Waarom willen mensen geen draver?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Surprise_

Re: Waarom willen mensen geen draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 14:30

Ik heb zelf op meerdere dravers gereden, met bit en zonder. Ik vind het toppertjes!
Er zijn uitzonderingen en ook als ze net van de baan afkomen, kunnen ze natuurlijk niet zo makkelijk zijn... Maar het zijn echt paarden met karakter, lekker koel en werk-willend. Als ik ooit een paardje ga kopen, ga ik zeker kijken of er een leuke draver te koop staat.

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 14:41

Isegrim schreef:
Staat deze maand een leuk artikel in de Bit over het omscholen van dravers naar rijpaard.

Mijn Dravertje hebben ze ook op de foto gezet (Young Gun) :D

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 15:03

heb het topic hier een beetje doorlezen en ik kom veel reacties tegen dat dravers niet mooi gebouwd zijn, dat ze te lang zijn, te smal zijn ...
wel ben het hier niet mee eens ;) ik heb zelf een draversmerrie en ik vind haar mooi van bouw :)
enja qua karakter is ze echt een superliefie die echt alles voor je doet, al kan ze met momenten wel eens een krengetje zijn, maarja ieder paard haalt wel eens streken uit.

dit is mijn meisje :)

Afbeelding

Afbeelding

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:30

Je hebt inderdaad zoveel types, en de ene Fries is de andere ook niet denk ik dan maar. Dravers die nog in de sport lopen zijn helemaal afgetraind en mensen vinden ze vaak te schraal. Maar als je dan bedenkt dat de veel recreatiepaarden gewoon te dik zijn.. Klopt dat wel :D :+

Mooi paard, Maaike :j

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:40

echt een koel koppie zoals ik eerder las hebben ze niet er zit toch vaak wel wat meer pit in. maarja inderdaad door de dingen die de al genoemd zijn, gangen etc.

ikzelf daarintegen ben er gek van zal niets anders meer willen. ik heb er twee en als ze van de baan komen is het niet heel makkelijk omze om te scholen maar ze hebben zo'n goud eerlijk karakter en zijn zo lief

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 19:40

Ik ken heel wat Dravers en echt hoor, de meeste zijn heel koel :) Maar ze hebben vaak looplust en daar moet je mee om kunnen gaan. Maar er zitten natuurlijk ook wat nerveuzere types tussen, zoals je bij elk ras wel hebt.

En ze zijn inderdaad gewoon lief <3 En wat je zegt: goudeerlijk :j

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:53

Marrit13 schreef:
Je hebt inderdaad zoveel types, en de ene Fries is de andere ook niet denk ik dan maar. Dravers die nog in de sport lopen zijn helemaal afgetraind en mensen vinden ze vaak te schraal. Maar als je dan bedenkt dat de veel recreatiepaarden gewoon te dik zijn.. Klopt dat wel :D :+

Mooi paard, Maaike :j

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:12

geef mij maar een draver <3 cool int koppie, braaf te rijden en ZEER veelzijdig <3

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:22

Ik heb niet de hele topic doorgelezem en ik heb niet zoveel met dravers, ik heb er ook niks tegen, maar gewoon niet mijn smaak. maar ik ken wel verschillende mensen met dravers met allemaal hetzelfde probleem: rugklachten

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:23

De mensen of de paarden?

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:25

de paarden, ik moet er wel even bij vermelden dat deze bereden worden, en niet (meer) de baan opgaan

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:30

Tsja, is in mijn ogen toch echt iets waar je als ruiter aan moet werken, eventueel in combinatie met een DA en osteopaat. Ik ken namelijk ook een heleboel Dravers en eigenlijk geen enkele met rugproblemen.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:55

Ze zijn natuurlijk niet gefokt om te dragen, maar dat wil niet meteen zeggen dat ze een zwakke rug hebben. Het is wel zo dat je een Draver moet leren dragend te lopen, zo voorkom je eventuele rugklachten.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:00

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:09

Bestaat er zoiets als anti-reclame :')

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:10

Ja Mayra, ontmoedig ze nog even :D

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:13

Ja natuurlijk, ik wil iedereen beschermen tegen van die dolle paarden, wie wil nou zoiets. :+

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:28

Tassie89 schreef:
Ik heb niet de hele topic doorgelezem en ik heb niet zoveel met dravers, ik heb er ook niks tegen, maar gewoon niet mijn smaak. maar ik ken wel verschillende mensen met dravers met allemaal hetzelfde probleem: rugklachten

Ik ken sowieso veel paarden met rugproblemen, is niet iet specifieks voor dravers.

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:48

@fransje23: ik wil jullie ook niet aanvallen, en tuurlijk hebben andere paarden rugklachten, maar als ik iemand met een draver, hebben/hadden de meeste problemen met rugklachten(vooral het vastzitten van wervels, of een scheef gebouwde rug) van hun paard. En dat kan natuurlijk toeval zijn, maar dat ik er dan zo naar ga kijken lijkt me niet zo raar.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 23:03

Tassie89 schreef:
@fransje23: ik wil jullie ook niet aanvallen, en tuurlijk hebben andere paarden rugklachten, maar als ik iemand met een draver, hebben/hadden de meeste problemen met rugklachten(vooral het vastzitten van wervels, of een scheef gebouwde rug) van hun paard. En dat kan natuurlijk toeval zijn, maar dat ik er dan zo naar ga kijken lijkt me niet zo raar.

Ik voel mij ook niet aangevallen maar ik zeg alleen mijn ervaring. :) Ik ken ook dravers met rugproblemen maar ook heel veel dravers zonder rugproblemen. Ken ook andere rassen paarden met rugproblemen etc.

Nu komt het helaas wel vaak voor dat er te weinig tijd besteed wordt aan het goed onder het zadel lopen bij dravers. Aangezien ze al veel kennen van het voor de sulky lopen wordt het omscholen met te grote passen gedaan. Bij een volledig groen paard neemt men daar vaak meer tijd voor. Dravers moet je leren te dragen en ook meer dragend dan stuwend te lopen. Dat vraagt kennis en tijd, en als je de kennis zelf niet helemaal hebt goede instructie.

Door goed omscholen. goede training en een goed passend tuig kan je rugproblemen zeker voorkomen.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 23:17

Poco4ever schreef:
Ik heb ook draver merrie, ik vind het geweldige paarden een beter paard zou ik me niet meer voor kunnen stellen :D

Mensen moeten niet altijd zo voor oordelen over de draver :) als ze eenmaal een draver hebben willen ze nooit weer wat anders :)

Haha, mee oneens. Ik heb er nu een, maar hierna niet nog een keer hoor.
Ik houd echt mega veel van mijn paard en kan geen dag zonder haar maar het kan soms gewoon zo moeilijk zijn. Ze is heel gevoelig, en ik ben wel een puber! Nu ben ik redelijk rustig van mezelf maar het kost wel veel energie dat je er in moet steken. Op het gemiddelde paard bereik ik binnen een uur hetzelfde waar ik een jaar voor nodig had bij mijn eigen paardje. Nu is dat ook wel een gafe uitdaging en haal ik er wel super veel genoegen uit als het allemaal lekker gaat.

Maar heel dat traject opnieuw? Ik weet het niet. Waarschijnlijk ga ik dan voor iets relaxter..

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 09:48

valine schreef:
Isegrim schreef:
Staat deze maand een leuk artikel in de Bit over het omscholen van dravers naar rijpaard.

Mijn Dravertje hebben ze ook op de foto gezet (Young Gun) :D

Dat is wel een hele mooie foto! :)
Mijn 'naam' (Dabo's design) staat deze maand trouwens ook in BIT :D (artikel over zadeltassen)

Mooie draver heb jij, Maaike!!

Flew schreef:
Ik denk dat ik wel begrijp waarom mensen geen Draver willen en waardoor al die baasjes toch rugklachten krijgen: [RIJ-ITP] "Zanzi? Kijk eens naar het vogeltje!"

:))
Whahaha had je topic al gezien, in 3 woorden: GE-WEL-DIG :D

Mijn draver is zaterdag ook op de foto gezet... Zijn niet van de allerbeste kwaliteit maar toch....
    Afbeelding
De rest staat in mijn topic: [RIJ-ITP] Narbella, mijn Franse draver... naar de L2?

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:02

@ dabo
dankje :D

jouw draver is ook heel mooi hoor :D hij loopt mooi verzameld :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:12

Sidera schreef:
Poco4ever schreef:
Ik heb ook draver merrie, ik vind het geweldige paarden een beter paard zou ik me niet meer voor kunnen stellen :D

Mensen moeten niet altijd zo voor oordelen over de draver :) als ze eenmaal een draver hebben willen ze nooit weer wat anders :)

Haha, mee oneens. Ik heb er nu een, maar hierna niet nog een keer hoor.
Ik houd echt mega veel van mijn paard en kan geen dag zonder haar maar het kan soms gewoon zo moeilijk zijn. Ze is heel gevoelig, en ik ben wel een puber! Nu ben ik redelijk rustig van mezelf maar het kost wel veel energie dat je er in moet steken. Op het gemiddelde paard bereik ik binnen een uur hetzelfde waar ik een jaar voor nodig had bij mijn eigen paardje. Nu is dat ook wel een gafe uitdaging en haal ik er wel super veel genoegen uit als het allemaal lekker gaat.

Maar heel dat traject opnieuw? Ik weet het niet. Waarschijnlijk ga ik dan voor iets relaxter..

Ik ben het er ook niet mee eens hoor. Kwa karakter zijn ze super maar voor de springsport zijn ze niet geschikt. Dus mijn volgende paard word toch echt een spring gefokte :) (en nu hoop ik dat niet iedereen hier overheen valt en met een voorbeeld als jappeloup de luze aankomt zetten.. )

Dus nee voor mij niet nog een draver.. Maar als ik ooit opzoek zou zijn naar een recreatie paard, om lekker mee buiten te rijden. Zou ik het zeker weer overwegen om een draver te nemen.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:16

mijn vorige draver heeft nooit rugklachten gehad en deze wat ik nu heb al zeker niet,
daar was een keer een osteopaat aan om hem eens te laten controleren aangezien ik dat bij ieder paard van me doe,
en hij was gewoon zo verbaasd hij had nog nooit een zo n soepel paard gehad,helemaal los in de bekken rug,hij vond het super.
hier twee foto s toen ik hem pas had en nu.
ging zo hard dat de foto het niet bijgehouden kreeg hihi.

Afbeelding

Afbeelding

heb ook een topic gemaakt van hem.
[RIJ-ITP] mijn dressuur draver twee winstpunten