Een klein, laatste overzicht van alle veulens op een rijtje, en hoe het nu met hen gaat Van sommige heb ik nieuwe foto’s, van andere helaas niet… jullie zullen begrijpen dat wij geen 15 of 20 veulens kunnen aanhouden wij maken altijd een selectie maar helaas worden er natuurlijk ook een heel aantal verkocht…
We begonnen het veulenseizoen natuurlijk met JL Juicy Jane Zij heeft een nieuw huisje gevonden en zal dinsdag as worden opgehaald. Haar moeder is momenteel ingezet als pleegmama voor een moederloos veulentje, dus Jane staat al even op eigen benen (maar ze was natuurlijk ook al wat eerder in het jaar geboren).
JL Sweet Charlotte Heb ik geen recente foto’s meer van want zij is samen met haar moeder verhuisd naar vrienden van ons.
JL Miss Foxy Foxtrot Het meisje met de elastieke, ellenlange benen Ook zij heeft een liefdevol, nieuw huisje getroffen en is van de week verhuisd
JL Zanzyboy Ook hij is gereserveerd en zal verhuizen zodra hij oud genoeg is… gelukkig mogen we nu nog even van hem genieten
JL L’originale Luigi Zal ook bij vrienden van ons gaan wonen, dezelfde eigenaren als van Lotje
JL X-pose Dresscode Jep! Die hebben jullie even gemist Cody is niet bij ons geboren maar wij hebben zijn moeder (en hem) recent aan onze kudde mogen toevoegen. We zijn ontzettend trots op dit setje en Cody mag dan ook bij ons blijven wonen
JL oh Boy O’Riley Veel twijfels of we hem wel moesten verkopen, maar aangezien beide ouders nog jonge pony’s zijn waar wij nog veel plannen mee hebben, gaan we toch op zoek naar een leuk plekje voor Riley.
JL Bullseye G Voor Bully hebben we een super leuk nieuw huisje gevonden. Als hij oud genoeg is zal hij verhuizen dus we mogen gelukkig nog even van hem genieten
JL Isabella Heeft ook een nieuw huisje gevonden
JL Royal Retro Ook deze kennen jullie niet hij is ook niet bij ons geboren maar wel bij ons terecht gekomen. We weten nog niet of Retro in de toekomst bij ons mag blijven maar voorlopig laten we hem eerst even bekomen van de verhuizing naar ons toe
JL Shadowed Salt ‘n Pepper Pepper is momenteel lekker overbouwd maar hij blijft toch bij ons dus dat geeft niks
JL Bizzy Boy Bizzy is afgelopen zaterdag meegeweest naar de merriekeuring. Hij behaalde een 1ste premie en werd uitgeroepen tot reserve kampioen bij de hengstveulens van zijn maatvoering
JL Hip Hup Hizzy Ook Hizzy blijft bij ons wonen en behaalde ook een 1ste premie op de keuring
JL Larosso Ook Larosso behaalde een 1ste premie hij mag straks samen met Luigi verhuizen
JL Limited Shady Lady En ons jongste meisje Shady doet het ook super goed maar ze is nog zo piepjong… daar maken we nog geen definitieve beslissingen over… ze is in ieder geval een genot om naar te kijken in de wei
Verder is het dekseizoen inmiddels voorbij en zoals het er nu naar uit ziet mogen we in 2026 uitkijken naar 10 veulentjes (2 merries moeten nog gescand worden maar daar verwachten we niks van). Dus een wat rustiger, maar minstens net zo spannend veulenseizoen
Leuk het overzicht. Mooie uitslag van de keuring, gefeliciteerd
linda2008
Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-25 11:16
En toevallig hebben Riley en Bizzy zojuist ook een super leuk huisje gevonden. Bizzy was eigenlijk niet de bedoeling maar ik vond het wel erg leuk dat de broertjes samen konden blijven ook van hen mogen we gelukkig nog even genieten
Dit was het dan… Het 2025 seizoen zit er op! We kunnen er op terug kijken met een lach en een traan.
Bedankt allemaal voor alle medeleven, support, lieve woorden en gewoon voor het volgen ik heb zo getwijfeld om een volgtopic te maken, maar jullie hebben alle twijfel weggenomen hopelijk tot volgend jaar allemaal
bedankt voor al je updates en verslagen. Ik (en denk iedereen hier) hebben er ontzettend van genoten. En als je het ziet zitten wil ik ook wel weer mee volgen volgend jaar!
Gefeliciteerd met de resultaten op de keuringen!! Weer prachtige generatie erbij! Laat de mensen lekker banketstaaf over dat je enkel vermeerderd enz. Je weet zelf waar je voor staat en met deze resultaten jezelf zeker nergens voor schamen!!