Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 19:48

Boedha_1981 schreef:
[ [url=m/JJdiJo.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1KHCF7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Onze Glamourdale is inmiddels ook alweer 5 weken oud. Hoop deze week de uitslag van de kleuren test te ontvangen :o

Wat een prachtveulentje!

Nina1999

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 20:33

Hoi! Ik lees al lang mee hier en zou nu graag even jullie advies willen. Mijn merrie is 5 dagen geleden bevallen van een knap veulentje. Één achterbeentje is alleen nog wat krom. Het onderste deel (vanaf kogel) staat iets naar buiten gedraaid en het teentje wipt wat omhoog, ze loopt op de achterkant van het hoefje. Hoe lang zouden jullie dit aankijken? Verder doet ze het prima, ze stuitert er alle kanten mee op. Dank vast!

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 21:22

Wat een mooie foto's komen er voorbij! Echt genieten al die knappe veulens.

Hoi Nina1999, bij twijfel gewoon de hoefsmid even laten kijken.
Wij hebben ook al eens een enorm groot veulen gehad die duidelijk heel raar opgevouwen had gezeten. Dit is uit zichzelf helemaal bijgetrokken, maar we hebben na een week wel de smid er naar laten kijken. Met een week of 2/3 was het uit zichzelf helemaal recht getrokken.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 22:32

Nina1999 schreef:
Hoi! Ik lees al lang mee hier en zou nu graag even jullie advies willen. Mijn merrie is 5 dagen geleden bevallen van een knap veulentje. Één achterbeentje is alleen nog wat krom. Het onderste deel (vanaf kogel) staat iets naar buiten gedraaid en het teentje wipt wat omhoog, ze loopt op de achterkant van het hoefje. Hoe lang zouden jullie dit aankijken? Verder doet ze het prima, ze stuitert er alle kanten mee op. Dank vast!

Dat hoort zo. Komt vanzelf goed.

Hootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 22:34

Nina1999 schreef:

Die van mij heeft dit ook gehad, die heeft schoentjes gekregen bij de kliniek en die zijn er net vanaf. Is daarmee echt al een groot gedeelte geholpen, de rest moet natuurlijk rechttrekken

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 09:21

Koortje schreef:
fokfanaat schreef:
tja dat hou je toch, het is geen exacte wetenschap, maar een oordeel van een jury

Ja, dat was duidelijk. Een paard wat 100% vierkantmodel is, en dan nog een dikke plus bij rechthoekmodel geven en ons overtuigen waarom we het echt verkeerd zagen (denk dat meer dan de helft van de aanwezigen het anders zagen). En zo nog een paar voorbeelden. Maarrrrr, het was leuk en hebben er zeker ook van geleerd. :-)

Daarom ook altijd zelf gaan en blijven kijken, ook bij de hengsten bij het VO en de afstammelingenkeuringen. Heb daar ook weleens hele andere dingen gelezen dan ik dacht te zien.

Voor de rest kunnen discussies het ook leuk en leerzaam houden, iedereen heeft een eigen unieke kijk. :)

Aansprekende veulentjes komen er weer voorbij.

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 20:15

Afbeelding
Ik vind haar iedere dag leuker :)

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 20:49

Bedankt voor de reacties tot zo ver, ik kijk het nog een paar dagen aan. Hoe snel trekt het recht is jullie ervaring?

Wat een knap veulen Roxanne!

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 22:15

Nina1999 schreef:
Bedankt voor de reacties tot zo ver, ik kijk het nog een paar dagen aan. Hoe snel trekt het recht is jullie ervaring?

Wat een knap veulen Roxanne!

Hoe meer ze bewegen des te sneller het weg is.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 08:24

Gaaf veulen Roxanne!

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 14:36

Inderdaad mooi veulen Roxan!

Ik heb gister een merrieveulen van Las Vegas aangekocht voor de fokkerij in de toekomst hopelijk. Ben er ontzettend blij mee, mooi veel sport in de lijn.

Afbeelding
Afbeelding

En het hengstje doet het ook heel goed, wordt al een echt mannetje.

Afbeelding

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 14:43

Prachtig merrietje yeentll :wow:
Hou je je eigen hengstveulen ook aan of is die voor de verkoop?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 15:25

Phoe ook al zo'n knappe Las Vegas! Gefeliciteerd!

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 16:46

Wow Yentl, dat merrietje is wel heel gaaf!
Jouw eigen Las Vegas komt uit een wat kleinere merrie toch? Veulen lijkt wel genoeg maat te hebben zo vanaf de foto. Mocht mijn niet al te grote merrie dit jaar ster worden op de keuring en volgend jaar gedekt worden is Las Vegas toch wel een serieuze kandidaat :D

Verder iedereen gefeliciteerd met hun veulen(s) Super knap allemaal!

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 16:55

immii_clarr schreef:
Wow Yentl, dat merrietje is wel heel gaaf!
Jouw eigen Las Vegas komt uit een wat kleinere merrie toch? Veulen lijkt wel genoeg maat te hebben zo vanaf de foto. Mocht mijn niet al te grote merrie dit jaar ster worden op de keuring en volgend jaar gedekt worden is Las Vegas toch wel een serieuze kandidaat :D

Verder iedereen gefeliciteerd met hun veulen(s) Super knap allemaal!

Ja, die van mij komt uit een merrie van 1.63m en redelijk compact. Veulen is echt een joekel, dus ben benieuwd hoe hij uit gaat groeien.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 17:02

Gaaf veulen yeentll!

Nogmaals iedereen bedankt voor de adviezen die ik over de merrie heb gehad. Ik heb na een bezichtiging toch besloten haar niet te kopen.

Morgen ga ik wel naar een andere kijken waar ik een goed gevoel bij heb. Hopelijk kan ik hier snel meepraten en weer wat meer leren..

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 17:51

Ik heb zo’n blits veulentje, ben er echt heel erg blij mee. Morgen ga ik zelf foto’s maken.

Baron Exactly x Florida-Dodona Elite Sport v. Ultimo x Fatinels Elite Preferent Prestatie Sport v. Rosenkavalier.
Nog wel een beetje slap want ze moest even aan een antistoffen infuus.
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 06-05-22 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 18:01

Wauw wat een plaatje Jan! Een valk?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 18:09

yeentll schreef:
Wauw wat een plaatje Jan! Een valk?

Yessssss *\o/* *\o/* *\o/* En nog de kleur valk die ik wilde ook. En met een ontzettend ieniemienie hoofdje.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 18:24

Een hele lichte valk of niet? Kan ze ook beetje draven of laat ze dat nog niet zien?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 18:29

Suzanne F. schreef:
Een hele lichte valk of niet? Kan ze ook beetje draven of laat ze dat nog niet zien?

Ik hoorde “Buttercream” valk maar ik weet het ook niet. In elk geval wel de kleur waar ik op hoopte.

Ze heeft nog niet gedraafd maar ik denk dat dat wel goed zit als je de galop ziet. Ze is nog erg slap, ze heeft even snel een plasma infuus gehad omdat de antistoffen wel laag waren. Merrie had in het begin niet teveel melk.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 18:48

Begin 2022 is er, de eerste merries zijn drachtig. Heel positief nieuws, m'n al wat oudere Walzing Mathilde, is drachtig. 2 Jaar geleden een flink aantal cysten verwijderd. Geinsemineerd en vorig jaar een veulen. Daarna niet meer drachtig geworden helaas. . Nu weer wat cysten. Toch gedekt. Dracht was heel moeilijk waarneembaar door de cysten. Maar vandaag was het hartje zichtbaar. Drachtig van Extreme,

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 18:55

misterA schreef:
Begin 2022 is er, de eerste merries zijn drachtig. Heel positief nieuws, m'n al wat oudere Walzing Mathilde, is drachtig. 2 Jaar geleden een flink aantal cysten verwijderd. Geinsemineerd en vorig jaar een veulen. Daarna niet meer drachtig geworden helaas. . Nu weer wat cysten. Toch gedekt. Dracht was heel moeilijk waarneembaar door de cysten. Maar vandaag was het hartje zichtbaar. Drachtig van Extreme,

Fantastisch!

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 19:28

Gefeliciteerd misterA, super fijn als het dan toch weer is gelukt!

Jan, heel gaaf kleurtje, echt eens wat anders. Ben benieuwd hoe ze is als ze wat ouder is! Verwacht je deze aan te willen houden?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 19:36

immii_clarr schreef:
Gefeliciteerd misterA, super fijn als het dan toch weer is gelukt!

Jan, heel gaaf kleurtje, echt eens wat anders. Ben benieuwd hoe ze is als ze wat ouder is! Verwacht je deze aan te willen houden?

Buiten dat is ze heel erg chique en eigenlijk 1 van de eersten waarvan ik denk “deze moet maar blijven”. Maar morgen zie ik haar live. Dus dan maak ik even foto’s.