukken ;)

En dan mag ze mooi gaan worden in de spiertjes :j. Haar halfbroertje staat ook bij deze trainster en die is in 3 maand enorm gegroeid aangaande spier :j. Misschien wel leuk een foto ter vergelijking :

December
Afbeelding

Februari
Afbeelding

ik vind het enorm spannend weer ! Ben zo benieuwd hoe Daisy zich gaat ontwikkelen :j

Een foto van 2 weken terug met het beleren :

Afbeelding

Ze mag nog wel heel wat groeien in de bespiering, het is nog echt een puppy :j En ze staat er een beetje ukkelig bij, maarja, het geeft een beeld ;) Het valt wel op dat de veulens uit Nora laatbloeiers zijn, Bacardi is ook nu pas echt paard.
Nouja, we zullen zien of we haar dit jaar ervoor kunnen doen, hopelijk wel

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:11

so die is veranderd! de 2e foto is erg mooi zeg :)
ik heb verder geen verstand van gelderse :D hihi

ipsi, idd goed van jou. t kost toch genoeg geld en zo heb je er toch net zoveel plezier van :)

ps.. 3 vossen op een rij :D

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:15

Haha ja, inderdaad ! De vossen nemen de wereld over, ieks ! ;)

Geeft niet hoor essie, ik heb weer weinig verstand van de 'normale' kwpn'ers, haha :P
En ja, Bacardi is zeker enorm bijgetrokken en echt paard geworden. En mooi :P