Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 08:16

En de laatste is er! Prachtig valk merrie veulentje van Baron Exactly x Florida Dodona MVN, Elite Sport v. Ultimo x Fatinels, Elite Preferent Prestatie Sport v. Rosenkavalier. De grootmoeder van dit prinsesje is de volle zus van Rubinstein I!

En daarom op zijn Duits:

Silberfee Dodona MVN

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 03-05-22 08:26, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 08:21

Van harte Jan, je hebt het weer goed voor elkaar!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 08:26

@Baudy: Ok bedankt! Leuk dat dit al de 2e was dan en interessante info ook voor jezelf.
Mijn merrie is zelf ook langgelijnd maar heeft wel veel bloed en een fijn fundament, dus op dat vlak hoeft het niet chiquer.
Ik vind hem zelf juist niet zo chique ( :D ), opvallend dat hij dat dus wel vererft!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 09:06

Mooie veulens Baudy, ik vind die Kaygo van vorig jaar ook wel erg aansprekend. Wat is de Henkie een buffel zeg!

Gefeliciteerd Jan, is het een valkje?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 09:09

Ik word zo stilaan helemaal ongeduldig nu al die veulens beginnen te komen.
De onze was zondag aan tel... maar die is precies nog niet van plan om er vaart achter te zetten, ondanks het warme weer.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 09:50

Jan wat heb je 2 prachtige veulens dat kon niet beter

Baudy oeh wat een plaatje die kaygo die ben je vast inderdaad zo kwijt.

Hier ook veulen nieuws
Mijn charmeur merrie is bevallen van een Vaderland hengstenveulen.
Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 09:51

prachtig! wat een bekkie!

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 09:57

Wat een geweldige veulens komen er allemaal voorbij! Gefeliciteerd allemaal

tjakka123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 11:39

Gefeliciteerd!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 13:00

Mooi veulen!

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 14:46

Gefeliciteerd *D .

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 15:06

Mooie veulens! Proficiat allemaal!!!!

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 15:14

Ik kan niet achterblijven met veulenspam :D Suzie is nu 2 dagen oud en moeders heeft het maar druk met haar. Het is een grote, dus ze moet nog even goed uitvouwen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 17:25

Wat een prachtige veulens komen er voor bij! Gefeliciteerd allemaal! Ik geniet met jullie mee! <3

Mijn merrie is helaas niet hengstig te krijgen.. Dus mijn veulen avontuur stopt, zo zuur... Heb wel heel veel geleerd deze afgelopen maanden van het proces en van het meelezen met dit topic :P Zal ter zijne tijd wel een keer op zoek gaan naar een opvolger voor mijn merrie. Dus als jullie leuke adressen of veilingen weten waar ik een opvolger kan vinden hoor ik dat graag :D Maar nu eerst maar even flink balen dat het bij mijn merrie niet lukt en een beetje extra meegenieten met jullie veulens :D

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 17:38

josje4 schreef:
Wat een prachtige veulens komen er voor bij! Gefeliciteerd allemaal! Ik geniet met jullie mee! <3

Mijn merrie is helaas niet hengstig te krijgen.. Dus mijn veulen avontuur stopt, zo zuur... Heb wel heel veel geleerd deze afgelopen maanden van het proces en van het meelezen met dit topic :P Zal ter zijne tijd wel een keer op zoek gaan naar een opvolger voor mijn merrie. Dus als jullie leuke adressen of veilingen weten waar ik een opvolger kan vinden hoor ik dat graag :D Maar nu eerst maar even flink balen dat het bij mijn merrie niet lukt en een beetje extra meegenieten met jullie veulens :D

Het is nog vroeg in het seizoen.... Je zou eens kunnen kijken of je haar bij bijvoorbeeld een Shetland of Welsh hengstje kan zetten

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 17:48

josje4 schreef:

Hoezo houdt het nu al op? Mijn merrie is ook nog niet hengstig geweest maar maak me daar nog niet druk om. Dat komt heus nog wel en ik wil toch geen heel vroeg veulen.

E_D_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 17:57

Je hebt idd nog tijd genoeg om te proberen. Hier is nog niks gedekt voor volgend jaar.
En als je iets specifiek zoekt mag je mij een pb sturen. Wij hebben er verschillende te koop :Y)

Proficiat iedereen! Vooral benieuwd naar de droogfoto's van de valk.

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 18:16

Het is inderdaad nog vroeg, als ze straks al een tijdje op de wei staat en het wat later in het seizoen is, gaan we nog een keertje scannen. Maar haar eierstokken zijn zo klein en inactief dat de DA op het echoapparaat moet inzoomen om ze te zien 8)7 Dus de DA schat de kans heel klein in dat we dan wel wat gaan zien, we hebben haar nu 1x hengstig gespoten toen de baarmoeder goed voelde en 1x regumate kuurtje + hengstig spuiten. Beide keren 0 verschil. Dus over 2 á 3 maanden maar gewoon nog een keer kijken :Y)

Hengstjes hebben we hier helaas niet op stal :(

@E_D_E haha goed om te weten! Ik ben nog niet per direct op zoek, eerst die scan van over een paar maandjes afwachten.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 18:21

Gefeliciteerd met de veulens! En wat bijzonder, een valkje! Ik ga die hengst eens opzoeken.

Fok je bewust op kleur Janderegelaa?

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 18:40

Gefeliciteerd met alle veulens!
Leuk een valkje erbij! Vind dat wel 1 van de mooiste kleuren. <3

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 19:29

Josje mijn merrie had dat ook. Zat geen beweging in, leek wel een ijskonijn. Maar.. het tij kan keren. Afgelopen zondag trof ik haar aan als een soort lellebel in de wei met een Friese ruin. Die ruin staat sinds kort bij ons op stal en nu dus samen met de merrie in het land. Dat heeft blijkbaar het een en ander in gang gezet :)

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 19:33

Gefeliciteerd allemaal met de knappe veulens!

Zijn jullie al gestart met insemineren? Of wachten er sommige bewust?
Ik heb nu 2 merries goed hengstig staan maar ik wil er toch even mee wachten omdat ik het te vroeg vind. Afgelopen jaar eind april het veulen gehad en het was toen bar slecht weer. Konden niet lekker naar buiten en de box was eigenlijk te klein om langer binnen te staan met z’n tweeen. Toen hebben we de geiten schuur maar omgebouwd tot kraamstal…

Josje, mijn merries staan nu ook met een nieuwe ruin apart en staan enorm te glitteren met z’n twee. Dus idd wellicht toch een nieuwe ruin of shetlander hengstje zetten.

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 20:16

Proberen jullie de merries op de veulenhengstigheid te insemineren? Ook bij oudere merries?

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 20:34

Gefeliciteerd met alle knappe veulentjes.

Hier al wel aan het insimineren.
Ondertussen nu 3 geinsemineerd. Eén moet nog bevallen.

Mijn schimmel merrie maakt mega eieren. Ik hoop maar dat het wel gaat pakken. Vorige cyclus ging ei tot 8.6 deze cyclus tot 7.5 wel mooier hengstig.

Afbeelding
Deze jonge merrie wel in veulen hengstigheid gedekt. Ging heel mooi, dierenarts verwacht wel een dracht.

Mijn oudere merrie heb ik nog nooit drachtig gekregen in veulen hengstigheid. Zij moet nu ook pas in juni bevallen.

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 20:45

wat heerlijk al die veulens. Ik moet nog ff wachten mijn merrie zit nu pas op 8.5 maand dracht.
Maar wil haar straks dan wel proberen om op haar veulen hengstigheid te dekken.
Ik las dat je pas na 10 dagen dan kan insemineren want voor de 10e dag na de bevalling dat het niet zou kunnen pakken.
Zelf nog nooit op veulen hengstigheid gedekt. Dus wordt weer een nieuwe uitdaging.
De merrie is nog jong dus zou moeten lukken?