Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 10:21

Zijn er beelden terug te zien?

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 11:30

simpie94 schreef:
Hier bij Van Uytert geweest.
Vond de jonge paarden Extreme US en O’toto de wimphof erg fijn!

Dat vond ik ook. En er was nog veel meer. De hele show was doordrenkt met een visie. Dat werd ook uitgedragen. Van een fokkerijman in hart en nieren. Het heeft hem zeker geen windeieren gelegd. Die verder denkt dan een verdienmodel. Meer aan de dressuurfokkerij heeft bijgedragen dan welk stamboek of bedrijf dan ook. Die denkt in generaties. Noem maar Gribaldi en Vivaldi. Dat werd duidelijk in het afsluitende showblokje. Met 3 generaties hengsten aan de hand , blakend van gezondheid.
En daarvoor meerdere jonge en wat oudere talentvolle hengsten onder het zadel gezien. Wel weer voldoende huiswerk om het allemaal te plaatsen bij de juiste merries.
Wat fantastisch om de hengsten zelf weer te kunnen zien en beoordelen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 13:22

Zeker, qua visie ook de manier van houden en omgaan met de paarden.
Het het passen bij de merries blijft een kunst.
Maar dat onderscheid jullie succesvolle fokkers ook van de rest vind ik @misterA.
Het inzicht, visie en begrijpen hoe iets werkt in vererving.
Maar dat vind ik ook het mooie dat Joop dat gister ook zo uitgebreid toe lichtte etc. Dat is zo leerzaam.

Qua hoe ze gehouden worden en wat ze er in investeren blijf ik ook altijd mooi om te zien.
Een blij paard is gewoon een beter paard.
Dat zag je gister ook maar aan United.
Wat ziet die er nog prachtig uit met zijn 21 jaar. Fysieke conditie, glans erop en nog erg fris :D
Zo mooi om te zien.

Voor terugkijken:
Op Renate haar insta kan je nu al veel korte stukjes zien. Maar ze gaan denk ik ook nog wel een volledig filmpje etc maken. Gezien de drone en camera's die er waren.
Die zullen ook wel bij v uytert zelf op de socials komen.

Het stukje met Johnny Depp was geweldig... op het gelijknamige feestnummer gewoon heel leuk om naar te kijken en een hele sympathieke hengst.

Feestje daarna was ook erg gezellig :')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 16:23

Suzanne F. schreef:
Zijn er beelden terug te zien?

Op de facebookpagina van v. Uytert kwamen er heel veel filmpjes voorbij van publiek wat gefilmd heeft. Het zag er zeker heel goed uit, jammer dat ik het gemist heb.

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 16:43

Eens met bovenstaande berichten, ik vind Joop altijd fijn met de informatie en visie die hij heeft bij zijn hengsten. En inderdaad mooi hoe vanaf het begin tot de huidige generaties alles met elkaar samen komt. Ook het webinar laatst op horses vond ik leerzaam.

Gister gekozen voor Reesink, leuke dag waarbij voor mij Red Viper, Lowlands, Mclaren en Mauro echt opvielen, vooral ook wat betreft de karakters. Maar vond het bij deze show voor de beginnende fokker wel echt ontbreken aan foktechnische informatie.
Volgend jaar kies ik dan ook zeker voor de hengstenshow bij v. Uytert, daar heb ik 3 jaar terug echt van genoten. Al zou het nog mooier zijn als niet alles op dezelfde dag valt :)

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 16:47

Weet iemand of je de webinar van horses/uytert ergens terug kunt zien?
Op horses kan ik het niet vinden.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 18:22

carika schreef:
Weet iemand of je de webinar van horses/uytert ergens terug kunt zien?
Op horses kan ik het niet vinden.

Die zocht ik inderdaad ook. Zou terug te kijken zijn maar is mij niet gelukt…

Gaan morgen nog mensen naar Brinkman?

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 18:41

immii_clarr schreef:
Eens met bovenstaande berichten, ik vind Joop altijd fijn met de informatie en visie die hij heeft bij zijn hengsten. En inderdaad mooi hoe vanaf het begin tot de huidige generaties alles met elkaar samen komt. Ook het webinar laatst op horses vond ik leerzaam.

Gister gekozen voor Reesink, leuke dag waarbij voor mij Red Viper, Lowlands, Mclaren en Mauro echt opvielen, vooral ook wat betreft de karakters. Maar vond het bij deze show voor de beginnende fokker wel echt ontbreken aan foktechnische informatie.
Volgend jaar kies ik dan ook zeker voor de hengstenshow bij v. Uytert, daar heb ik 3 jaar terug echt van genoten. Al zou het nog mooier zijn als niet alles op dezelfde dag valt :)

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik heb mail contact met Joop gehad. Ik vond hem heel duidelijk, informatief en ontzettend vriendelijk. Zijn visie en hoe hij in de fokkerij staat, is erg goede reclame.

https://eisma-media-groep.webinargeek.c ... nMLf6cg7E/

Dit is de link voor de webinar. Hoop dat je er zo in komt

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 10:28

Ik ben me ook aan het oriënteren op welke hengsten voor komend seizoen te gebruiken.
Wat is jullie ervaring met Benicio?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 11:04

Top karakters, niet het laatste aan flitsend achterbeen maar kunnen wel bijna allemaal goed gaan dragen.
Als je eentje wilt die met z'n achterbenen veel show geeft niet doen, maar wil je een functionele op termijn, wel doen. Zeker gezien het feit dat ze zo bewerkbaar zijn.

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 11:17

Dankjewel! Ik ga hem op m’n lijstje zetten. Vind het wel een moeilijke puzzel het fokken. Vind het daarom ook echt heel fijn om hier ervaringen van fokkers op te kunnen doen.

KimDime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 18:17

Vraagje aan de veulenkenners.
M’n grote kleine met slechte start (te vroeg en blaasruptuur) staat sinds woensdag lekker thuis. Heb hem 3dagen langer op de kliniek gehad en alle bloedwaarden bleven goed, enkel was hij nog wat aan de diarree niks noemens waardig werd gezegd. Diarree blijft aanhouden (1april geboren) en is echt goed waterig, veulen oogt verder fit en trekt echt wel eens een sprintje door de box. Wat mij wel opvalt is dat die veel op z’n tongetje bijt via de zijkant van zijn mond en uitgeschacht blijft staan.

Ook kan z’n moeder vaak lelijk doen tegen hem omdat die zoveel lurkt en ze nog op de box moeten blijven. Is het tongetje bijten iets wat te maken heeft met de tandjes die doorkomen of is het stress gedrag?

Ik hang morgen ook zeker weer aan de bel bij Utrecht ivm de diarree maar vroeg me af of dit tongbijten iets is wat jullie vaker gezien hebben?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 18:41

KimDime schreef:
Vraagje aan de veulenkenners.
M’n grote kleine met slechte start (te vroeg en blaasruptuur) staat sinds woensdag lekker thuis. Heb hem 3dagen langer op de kliniek gehad en alle bloedwaarden bleven goed, enkel was hij nog wat aan de diarree niks noemens waardig werd gezegd. Diarree blijft aanhouden (1april geboren) en is echt goed waterig, veulen oogt verder fit en trekt echt wel eens een sprintje door de box. Wat mij wel opvalt is dat die veel op z’n tongetje bijt via de zijkant van zijn mond en uitgeschacht blijft staan.

Ook kan z’n moeder vaak lelijk doen tegen hem omdat die zoveel lurkt en ze nog op de box moeten blijven. Is het tongetje bijten iets wat te maken heeft met de tandjes die doorkomen of is het stress gedrag?

Ik hang morgen ook zeker weer aan de bel bij Utrecht ivm de diarree maar vroeg me af of dit tongbijten iets is wat jullie vaker gezien hebben?

Het lijkt op infectueuze verlamming maar ik ben geen arts.

KimDime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 19:13

Janderegelaa infectieuze verlamming waarvan het tongetje of darm infectie? Zelfs na de OK hebben we geen koorts gehad, tot op heden nogsteeds temp van maximaal 38.4.

Kan zo snel er niks over vinden

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 20:01

Drinkt t veulen veel uit de waterbak, ook eens een veulen gehad met aanhoudende waterige diarree, drinkbak hoger gehangen zodat hij er niet meer bij kon en diarree was zo over. Tongetje geen ervaring mee. Wel n hengstveulen die vaak uitgeschacht bleef staan, ging vanzelf over.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 20:23

Ik zie op fb High Five weer aangeboden in de dekkerij. Hij was verkocht ivm blessure wat ik begreep maar ze rijden er weer mee. Weet iemand het hele verhaal?

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 21:23

KimDime schreef:
Janderegelaa infectieuze verlamming waarvan het tongetje of darm infectie? Zelfs na de OK hebben we geen koorts gehad, tot op heden nogsteeds temp van maximaal 38.4.

Diarree is heel vervelend. Het kan lang aanhouden. Vaak is het een gevolg op een behandeling met antibiotica. Zelfs tegen een diarree behandeling met a.b. Darmflora is dan behoorlijk aangetast. Vaak wil een behandeling met yoghurt of yakult wel verbetering geven. Voorzichtig in de mond ingeven met een 100 cc spuit , enkele keren daags. 50 cc per keer is wel voldoende. Vaak vind het veulen het wel lekker.

KimDime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 21:25

Dat kan heel goed MisterA, heeft 6dagen op AB i.v. gestaan en erna nog 3dagen oraal.

Dankjewel voor de tip ik ga hem morgen meenemen in m’n belletje naar Utrecht.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 21:52

KimDime schreef:

Van de tong en het uitschachten.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 22:20

Wat vinden jullie van Frankie Lee? Van zijn eerste video’s vond ik hem niet zo interessant maar moet zeggen dat hij mij verraste gisteren van de korte video’s ik zag op instagram.

Marie72

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 09:10

Sterkte met je veulen KimDime.

Ik ben zowel zaterdag naar Reesink geweest als gisteren naar Brinkman. Frankie Lee vond ik zeker een fijn paard, ook mooie veulens had hij. Ik was ook zeer positief verrast door Mauro Turfhorst. Prachtige voorhand, heel bergop, fijn bewegen. Grappig hoe smaken verschillen, McLaren ging ik kijken om zijn braafheid (wel nodig op onze merrie), maar kon me toch niet helemaal bekoren. Dat knappe Welshpony-achtige trekt mij niet zo.

Bij Brinkman vond ik Ferguson weer zeer aansprekend. Lightning Star was er ook, wat een beweger is dat toch, zo ruig! Omar Sharif wilde ik graag irl zien en dat viel niet tegen. Mooi paard, goed bewegen en karakter lijkt ook heel goed. Hij is niet al te groot, maar groeit vast nog wel iets en ik heb een grote merrie, dus dat durf ik wel. Dutch Dream was overigens ook echt een genot om naar te kijken, wat een stoer beest. Ook heel best draven en galopperen. Nou, er is weer veel om over na te denken de komende dagen...

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 10:21

Sterkte met je veulen kimdime

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 11:22

Zo'n probiotica yoghurt kan idd al eens wonderen doen bij diarree na antibiotica.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 11:41

Phonix schreef:
Wat vinden jullie van Frankie Lee? Van zijn eerste video’s vond ik hem niet zo interessant maar moet zeggen dat hij mij verraste gisteren van de korte video’s ik zag op instagram.

Ik vind Frankie lee echt positief opvallen. Mooie veulens ook. Maar vriendlief wil liever First Dior.
Nog een paar dagen de tijd om te beslissen

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 12:40

Wij hebben wel voor McClaren gekozen maar het is voor een groot ramige iets grove merrie van 1.74m een cover story x havidoff.
Dus voor het chique wat hij fokt samen met het koele karakter