Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
simpie94 schreef:Hier bij Van Uytert geweest.
Vond de jonge paarden Extreme US en O’toto de wimphof erg fijn!
immii_clarr schreef:Eens met bovenstaande berichten, ik vind Joop altijd fijn met de informatie en visie die hij heeft bij zijn hengsten. En inderdaad mooi hoe vanaf het begin tot de huidige generaties alles met elkaar samen komt. Ook het webinar laatst op horses vond ik leerzaam.
Gister gekozen voor Reesink, leuke dag waarbij voor mij Red Viper, Lowlands, Mclaren en Mauro echt opvielen, vooral ook wat betreft de karakters. Maar vond het bij deze show voor de beginnende fokker wel echt ontbreken aan foktechnische informatie.
Volgend jaar kies ik dan ook zeker voor de hengstenshow bij v. Uytert, daar heb ik 3 jaar terug echt van genoten. Al zou het nog mooier zijn als niet alles op dezelfde dag valt
KimDime schreef:Vraagje aan de veulenkenners.
M’n grote kleine met slechte start (te vroeg en blaasruptuur) staat sinds woensdag lekker thuis. Heb hem 3dagen langer op de kliniek gehad en alle bloedwaarden bleven goed, enkel was hij nog wat aan de diarree niks noemens waardig werd gezegd. Diarree blijft aanhouden (1april geboren) en is echt goed waterig, veulen oogt verder fit en trekt echt wel eens een sprintje door de box. Wat mij wel opvalt is dat die veel op z’n tongetje bijt via de zijkant van zijn mond en uitgeschacht blijft staan.
Ook kan z’n moeder vaak lelijk doen tegen hem omdat die zoveel lurkt en ze nog op de box moeten blijven. Is het tongetje bijten iets wat te maken heeft met de tandjes die doorkomen of is het stress gedrag?
Ik hang morgen ook zeker weer aan de bel bij Utrecht ivm de diarree maar vroeg me af of dit tongbijten iets is wat jullie vaker gezien hebben?
KimDime schreef:Janderegelaa infectieuze verlamming waarvan het tongetje of darm infectie? Zelfs na de OK hebben we geen koorts gehad, tot op heden nogsteeds temp van maximaal 38.4.
Kan zo snel er niks over vinden
Phonix schreef:Wat vinden jullie van Frankie Lee? Van zijn eerste video’s vond ik hem niet zo interessant maar moet zeggen dat hij mij verraste gisteren van de korte video’s ik zag op instagram.