Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Antonius schreef:Wij kregen intussen een heel groot merrieveulen van Heartbeat Z, willen we graag verkopen, dus een merrie is alleen maar interessanter.
Voor onze volgende hengstenkeuze twijfelen we tussen Colorit Z en O'Neill van 't Eigenlo.
Ik wil graag een hengst die goed in het rechthoeksmodel staat, goed vermogen en goede techniek heeft, snel in de reflexen is en een goede rijdbaarheid heeft. In mijn ogen voldoen beide hengsten daaraan. Colorit heeft zich natuurlijk zelf helemaal bewezen en is de voorkeur van mijn man, O'Neill vind ik heel veelbelovend en heeft mijn persoonlijke voorkeur maar dat is puur gevoel.
Iemand die advies kan geven?
Laurentii schreef:De Heartbeat is mooi gelukt! Ik heb hem ook eens willen nemen, maar mij werd gezegd hem niet op een merrie met matig vermogen te zetten omdat hij dat zelf niet zou verbeteren.
Colorit ben ik ook zeker fan van. Een kennis van mij verwacht er dit jaar enkele. Eentje hebben ze al:
https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5ECC908E
Ik zag gisteren ook dat Di Cantero ter Hulst ook vers beschikbaar komt.
Ik heb merries te kort
Antonius schreef:We hebben een jaar of 10 terug een andere merrie proberen dekken van Catoki, 6 pogingen, niet gelukt. Uiteindelijk zoon van hem gebruikt (Carrico) en meteen drachtig.
Die Carrico valt qua karakter wel tegen, heel dominant en niet meewerkend. Wel zeer goed springen.
Asca Z heb ik ook al over getwijfeld, dan teel ik wel in op Carthago > is dat iets dat jullie zouden doen?
Cellestial is dat de Cantus uit volbloed?