Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Snow_White schreef:Ik moet me hier ook nog een beetje in verdiepen.
Mijn merrie staat als Zweibruecker geregistreerd, maar is wel bijna 80% volbloed. Het was oorspronkelijk niet de bedoeling dat ze zou blijven en is dus ook niet voor de fok aangeschaft, maar inmiddels ben ik er toch over na aan het denken...![]()
Er kan natuurlijk bijna alles op omdat haar bloed zo "vreemd" is, trouwens wel een hele sterke merrielijn in de volbloedwereld.
Ze is nu 11, loopt PSG dressuur met een realistische kans op GP, hunter/jumpers 1.20m, doet leadline met een kleutertje en is ook nog heel makkelijk in omgang/gezondheid.
Ik heb zelf eigenlijk alleen ervaring qua Nederlands/Belgisch fokken, dus moet even kijken wat mijn opties zijn qua sportpredikaat etc.
Anderzijds heeft MJ ook een Ster D-OC fokmerrie (Deniro x Krack C x Contango) die mij erg aanspreekt, dus misschien dat ik beter direct een merrieveulen kan kopen...![]()
Merrie als 2-jarige
[ Afbeelding ]
2021 hengstveulen v. Vitalis
[ [url=m/MG17BO.jpg]Afbeelding[/url] ]
2021 merrieveulen v. Vitalis
2022 hengstveulen v. Knock Out
2020 merrieveulen v. Secret
Elisa2 schreef:Hopelijk blijft het nog even zitten Kathleen.
Heb de nieuwe lichting ggk hengsten gezien. Vond de schimmel de absolute uitschieter. Hele goede galop en stap en mooi front/ type.
karinna schreef:Nog mensen die naar Reesink gaan? Helaas te ver weg voor mij.
Nieuwsgierig naar de veulens van Frankie Lee (Frankie blijft volgens het programma weer afwezig, vraag me toch af waarom?).
Ook geïnteresseerd in jullie mening over de hengst Du Monde.
amukela schreef:Elisa2 schreef:Hopelijk blijft het nog even zitten Kathleen.
Heb de nieuwe lichting ggk hengsten gezien. Vond de schimmel de absolute uitschieter. Hele goede galop en stap en mooi front/ type.
Ik had er eigenlijk meer van verwacht. Hij stapte soms onzuiver (wat geweten werd aan spanning), en in draf vond ik hem achter niet overtuigen, wel een heel mooi voorbeen. Galop ziet er wel spectaculair uit, maar ik vraag me af of hij daar makkelijk in gaat schakelen. En qua type vind ik hem vrij grof en al veel massa hebben voor een 3 jarige. Dan liepen er wel jeugdigere types bij.
Ik was gecharmeerd van de Total US, niet vanwege zijn kleur, want daar hou ik niet van. Wat een fijne hengst, die zich goed liet bewerken. Je moet er wel een flinke merrie voor hebben, want hij is maat 1.64m