Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marrit13 schreef:Je hebt inderdaad zoveel types, en de ene Fries is de andere ook niet denk ik dan maar. Dravers die nog in de sport lopen zijn helemaal afgetraind en mensen vinden ze vaak te schraal. Maar als je dan bedenkt dat de veel recreatiepaarden gewoon te dik zijn.. Klopt dat wel![]()
![]()
Mooi paard, Maaike
Tassie89 schreef:Ik heb niet de hele topic doorgelezem en ik heb niet zoveel met dravers, ik heb er ook niks tegen, maar gewoon niet mijn smaak. maar ik ken wel verschillende mensen met dravers met allemaal hetzelfde probleem: rugklachten
Tassie89 schreef:@fransje23: ik wil jullie ook niet aanvallen, en tuurlijk hebben andere paarden rugklachten, maar als ik iemand met een draver, hebben/hadden de meeste problemen met rugklachten(vooral het vastzitten van wervels, of een scheef gebouwde rug) van hun paard. En dat kan natuurlijk toeval zijn, maar dat ik er dan zo naar ga kijken lijkt me niet zo raar.
Poco4ever schreef:Ik heb ook draver merrie, ik vind het geweldige paarden een beter paard zou ik me niet meer voor kunnen stellen
Mensen moeten niet altijd zo voor oordelen over de draverals ze eenmaal een draver hebben willen ze nooit weer wat anders
valine schreef:Isegrim schreef:Staat deze maand een leuk artikel in de Bit over het omscholen van dravers naar rijpaard.
Mijn Dravertje hebben ze ook op de foto gezet (Young Gun)
Flew schreef:Whahaha had je topic al gezien, in 3 woorden: GE-WEL-DIGIk denk dat ik wel begrijp waarom mensen geen Draver willen en waardoor al die baasjes toch rugklachten krijgen: [RIJ-ITP] "Zanzi? Kijk eens naar het vogeltje!"
Sidera schreef:Poco4ever schreef:Ik heb ook draver merrie, ik vind het geweldige paarden een beter paard zou ik me niet meer voor kunnen stellen
Mensen moeten niet altijd zo voor oordelen over de draverals ze eenmaal een draver hebben willen ze nooit weer wat anders
Haha, mee oneens. Ik heb er nu een, maar hierna niet nog een keer hoor.
Ik houd echt mega veel van mijn paard en kan geen dag zonder haar maar het kan soms gewoon zo moeilijk zijn. Ze is heel gevoelig, en ik ben wel een puber! Nu ben ik redelijk rustig van mezelf maar het kost wel veel energie dat je er in moet steken. Op het gemiddelde paard bereik ik binnen een uur hetzelfde waar ik een jaar voor nodig had bij mijn eigen paardje. Nu is dat ook wel een gafe uitdaging en haal ik er wel super veel genoegen uit als het allemaal lekker gaat.
Maar heel dat traject opnieuw? Ik weet het niet. Waarschijnlijk ga ik dan voor iets relaxter..