1e & 2e bezichtiging KWPN hengstenkeuring 2024/2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 23:26

Ik zie het, excuse moi.. het was koliek. Dan neem ik mijn woorden terug.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 23:33

Ik heb genoten vrijdag!
Ik kan me wel een beetje ergeren aan alle negatieve reacties op internet, vaak van de mensen die thuis keken voor een paar euro.
In de ambiance/context komt het anders over dan op tv. En de dansers waren om de gaten te vullen wat eerder altijd met tractor en ontworm reclames was. Dit was veel leuker.
De band en dansers tijdens de shows vond ik juist mooi, liet echt zien hoe braaf de paarden waren, goede reclame!

En leuk dat ze wat meer show gaan doen, wie weet straks ook nog mooie viertallen (of meer) of wat meer show met de paarden zelf wat ze bij het KFPS indrukwekkend mooi doen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 01:01

GJ9 schreef:
Ik heb genoten vrijdag!
Ik kan me wel een beetje ergeren aan alle negatieve reacties op internet, vaak van de mensen die thuis keken voor een paar euro.
In de ambiance/context komt het anders over dan op tv. En de dansers waren om de gaten te vullen wat eerder altijd met tractor en ontworm reclames was. Dit was veel leuker.
De band en dansers tijdens de shows vond ik juist mooi, liet echt zien hoe braaf de paarden waren, goede reclame!

En leuk dat ze wat meer show gaan doen, wie weet straks ook nog mooie viertallen (of meer) of wat meer show met de paarden zelf wat ze bij het KFPS indrukwekkend mooi doen.

Een beetje show vind ik ook niet erg maar het KFPS nodigt Waylon uit en Samantha Steenwijk. Nu hoef je daar ook niet van te houden maar dan staat er wel wat.

Dat de thuiskijkers klaagden snap ik wel. Ik keek in mijn stand op de tv en de cameraman filmde gewoon amper de paarden. Maar….ook een hoop mensen langs mijn stand gehad die naar huis gingen juist door die optredens. Er is geen kok die kan koken naar alle monden maar als je zoiets neer wilt zetten dan moet het echt allemaal kloppen. Ik vond de Gelderse/Tuigpaardavond wel weer heel goed georganiseerd.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 10:00

Dat kunnen de Friezen zeker, een feestje organiseren. Zeg maar..de ellende van de inteeltproblemen wegspoelen. De problemen benoemen. En vooral de problemen voor zich uitschuiven. De ene bestuursrel is nog niet achter de rug of de volgende dient zich alweer aan. En weer stappen goede bestuurders op en nemen goed gekwalificeerde juryleden mee in hun vertrek.
Dan maar geen Waylon. Zelfs heel blij mee. KWPN heeft in het verleden ook wel wat roerige jaren achter de rug En ook nu is er af en toe wel wat te beleven. Dat vind ik positief. Dan zijn de leden wakker en het houdt ze scherp.
Maar over het algemeen loopt het goed met een strakke regie. Ook in financieel opzicht.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 10:17

GJ9 schreef:
Ik heb genoten vrijdag!

Wat een rare reactie.. Mensen die thuis keken voor een paar euro..
Ik heb een duur CMH abonnement om alle evenementen te kunnen volgen en het was gewoon echt veel spektakel en onrustig camera beeld. Was niet fijn kijken. Dat mag best gezegd worden.

Cioccolato

Re: 1e & 2e bezichtiging KWPN hengstenkeuring 2024/2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 10:24

En dat ligt natuurlijk ook deels aan de camera man :j

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 10:24

Ik was er vrijdag en het enige wat mij stoorde is dat de hengsten op een bepaald moment gewoon niet goed meer werden voorgesteld aan het publiek.
Dat groepje met Le Formidable waren wij serieus onze draad kwijt welke nu juist welke was.
Voor die 8jarigen die vorig jaar het WK 7jarigen liepen ben ik op de website van KWPN gaan opzoeken welke paarden dat waren om op z'n minst de afstamming te weten.
Dat was niet goed en moet gewoon echt beter, het feit dat daar muziek en dans bij was stoorde mij absoluut niet.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-25 10:29

Wat vonden jullie trouwens van Le Formidable, de kampioen van een paar jaar terug?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 10:30

Dat paard zal er, met de juiste ruiter en tijd, wel komen.
Alleen is dan de vraag of nu de juiste ruiter er op zit, al snap ik volledig dat je zo'n paard zelf wil rijden.

Hij was beter dan ik em verwacht had, maar ik zou em wel eens graag in een proef of met meer rust willen zien ipv in zo'n opgepompte showsfeer...

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 12:04

Earth schreef:
Wat vonden jullie trouwens van Le Formidable, de kampioen van een paar jaar terug?

Een paard met veel uitstraling, goede zelfhouding, zeer goed achterbeen en mooi voorbeen. Zou wat mij betreft meer lengte in het lichaam mogen hebben. De nakomelingen laten veel beweging zien met een heel goed achterbeen en goede zelfhouding. met de juiste moeder hebben ze ook voldoende lengte in het lichaam. Je ziet wel vaker een nakomeling dat wat week in de rug/hoog in het kruis is waardoor de beweging van achter niet altijd mooi over de rug naar voor komt.

Ben wel benieuwd waarom je deze vraag stelt?

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 12:10

Earth schreef:

Ik zei tegen mijn gezelschap dat hij een beetje in het niet viel bij de andere drie in de baan. En ook bij de rest van de hengsten die we eerder hadden gezien. Absoluut geen slechte hengst hoor. We hebben gewoon heel veel kwaliteit, en als je hem daar tussen zet, verliest hij de wauw-factor die hij op zichzelf wel heeft.

Vond Las Vegas onder Diederik wel heel erg gaaf. En hij heeft eindelijk een paard waar hij fatsoenlijk op past, waardoor hij niet meer zo ingeduikt op zijn paard zat. Vond hem ook niet verkeerd rondsturen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-25 12:40

manubres schreef:
Ben wel benieuwd waarom je deze vraag stelt?

Vanuit het feit dat hij kampioen werd en toen heel populair was. Ik vind het interessant om te zien hoe zo'n paard zich dan ontwikkelt. Ik vind zelf zijn lange achterbeen wat storend en ik mis een beetje front.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 15:44

Viel mij op dat de meeste Bordeaux gewoon echt geen goed achterbeen hebben, op Johnny Depp na..dat is imo de meest complete. Maar ze waren wel braaf. Bij LF is dat niks veranderd in ieder geval.

Zag het ook weer terug bij Pitch Perfect, ben niet weg van de LF nakomelingen.

Las Vegas viel mij ook positief op, maar was daar altijd al wel weg van qua beweging.

KWPN kan ook fokkers huldigen als ze pauzes hebben omdat ruiters nog moeten losrijden, eerder werden er dan weleens filmpjes van hengsten vertoond en fokkers en hengsten gehuldigd. Zoals Bordeaux en United waren eigenlijk weer heel erg snel uit de ring.

Kan me natuurlijk ook wel voorstellen dat ze een beetje moesten improviseren nadat de show anders liep dan gepland bij Toto.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 16:13

Van united snap ik wel. Ze probeerde hem eerst door het gebouw te bergeleiden maar de meneer dacht er anders over. Toen hebben ze hem even terug naar stal gebracht en darnaa naar de ring. Dus kan me voorstellen dat ze ook een beetje snel wilde zijn. Die stond ook de hele stal te verbouwen. Bourdaux aan de andere kant stond heel rustig te wachten.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 16:32

Elisa2 schreef:
Las Vegas viel mij ook positief op, maar was daar altijd al wel weg van qua beweging.

Ik heb er dit jaar een merrie drachtig van, niet omdat hij me zelf altijd zo overtuigde maar omdat ik z'n nakomelingen vorig jaar zo vond meevallen.
Moet zeggen dat hij me vrijdag zelf ook wel echt overtuigd heeft nu... viel me super goed mee.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 16:56

Hopelijk geeft hij zijn stokmaat mee met jouw lengte :D

Bellatrix, had jij ook een fototopic van de vrijdag? Dacht dat je toen ook was geweest, of alleen zaterdag?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 17:01

Dat is een van de hoofdredenen :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 17:02

Ik was er alleen zaterdag.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 17:10

s0173957 schreef:
Elisa2 schreef:

Ik heb er dit jaar een merrie drachtig van, niet omdat hij me zelf altijd zo overtuigde maar omdat ik z'n nakomelingen vorig jaar zo vond meevallen.
Moet zeggen dat hij me vrijdag zelf ook wel echt overtuigd heeft nu... viel me super goed mee.

Leuk! Vond zijn nakomelingen op de bezichtigingen dit jaar beter dan vorig jaar.

Phonix, die is niks meer gewend denk ik..Bordeaux gaat volgens mij vaker mee op pad. :o

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 17:29

janderegelaa schreef:
Dat de thuiskijkers klaagden snap ik wel. Ik keek in mijn stand op de tv en de cameraman filmde gewoon amper de paarden. Maar….ook een hoop mensen langs mijn stand gehad die naar huis gingen juist door die optredens. Er is geen kok die kan koken naar alle monden maar als je zoiets neer wilt zetten dan moet het echt allemaal kloppen. Ik vond de Gelderse/Tuigpaardavond wel weer heel goed georganiseerd.

Dit precies. Gelderse en tuigpaarden was een hartstikke leuke avond. Maar de rijpaarden was voor de thuisblijvers niet te volgen. Niet als je paarden wilden zien tenminste.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 17:31

misterA schreef:
Dat kunnen de Friezen zeker, een feestje organiseren. Zeg maar..de ellende van de inteeltproblemen wegspoelen. De problemen benoemen. En vooral de problemen voor zich uitschuiven. De ene bestuursrel is nog niet achter de rug of de volgende dient zich alweer aan. En weer stappen goede bestuurders op en nemen goed gekwalificeerde juryleden mee in hun vertrek.
Dan maar geen Waylon. Zelfs heel blij mee. KWPN heeft in het verleden ook wel wat roerige jaren achter de rug En ook nu is er af en toe wel wat te beleven. Dat vind ik positief. Dan zijn de leden wakker en het houdt ze scherp.
Maar over het algemeen loopt het goed met een strakke regie. Ook in financieel opzicht.

En vergeet niet dat de mensen voor de friezen-hengstenshow 2 kaartjes moeten kopen: ééntje als ze overdag de jonge hengsten willen zien. En dan gaat iedereen de zaal uit, en moet iedereen opnieuw naar binnen met een ander kaartje voor de showavond. Daar kiezen veel mensen er dus ook voor om óf alleen overdag te gaan, óf alleen in de avond. Uit mijn hoofd is het zo'n 60 euro per kaartje, dus dan ben je 120 euro kwijt voor de hele dag+avond. Dan is het bij het KWPN toch goedkoper.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 18:24

Ik zou zeker niet het alles willen kopiëren van hoe het KFPS het doet, zeker niet. Maar het stukje show en trots zijn op je eigen fokkerij mogen we best wat (meer) van afkijken vind ik, en leuk dat het KWPN dus ook wat meer show toevoegde.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 19:03

carola schreef:
misterA schreef:

En vergeet niet dat de mensen voor de friezen-hengstenshow 2 kaartjes moeten kopen: ééntje als ze overdag de jonge hengsten willen zien. En dan gaat iedereen de zaal uit, en moet iedereen opnieuw naar binnen met een ander kaartje voor de showavond. Daar kiezen veel mensen er dus ook voor om óf alleen overdag te gaan, óf alleen in de avond. Uit mijn hoofd is het zo'n 60 euro per kaartje, dus dan ben je 120 euro kwijt voor de hele dag+avond. Dan is het bij het KWPN toch goedkoper.

Wat ik terug kan vinden was het voor de vrijdag hengstenkeuring + showavond € 69,00 in totaal. Dit jaar hadden ze Rene Froger.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 19:06

Als ze dat soort artiesten neerknallen, ga ik al helemaal niet meer :')

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 19:12

M.a.w. inhoudelijk gaat het hier nergens over. Niet over de problemen bij de Friezen, en dat overschaduwd alles. Trots zijn mag maar waarop?
En dan mijn zorgen over hengsten die met name volop luchtzuigers in hun pedigree hebben en anderen die slechte ruggen of nare karakters vererven. Daar wordt niet op geselecteerd. Terwijl een fokkerijraad dat wel kan weten.