Bij het vrijspringen van de week deed ook een Comthago mee. Bloedje mooi, heel luxe in het type en zeer fijn springen. Op wat voor merrie vinden jullie hem passen?
Grootste minpunt van Diarado vind ik dat hij ontzettend strooit met maat. Ken er meerdere die in de E maat zijn gebleven ondanks maat in de merrielijn en eerdere nakomelingen (die wel maat hadden).
Ik heb een paar hele mooie diarado nakomelingen gehad. Heel verschillend in maat. Wel bloedje mooi Allemaal als Hunter verkocht naar Amerika
merelhof
Geplaatst: 08-03-23 08:08
Wat betreft Comthago, geeft die bloed? Vind hem ook top.
Wat betreft Diarado, de maat is inderdaad aandachtspunt. Komt denk ik van zijn moeder. Was ook een kleinere merrie. Maar voor rest geeft hij veel kwaliteit en heel gezonde paarden. Diaron zou minder met de maat strooien.
Panenka stond vorige zomer bij Marc Van Dijck op stal. Geen idee of hij daar nu nog staat. Was hij ook niet verkocht naar een Aziatisch land?
Marijkeeee
Geplaatst: 08-03-23 10:59
gomir schreef:
En in de les voor jou zag ik twee leuke Comthago's lopen gister Marijke!
Haha ja daarom kwam ik er ook op Enige puntje vind het wel iets beestjes, mag wel iets meer lengte in en voldoende bloed zit erin. Maar zou mij niets verbazen dat het wat laatbloeiers zijn.
Diarado geeft best bloed volgs mij, ken er zelf een aantal die toch wat kort neigen in de rug, meer van die poppetjes. Soms ook moeilijk in de mond. Kunnen wel springen en bewegen!
Ik ziek vooral makkelijk karakter, minder sensibel, minder lang (foto merrie in profiel), mag bloederiger en goed bewegen ivm allround sport
hoogendroog
Geplaatst: 08-03-23 11:52
Caro: Checkter zou dan een goede keuze zijn. Geeft echt hele fijne karakters, veel bloed, mooie types. Is zelf kort en geeft ze ook korter (hier aangepaard met merries met lengte). Springen top, atletisch met vermogen. Bewegen zeer fijn, los in het lichaam met een goed achterbeen. Hengst is pas verkocht aan Cian O'Connor, dus alleen nog maar diepvries.
Mijn eerste twee zitten 11 april op 340 dagen, maar een daarvan liep vorig jaar bijna een maand overtijd. De andere tikt 21 april de 340 dagen aan, maar dat is een eerste veulen dus nog geen idee of die merrie de termijn vol maakt (maar dat dacht ik vorig jaar met die andere ook ). Bella is al enorm en Narissa begint ook een beste bolle buik te krijgen.
heeft iemand hier ervaring met nakomelingen van Impressive VDL? Maat, galop, souplesse, rijdbaarheid bijv.
Ik heb er 2. Ze lijken allebei sprekend op hun moeder. Kan er verder nog niet veel van zeggen, want ik gebruik ze dit jaar allebei als draagmerrie. Ze zijn van 2019