tjakka123 schreef:Argh, die lastige hengstenkeuze toch!
Ik zou eigenlijk So Perfect willen proberen (voor 't eerst veulentje bij deze merrie) maar vind hem op stand zo onfortuinlijk... De nakomelingen vind ik wel erg aansprekend en geeft echt fijne beweging door. Merrie zou iets meer ronding in hals mogen hebben en is erg chique (voor mij is meer bot mooi maar niet noodzakelijk).
Zat eventueel te denken aan Kjento, maar ik weet niet hoe hij karakter vererft. For Ferrero toch geschrapt omdat ik bang ben voor een (te) klein, kort poppetje.
Zoek eigenlijk een hengst die souplesse én goede draf meegeeft. Iemand nog ideeën? Hoeft zeker niet alleen KWPN te zijn, mogen ook buitenlandse stamboeken/hengsten zijn.
Heb je al eens naar giano gekeken? Is niet zo bekend maar vind het een heel gaaf dier. Met massa en loopt heel los door z’n lijf.
We gaan hem gebruiken op in elk geval 1 merrie. Over mijn eigen twijfel ik nog. Want dan heb ik weer uit moeder en dochter van dezelfde hengst. Dat heb ik dit jaar ook. Maar dan van Mowgli. Mijn nieuwe merrie past ie qua bloed niet bij.