najaarsonderzoek KWPN

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: najaarsonderzoek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 16:58

Beetje verlaat maar hier nog even de foto's van de laatste groep dressuur. Springen was me wat te vroeg dus daar heb ik geen foto's van.

Afbeelding
Afbeelding
Rubiquil x Matador II
Vond deze erg beperkt in het bewegen en kon me qua type en uitstraling ook niet bekoren.

Afbeelding
Don Schufro x Beaujolais
Vraag me af of die wel helemaal lekker in z'n vel zat want hij liep zo slecht dat er misschien wel een andere oorzaak is dan gebrek aan kwaliteit.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Krack C x Jazz
Misschien kijk ik iets teveel als ruiter en onvoldoende als fokker naar een paard maar ik vond het echt een droom van een paard. Niet alleen heeft hij heel veel uitstraling en beweegt hij heel fijn maar het was ook indrukwekkend hoe makkelijk hij zich liet rijden.
Super attent en ijverig. Las hier dat iemand hem niet vlug genoeg van achteren vond maar daar ben ik het niet mee eens. In het terugrijden werd hij juist heel fijn vlug ipv de zweefdraf die sommige anderen lieten zien.
Vind wel dat hij nog wat sterker van achteren moet worden maar dat zal denk ik een kwestie van tijd zijn.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 17:03

mooie foto's katja!

de krack is misschien nog wel iets slap van achteren, maar die is ook veel gegroeid en het is ook een heel flink paard, heeft denk ik gewoon nog wat tijd nodig. al vind ik hem nu zeker niet slecht van achter.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 17:06

Ben ik helemaal met je eens Rockey.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 17:53

Ja, dat komt aardig overeen met mijn ideeën. Er moet idd iets geweest zijn met de Don Schufro, want maandag is hij op stal gebleven dus....

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 18:00

ik moet zeggen dat hij een paar weken terug ook alles behalve overtuigend was hoor!

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 19:13

Katja BEDANKT VOOR DE FOTO'S!!!
Dat verrijkt dit topic tot WERELDS!!!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 22:06

Dat zijn inderdaad mooie foto's!!

Heeft iemand anders verder de springhengsten nog gezien?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 22:09

haan schreef:
Een wat grover paard, niet het luxe/bloederige wat we vandaag willen zien. Maar smaken verschillen Vork

Ik wil vandaag anders nog steeds graag een grover paard zien Haha!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 22:25

Aimee schreef:
Ik wil vandaag anders nog steeds graag een grover paard zien Haha!

Daar is een eigen fokrichting voor he! Cool

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 22:29

Haha! Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 22:39

MissHIS schreef:
Daar is een eigen fokrichting voor he! Cool

Dat wil toch niet zeggen dat alle rijpaard gefokten maar van die ielige dingen met teer beenwerk moeten worden.

LJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 22:40

haan schreef:
LJB schreef:
Begrijp ik het dus goed dat het alleen om de fijn/grofheid gaat? Hoe is het inzichtelijk/meetbaar/aantoonbaar te maken? Meten van pijpomvang?

Het mooiste voorbeeld staat in je eigen profiel de 2 foto's bovenaan.
Ouderwets x Luxe(r).

Bedoel je hier dan alleen de grofheid of ook specifieke exterieurkenmerken? Zoals ligging schouder, romprichting, fundament ed?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 22:46

Aimee schreef:
Dat wil toch niet zeggen dat alle rijpaard gefokten maar van die ielige dingen met teer beenwerk moeten worden.

Dat is toch ook niet zo.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 22:46

anneve schreef:
Ik zie nu dat de commissie weer keurig mijn advies van 2 dagen geleden heeft opgevolgd, net als in het voorjaar. (Wie zij er ook al weer dat ik uit mijn nek banketstaaf en nog wat van die akelige beschuldigingen?)

Pff... dream on!

anneve schreef:
Ik geloof dat we het uiteindelijk met elkaar eens zijn, in model komt de Rousseau tekort (ik noem dat lelijk, op zijn brabants, wil er niemand mee beledigen, maar ben gewoon eerlijk), maar hij laat zich gemakkelijk bewerken. Dat is een pluspunt. Misschien dat het voor sommige merries wel wat is.

Ik vind dat hij een prima, langgelijnd model heeft, en inderdaad fijn te bewerken karakter. Ik vind dat hij eerder in zijn beweging tekort schiet (weinig afdruk, strak voorbeen) dan zijn model.

haan schreef:
ik vind dat de springhengsten ook 'mooi' moeten zijn, de berlin is volgens ons team 'een heel ouderwets type' ondanks dat het een fijne springer is. Het oog wil ook wat hoor Sigaar

Absoluut de meest opvallende hengst bij de springers. Qua exterieur hoeft ie niet helemaal je type te zijn, maar het is wel een correcte hengst en ik ben benieuwd naar zijn nafok. Niet vaak zo'n constant presterende hengst gezien die zo ongecompliceerd en werkwillig aan het werk gaat.

Anneve: Zurich een klein propje?? Heb jij wel goed opgelet..ik lees zoveel onzin van jouw hand.

rockey schreef:
@ wonderboy, vind de don romantic een mooi paard hoor, maar ik vond hem gisteren écht niet voldoende lopen, hij liep echt houterig en ik hoorde ook van andere die dat nu vonden, maar 2 weken terug vonden ze hem veel beter!

De Don Romantic viel mij woensdag ook absoluut niet mee. Weinig afdruk, weinig ruimte. Wel fijn galopperen, maar voor mij geen uitschieter.

Katja schreef:
Misschien kijk ik iets teveel als ruiter en onvoldoende als fokker naar een paard maar ik vond het echt een droom van een paard. Niet alleen heeft hij heel veel uitstraling en beweegt hij heel fijn maar het was ook indrukwekkend hoe makkelijk hij zich liet rijden.
Super attent en ijverig. Las hier dat iemand hem niet vlug genoeg van achteren vond maar daar ben ik het niet mee eens. In het terugrijden werd hij juist heel fijn vlug ipv de zweefdraf die sommige anderen lieten zien.
Vind wel dat hij nog wat sterker van achteren moet worden maar dat zal denk ik een kwestie van tijd zijn.

Precies! De Krack is interessant gefokt (hoewel dat bloed wel al duidelijk aanwezig is in onze merriestapel natuurlijk). Ik snap ook niet dat mensen van hem kunnen zeggen dat hij achter niet snel is. Hij is juist heel vlug. Bij elk pasje verruimen of verkorten blijft ie heel vlug met dat achterbeen komen. Hij kon wat krachtiger, maar het is een groot paard die uiteraard nog zijn tijd nodig heeft. En hij stapt ook fantastisch, in tegenstelling tot de vele anderen.

Aimee schreef:

Daar is ook beslist geen sprake van.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:13

sarabande schreef:
Dat is toch ook niet zo.

Mwah... dat zie ik anders Haha!

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:27

Op verzoek nog een paar foto's:

Afbeelding
Krack C x Jazz

Afbeelding
Don Romantic x Rubinstein

Afbeelding
Rousseau x Rubinstein (maar die hadden jullie al gezien Tong uitsteken)

Afbeelding
Scandic x Biotop

Afbeelding
Special D x Pretendent (dit houden ze dan in het onderzoek... Nors opkijken )

Afbeelding
TCN Partout x Saluut (en dit sturen ze weg Verward )

Afbeelding
San Remo x Balzflug (en dit min of meer ook, al was ie niet echt heul braaf zeg maar...)

Zal nog even op zoek naar een draffoto van de Scandic en als er van de andere paarden nog galopfoto's moeten komen dan hoor ik het wel... Knipoog Ook nog foto's van de Rubiquil en de Don Schufro??

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:29

Gitta1977 schreef:
Afbeelding
Op bijna al mijn foto's is het achtebeen zo mogelijk nog veder achter de massa.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:31

Ik heb uiteraard de florisantste foto uitgezocht, zo ben ik dan ook wel weer... Knipoog

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:32

Dat had ik ook al gedaan maar wilde het even aangeven voor de mensen die hem niet gezien hebben.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:36

Aimee schreef:
Mwah... dat zie ik anders Haha!

Hoeveel paarden zie jij

bambam99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:57

Katja schreef:
Gitta1977 schreef:
Afbeelding

Waarschijnlijk omdat ie best interessant gefokt is, grootmoeder was al es UTV kampioene en het Pretendent-bloed sterft een beetje uit... (waarom toch, haha!)... zoiets denk ik...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:58

Op die laatste fotos ziet die Partout er inderdaad niet al te florissant uit, ook niet het fijnste moment te pakken volgens mij Haha!

De San Remo lijkt wel een heel mooi paard daar.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 00:43

Ik kan me de Special D niet meer herinneren van de hengstenkeuring dus ik durf weinig te zeggen over dit paard.

Ik vindt het Pretendent-bloed in de 2e lijn wel interessant aan dit paard wil niet zeggen dat Pretendent van dit paard een topper kan maken, hij voert meer dan alleen het Pretendent-bloed.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 00:47

MissHIS schreef:
Hoeveel paarden zie jij

Genoeg. Daar gaat het toch niet om?
Wat jij te grof vindt, vind ik het juist goed. Dat heeft niets te maken met de hoeveelheid paarden die je ziet, want ik kan er nog veel meer gaan bekijken, maar dan ga ik echt niet ineens iel teer beenwerk waarderen.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 01:01

Aimee schreef:
Genoeg. Daar gaat het toch niet om?
Wat jij te grof vindt, vind ik het juist goed. Dat heeft niets te maken met de hoeveelheid paarden die je ziet, want ik kan er nog veel meer gaan bekijken, maar dan ga ik echt niet ineens iel teer beenwerk waarderen.

Nee dat je het niet gaat waarderen, spreekt voor zich. Maar ik vind dat het wel meevalt met de 'iele merriestapel' en 'teer beenwerk' over het algemeen hier in NL.