baudyh schreef:Wij hebben een grote best grove merrie en daar heb ik McLaren van de week mee geinsimineerd. Voor ons een nieuwe merrie dus dan heb je toch altijd een paar hengsten nodig om te zien wat past vind ik.
Maar ik denk dat dit past.
Zo heb ik het ook bekeken Baudyh, het is de merrie haar eerste veulen (ik wist ook niet hoe snel ze drachtig ging geraken dus ook in de prijs vd dek wou ik nog niet te gek gaan), en de merrie nogal klassiek qua bouw, voor mij beetje een tank, dus ik wou het graag wat luxer...maar ik begrijp zeker wat hier gezegd wordt, en heb ook al veel poppetjes zien passeren online.
Voor mezelf wens ik nu eigenlijk alleen dat het gezond en vlot ter wereld komt, en mijn merrie er ook goed doorkomt, het is mijn eerste eigen gefokte veulen, dus geliefd zal het sowieso zijn

De ervaring is dat een eigen merrie bijna nooit lukt qua synchroon lopen. En je moet eigenlijk alleen spoelen als je merrie exceptioneel is.
Ik had nog een vraagje:
Wat zijn de kansen voor twee van mijn eigen merries te gebruiken voor embryo transplant? Een als donor, andere als draagmerrie...ik heb de indruk dat ze mooi samen lopen wat betreft hengstigheid, een merrie is denk ik zowat aan het eind van haar kunnen sportgewijs, dus die zou ik gebruiken als draagmoeder, want zelf is ze theoretisch niet zo interessant voor de fokkerij, de andere is 7, begint nu pas echt tot haar recht te komen in de sport, en daar wil ik graag een veulen van, maar niet zelf dragen dus. Komt uit de Bryolieta stam.
De merrie die draagmoeder zou kunnen zijn is wel al 14 en nog nooit een veulen gehad, wel gezond en altijd zeer mooi en duidelijk hengstig haar hele leven lang al.
Waarschijnlijk is dit a long shot...maar het is een hersenspinsel waar ik al even mee zit dus onder het motto 'durf te vragen'...