Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
gewoonmarie schreef:tjakka123 schreef:Argh, die lastige hengstenkeuze toch!
Ik zou eigenlijk So Perfect willen proberen (voor 't eerst veulentje bij deze merrie) maar vind hem op stand zo onfortuinlijk... De nakomelingen vind ik wel erg aansprekend en geeft echt fijne beweging door. Merrie zou iets meer ronding in hals mogen hebben en is erg chique (voor mij is meer bot mooi maar niet noodzakelijk).
Zat eventueel te denken aan Kjento, maar ik weet niet hoe hij karakter vererft. For Ferrero toch geschrapt omdat ik bang ben voor een (te) klein, kort poppetje.
Betreffende het samenzetten hierboven.
Ik doe het zelf niet direct. Na 1 a 2 weken is het vurige er vaak wel af.
Zoek eigenlijk een hengst die souplesse én goede draf meegeeft. Iemand nog ideeën? Hoeft zeker niet alleen KWPN te zijn, mogen ook buitenlandse stamboeken/hengsten zijn.
Heb je al eens naar giano gekeken? Is niet zo bekend maar vind het een heel gaaf dier. Met massa en loopt heel los door z’n lijf.
We gaan hem gebruiken op in elk geval 1 merrie. Over mijn eigen twijfel ik nog. Want dan heb ik weer uit moeder en dochter van dezelfde hengst. Dat heb ik dit jaar ook. Maar dan van Mowgli. Mijn nieuwe merrie past ie qua bloed niet bij.
koend schreef:Bij mij is het veulen geboren. Op het laatste moment heb ik toch mijn gevoel boven mijn verstand gevolgd. Zo heb ik Fontaine gekozen in plaats van Livius. Het is een merrietje geworden en alles verliep prima.
Normaal loopt mijn merrie samen met een ruin op een vrij grote weide en toen ze nog niet vol was, kwamen ze super overeen. Naarmate de draagtijd vorderde, werd zij kribbig.
Nu is de merrie wel heeeel erg beschermend over haar veulen als ze de ruin in de box naast haar heeft. Zal ik ze alle drie samen in de weide kunnen zetten?
Ervaringen of raad?
koend schreef:Bij mij is het veulen geboren. Op het laatste moment heb ik toch mijn gevoel boven mijn verstand gevolgd. Zo heb ik Fontaine gekozen in plaats van Livius. Het is een merrietje geworden en alles verliep prima.
Normaal loopt mijn merrie samen met een ruin op een vrij grote weide en toen ze nog niet vol was, kwamen ze super overeen. Naarmate de draagtijd vorderde, werd zij kribbig.
Nu is de merrie wel heeeel erg beschermend over haar veulen als ze de ruin in de box naast haar heeft. Zal ik ze alle drie samen in de weide kunnen zetten?
Ervaringen of raad?
koend schreef:Bedankt voor de goede raad. Ik hou ze nog een weekje apart. Daarna stap voor stap.
Momenteel is het mega grappig. De stal staat open naar de paddock en het veulen maakt er een spelletje van om binnen/ buiten te huppelen. Mama loopt er telkens achter. De moderne opvoeding; mama volgt het kind,