Waarom willen mensen geen draver?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

noviceh

Re: Waarom willen mensen geen draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:27

Maar xSlvna, heb jij dan ook les? Want een goede begeleiding scheelt namelijk al ontzettend veel! Overigens niet negatief bedoeld hoor.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:30

Ik moet zeggen dat ik zelf nooit voor een draver zal gaan. Dit heeft meer te maken dat ik zelf niet goed genoeg ben om op een draver te rijden. Mijn moeder heeft er één en het is een schat van een dier is in 1993 gekomen uit zweden heeft nog gekoerst op wolvega (maar heeft toen een ongeluk gehad geloof ik) en toen ze 7 was kwam ze bij ons ze is inmiddels 22. Een super lief dier in de omgang en bij mijn moeder ook met rijden zal geen stap verkeerd zetten. Galop zit er ook goed op in het begin was het werkelijk waar geen gezicht maar inmiddels ziet dit er ook niet verkeerd meer uit. Alhoewel het met buitenrijden soms wel een gevecht is en dan bedoel ik vooral met een groep aangezien mw. voorop wilt en ook geen zin heeft om te wachten. Het is een paardje dat vlot doorstapt.

Als ik er op gaat worden we allebei zenuwachtig van elkaar en dan gaat het mis. Ik weet dat het aan mij ligt en accepteer dit volledig, maar voor degene die er mee om kan gaan zijn het hele leuke paardjes. Ze willen alles voor je doen. En in de omgang kan je geen liever dier hebben.

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:47

Ik vind dravers qua karakter geweldige dieren. Je moet er inderdaad mee om kunnen gaan, maar als je er een klik mee hebt willen ze alles voor je doen. Werklust hebben ze zeker. Zoals iemand hierboven al zij: ze weten van geen ophouden. Helaas hebben ze voor een dressuurpaard toch echt fysieke tekortkomingen. Dat ze niet kunnen galopperen is natuurlijk onzin, ieder paard kan galopperen, maar erg best is hun galop simpelweg niet. Dressuur met een draver kan zeker, maar het zal zowel jouw als je paard veel bloed, zweet en tranen kosten en je zult een flinke dosis geduld, doorzettingsvermogen en rijtechniek nodig hebben (althans meer als bij de gemiddelde dressuurgefokte KWPN'er.) En uiteindelijk zal de ruiter met een dressuurgefokt paard die daar evenveel geduld, doorzettingsvermogen en rijtechniek in heeft gestoken het van je winnen. En wat ik altijd zo ontzettend frustrerend vindt: ik ben gek op springen en veel dravers kunnen best aardig springen, maar probeer er maar eens een parcours mee te galopperen. En als dat na veel training lukt dan zal in de barrage de KWPN'er nog altijd sneller zijn en korter kunnen wenden.

Overigens moet ik hieraan toevoegen, dat een van de beste "kinderpony's" die ik ooit gezien heb een draver was. Zo voorzichtig als dat dier met kinderen was. Ze konden er letterlijk onderdoor kruipen en vervolgens d'r hoeven omhoog trekken. Terwijl ze bij het rijden heel pittig was en zich door volwassenen vaak niet eens wilde laten vangen. En op deze kon je trouwens super makkelijk doorzitten xSlvna.

Om kort te gaan: Toppaarden zijn het zeker, maar topdressuurpaarden niet. Ieder ras heeft zijn eigen sterke en zwakke kanten. En de sterke kant van de draver ligt nou eenmaal niet in de dressuursport.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:59

@shetjessweet wij konden vroeger inderdaad ook alles met het paard van mijn moeder. Er mee wandelen geen probleem ze past zich echt aan aan ons tempo, zo gingen we regelmatig met de driewieler onder haar door want wees nou eerlijk als je een jaar of 4 bent is dat toch gewoon heel leuk. Het enige wat niet kon was het rijden.

trudy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:19

Libje123:ik heb hem weg moeten doen na een relatiebreuk en verhuizing!Na een flinke tijd van uitstel kon ik nergens in de buurt een plaatsje(heb er werkelijk voor op mijn kop gestaan)voor hem vinden en zag ik geen andere uitweg dan verkopen....heb na Uniek ook geen ander rijpaard/pony meer gehad!

jantjeb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 11:15

Heb heel vluchtig sommige stukjes op dit forum gelezen. :o
En mennnnnn wat vind ik dit gaaf.
Wij hebben ook een aantal dravers en ik vind het geweldige paarden.
Ik word ook altijd een beetje ibbel van al die mensen met vooroordelen over een bepaald ras

Royal92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:57

Ik heb ook draver merrie, ik vind het geweldige paarden een beter paard zou ik me niet meer voor kunnen stellen :D

Mensen moeten niet altijd zo voor oordelen over de draver :) als ze eenmaal een draver hebben willen ze nooit weer wat anders :)

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:38

Ik zou geen draver nemen omdat je ze dan moet leren galopperen onder het zadel en daar heb ik niet echt zin in!

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:47

_AlMaraam_ schreef:
Ik zou geen draver nemen omdat je ze dan moet leren galopperen onder het zadel en daar heb ik niet echt zin in!

Brilliante bijdrage op naar de 25 (+) onzinnige berichten

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:50

Ik heb zelf een draver gehad, en met de hand op het hart: nooit meer!

Niet omdat ik hem zelf moest leren draven, of voltes moest aanleren, of moest vechten om hem aan de teugel te krijgen. Ik vind dravers vrij.. bazig.. En daar ben ik niet de juiste ruiter voor :o

HorsePhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:52

Ik heb een draver gehad als verzorgpaard.
Pracht paard en super karakter.
Ok de draf had verschillende versnellingen maar hij kon ook deftig galoperen (na wat oefening)
Reed ook netjes in de hand, kon wijken,...
Dus ik zie niet het probleem waarom geen draver?
En ja daarvoor werd hij dus gebruikt voor te rennen :)
Met veel geduld kunnen zij toch ook goede paarden worden denk ik?

Juliiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:54

Vealosz schreef:
Ik heb een draver gehad, en wat een geweldige beest was dat! Ik kon er echt alles mee, behalve springen.. Maar dat hoefde hij voor mij ook niet! Ik kon met hem schrijven en lezen, heerlijk.

hier hetzelfde , wat een topbeest was mn draver was er L1 meegekomen en toen realiseerde ik dat ik echt nooit zou kunnen springen en hoge dressuurpunten zou halen & verder zou komen.. toen heb ik hem verkocht en doet ie nu lekker buitenritten , maar dat was wel een top draver echt met een hart van goud!!

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:54

mltex schreef:
_AlMaraam_ schreef:

Brilliante bijdrage op naar de 25 (+) onzinnige berichten

_O-
Jammer dat je mijn draver niet gekend hebt. Galopperen was echt zijn hobbie...geloof dus niet al de fabeltjes...

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:55

Ik zou best een draver willen, maar dan wel graag een merrie met töltaanleg! Ik hoor alleen soms dat het geen gewichtdragers zijn, en het zou leuk zijn als mijn man (1,90 met 85 a 90 kg) er ook af en toe op kan. weten jullie hoe dat zit?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:59

@JunkDeLuxe: Degene bij wie ik een draver op het oog heb, zei dat zij vaak murwgeslagen beestje binnenkreeg, die zo lief zijn omdat ze niks meer durven.
Echter degene die ik wil is juist het type dat dat niet pikt. Ze zei al, een pijnlijk wondje aan z'n achterbeen behandelen, ik hoop dat je dat nooit hoeft te doen. :P Ik vind het stiekem wel leuk hoor, zo'n trots paard. Is dus maar net wat je wil. Hij is ook niet gemeen, absoluut niet, maar hij wil wel wat respect.

Hoewel ik ook heb meegemaakt, een paard dat juist heel trots was, wondje aan 't voorbeen, ik al oei... Neehoor madam ging met gestrekt voorbeen klaarstaan, met een hoofd van zo kunnen jullie me beter helpen.
Geen idee of een paard beseft dat 't helpen is maar t was heel fijn haha.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:01

sallandval schreef:
Ik zou best een draver willen, maar dan wel graag een merrie met töltaanleg! Ik hoor alleen soms dat het geen gewichtdragers zijn, en het zou leuk zijn als mijn man (1,90 met 85 a 90 kg) er ook af en toe op kan. weten jullie hoe dat zit?

Ik zou dan niet eentje van 1.40m en superrank nemen. Dravers komen in alle maten en types.
Dus voor ieder wat wils.
Kijk eens op www.stalwestfriesedijk.nl hun verkopen dravers in alle maten/typen en karakters en braaf bereden

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:09

Er zijn er die ze niet willen omdat het karakter en of gebruiksdoel niet bij de personen passen.

De smaken verschillen.

Dat kun je toch wel zelf bedenken???

Voor mij maakt het niet uit, het is een leuke ras en ze zijn schitterend, maar er zitten er natuurlijk ook bij dat ik ze niet mooi vind maar dat heb je bij elke ras. Bijvoorbeeld er zijn arabieren dat zooooo schitterend zijn maar er zijn er ook dat ik ze spuuglelijk vind en te gewoontjes vind.

Net als bij mensen :o .

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 18:29

ik heb ook een draver van 6 (staat nu te koop )
ze zijn echt supper lief en ik vind dat dat galoperen ook mee valt die van mij is toen hij 2 was over gebracht van frankrijk naar nl daar is hy als gezelfschaps paard gebruikt hij is nu ander half jaar onder het zadel en heeft nooit gekoerst of wat dan ook. dus het galoperen is hem ook nooit afgeleert en doet hij het gewoon net zoals de andere paarden.
hij is echt geweldig om buiten te rijden maar dat is ook 1 van de redenen waarom ik hem verkoop :(
heb het een tijd geprobeert hem om te scholen tot dressuur paardje maar zonder suc6 dat zou nog 2 jaaar duuren voordat hij een B proef kan starten hij is echt om lekker op uit te waaien en lekker relaxt te rijden ;)
ik wil de sport in en hij kan dat niet :(....
hoop echt heel erg dat hij bij goede mensen terecht komt iemand die ik erop kan vertrouwen dat hij niet word verkocht...

maarja ik was ook 1 van die dravers haters hoor !!!! nu ex natuurlijk nadat ik op mijn paardje ging was k verkocht. maar vond ze altijd lelijk ( die jonge die zo dun zijn ) en dacht altijd dat ze mishandelt waren als ze te dun waren wat dus niet zo bleek te zijn en ik dacht altijd dat ze neit konden galoperen :P totdat ik hoorde dat dat aangeleert gedrag was voor de koersen nu weet ik dus wel better !

Fjord29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:53

Ik heb sinds kort ook een draver (nu nog geen 2 maanden). Het was liefde op het eerste gezicht, en ik wist het zeker, hij was het... Nog geen week later stond hij bij mij op stal.
Na wat onderzoek bleek hij op de baan te hebben gelopen (met goede resultaten), en kwam uit zweden. Zijn galop is heerlijk, heeft hij geen enkel probleem mee. Links of rechtsom..
Hij is ook erg makkelijk aan de teugel te krijgen. Het is een pittig ventje, die van zn eigen schaduw kan schrikken, en iedere dag weer wat nieuws uit de kast trekt.. Maar ik vind het heerlijk, hij is zo ontzettend lief, en wil zo graag werken.. Staat al te trappelen in zn stal als ik met het zadel aankom.. Ja kan ronduit zeggen, ben heel blij me hem :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 09:02

JunkDeLuxe schreef:
Ik heb zelf een draver gehad, en met de hand op het hart: nooit meer!

Niet omdat ik hem zelf moest leren draven, of voltes moest aanleren, of moest vechten om hem aan de teugel te krijgen. Ik vind dravers vrij.. bazig.. En daar ben ik niet de juiste ruiter voor :o

Een draver is niet bazig, een draver is intelligent. En dat is dan ook vaak de reden waarom veel mensen er niet mee om kunnen gaan..

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:00

Mwoah je hebt er wel bazige typetjes bij zitten hoor. Die van mij mag graag domineren, zowel over paarden als over mensen. Hij heeft heel duidelijk leiding nodig en als hij dat krijgt is hij een heel fijn paardje, maar één keer je aandacht laten verslappen en je hebt gelijk de poppen aan het dansen.

Voor mij niks anders meer dan een Draver, ik heb zoveel lol gehad met mijn eerste en met mijn tweede is het ook weer gewoon genieten. :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:45

De draver die ik op het oog heb is idd van het bazige type, en ook van mensen verlangt hij wel wat respect.
Achja verschil moet er wezen, ik vind het niet erg hoor, het is een leuk zelfverzekerd dier, dat graag wil werken, perfect gewoon.

paatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:51

Mijn paardje was een draver en dat zag je bij haar ook echt in haar karakter terug. Ik persoonlijk ben er helemaal gek van en snap niet waarom mensen er iets op aan te merken hebben.. het zijn naar mijn idee gevoelige paarden die alles in zich hebben zolang je op de juiste manier met ze omgaat <3

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 14:08

Ik zou ook niet anders meer willen. Ok er zit soms best wat werk aan, qua omscholing maar het geeft wel veel voldoening als je paard eenmaal daar is waar je hem wilt hebben (rijtechnisch gezien).

En tja, ik vind ook niet alle rassen leuk. gelukkig maar, als iedereen een Draver zou hebben.. Neeh, dat zou ook niets zijn, toch? Je moet kijken naar wat voor doelen je hebt met je paard, als je graag in de hogere klasses van de basissport mee wilt komen, nee dan zou ik zeker geen Draver aanraden. Maar dan zou ik ook geen Fjord f Tinker aanraden :+

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 14:14

ik kan niet echt zeggen dat mijn draver bazig is,
helemaal niet hij is juist heel erg slim en werkt graag voor me.
we hebben gisteren twee winstpunten gereden in de b,
we zijn nog niet zolang bezig met wedstrijden en ben dus erg trots op hem.
ik doe echt zoveel leuke dingen met hem,
hij gaat mee zwemmen voor de koets je kunt echt ontspannen uitrijden,
je kunt racen echt alles wat ik wil doet hij.
ik denk zeker dat het ook veel met de ruiter te maken heeft.
als een draver over je heen loopt dan sta je niet stevig genoeg in je schoenen,
dat is mijn mening dan he is niet aanvallend bedoelt,
heb vroeger ook een draver gehad dat was 1 van mijn eerste paardjes toen was ik vrij jong,
maar die liep toen ook niet over me heen,
ik heb wel van thuis uit meegekregen hoe je een paard hoort op te voeden,
ik beleer ze zelf ook allemaal.
heb hier wat leuke foto s van mijn dravertje.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding