anneve schreef:Ik zie nu dat de commissie weer keurig mijn advies van 2 dagen geleden heeft opgevolgd, net als in het voorjaar. (Wie zij er ook al weer dat ik uit mijn nek banketstaaf en nog wat van die akelige beschuldigingen?)
Pff... dream on!
anneve schreef:Ik geloof dat we het uiteindelijk met elkaar eens zijn, in model komt de Rousseau tekort (ik noem dat lelijk, op zijn brabants, wil er niemand mee beledigen, maar ben gewoon eerlijk), maar hij laat zich gemakkelijk bewerken. Dat is een pluspunt. Misschien dat het voor sommige merries wel wat is.
Ik vind dat hij een prima, langgelijnd model heeft, en inderdaad fijn te bewerken karakter. Ik vind dat hij eerder in zijn beweging tekort schiet (weinig afdruk, strak voorbeen) dan zijn model.
haan schreef:ik vind dat de springhengsten ook 'mooi' moeten zijn, de berlin is volgens ons team 'een heel ouderwets type' ondanks dat het een fijne springer is. Het oog wil ook wat hoor

Absoluut de meest opvallende hengst bij de springers. Qua exterieur hoeft ie niet helemaal je type te zijn, maar het is wel een correcte hengst en ik ben benieuwd naar zijn nafok. Niet vaak zo'n constant presterende hengst gezien die zo ongecompliceerd en werkwillig aan het werk gaat.
Anneve: Zurich een klein propje?? Heb jij wel goed opgelet..ik lees zoveel onzin van jouw hand.
rockey schreef:@ wonderboy, vind de don romantic een mooi paard hoor, maar ik vond hem gisteren écht niet voldoende lopen, hij liep echt houterig en ik hoorde ook van andere die dat nu vonden, maar 2 weken terug vonden ze hem veel beter!
De Don Romantic viel mij woensdag ook absoluut niet mee. Weinig afdruk, weinig ruimte. Wel fijn galopperen, maar voor mij geen uitschieter.
Katja schreef:Misschien kijk ik iets teveel als ruiter en onvoldoende als fokker naar een paard maar ik vond het echt een droom van een paard. Niet alleen heeft hij heel veel uitstraling en beweegt hij heel fijn maar het was ook indrukwekkend hoe makkelijk hij zich liet rijden.
Super attent en ijverig. Las hier dat iemand hem niet vlug genoeg van achteren vond maar daar ben ik het niet mee eens. In het terugrijden werd hij juist heel fijn vlug ipv de zweefdraf die sommige anderen lieten zien.
Vind wel dat hij nog wat sterker van achteren moet worden maar dat zal denk ik een kwestie van tijd zijn.
Precies! De Krack is interessant gefokt (hoewel dat bloed wel al duidelijk aanwezig is in onze merriestapel natuurlijk). Ik snap ook niet dat mensen van hem kunnen zeggen dat hij achter niet snel is. Hij is juist heel vlug. Bij elk pasje verruimen of verkorten blijft ie heel vlug met dat achterbeen komen. Hij kon wat krachtiger, maar het is een groot paard die uiteraard nog zijn tijd nodig heeft. En hij stapt ook fantastisch, in tegenstelling tot de vele anderen.
Aimee schreef:Dat wil toch niet zeggen dat alle rijpaard gefokten maar van die ielige dingen met teer beenwerk moeten worden.
Daar is ook beslist geen sprake van.