Fontaine Finest x Samarant

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 16:32

koend schreef:
Mooie prastaties en mooie foto's, Martine.
Ik vind dat vooral jouw gezicht op de tweede foto boekdelen spreekt. ”Oh, grapjas, kan je dat ook al? Hoeft nog niet hoor! Dat was niet wat ik bedoelde.”

Als met zo een ingesteldheid wedstrijden kunt rijden, is het plezant voor ruiter, paard en entourage! Knap!

En verder, de balkjes...
Mijn merrietje laat echt springtalent zien. Ze weet perfect waar haar benen terecht komen en laat snelle reacties, souplesse en mooie sprongen zien. Het gebeurt wel nog allemaal in vrijheid: balkjes draven in allerlei combinaties, lage dubbeltjes, in-uitjes... ik let er wel op dat het laag en plezant blijft.
( ik vind zulk actief grondwerk eigenlijk zelf ook veel plezanter dan al dat trage gedoe.)

Dat vond ik ook zo leuk aan de foto. Is natuurlijk de bedoeling dat hij straks wel een wissel springt dus mag hem niet afstraffen :')

koend

Re: Fontaine Finest x Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 18:45

Natuurlijk niet afstraffen.
Waarschijnlijk gaf jij ergens onbewust een subtiele verandering/hulp waardoor zij dacht dat ze iets moest doen.
Gewoon nog niet 100 % op elkaar afgestemd.

Ofwel werd ze wat moe op dat been.

In elk geval komt dat vanzelf goed.

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 19:35

Tijd voor een overzicht na het zomerseizoen! Waar zijn jullie gekomen? Ik ben nieuwsgierig!
Ik ga alvast beginnen:

Waikiki: 3 jaar : zadelmak + vooruit en braaf op buitenrit. Nog niet gesprongen onder het zadel.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 14:20

Leuk Koend! Braaf op buitenrit 8-)

Ony en ik zijn 2 keer M gestart. Dat gaat leuk!
Begin november gaan we mee doen met een cavalletti training. We kunnen al over 5 balkjes haha.

Moniqueh6621

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 14:35

Perry gaat goed. We hadden enkele maanden wedstrijdpauze ingelast en onlangs weer gestart L2, ging heel goed.. even rust had hem goed gedaan. 205 en 207 punten.
Hij kan soms wat spooky zijn op vreemde plek, maar wil wel altijd werken..
het allerbelangrijkste vind ik dat we doen wat we leuk vinden.. en dat is af en toe wat gast terugnemen

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 15:23

Waikiki: 3 jaar : zadelmak + vooruit en braaf op buitenrit. Nog niet gesprongen onder het zadel.
Perry: 5 jaar L2
Ony Ony : 6 jaar M1 + 5 en cavaletti

Vullen jullie aan?

Moniqueh6621

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 15:56

Haha ja leuk,
Perry is L2 + 6 en buitenritten

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 21:48

Iedereen is lekker bezig!

Piet haar beste prestatie over de zomer is om uit haar zadel gegroeid te zijn. _O-

Monique ik snap je helemaal. Pietje komt kwa karakter denk ik erg bij Perry in de buurt.

We zijn nu L1+8, ik hoop nog twee wp te kunnen pakken dit jaar. Mijn doel voor 2025 was L1+10. Zou toch moeten lukken
O:)

Sinds augustus niet meer op wedstrijd geweest, het leven vroeg op andere vlakken wat extra van mij. Maar we springen wel een heuze 60cm rond en doen wat working equitation voor de lol er bij naast en laatst nog een leerzaam proef gerichte clinic gevolgd. Dus we hobbien gezellig door.

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 08:09

Perry: 5 jaar L2 + 6 en buitenritten
Philaina (Pietje) 5 jaar : L1 + 8 en springen 60 cm en working equitation
Ony Ony : 6 jaar M1 + 6 en cavaletti

Natuurlijk is alles voor de lol, we zijn immers allemaal amateurs in hart en nieren. Het feit dat er met de Fontaines nog allerlei gedaan wordt buiten de dressuurpiste pleit toch wel voor hun karakter. Ikzelf vind dat het belangrijkste, ik hoef geen geopadpistepaard.
Dat sommigen wel eens spooky zijn op vreemd terrein is wel normaal zeker? Het zijn allemaal nog jonge sportpaarden. En ik heb hier nog niets gelezen over rodeo’s of steigeren en achterovervallen.
Ik heb alvast nog geen spijt van mijn Fontainekeuze. Het is wel jammer dat hij niets noemenswaardig presteert op wedstrijdniveau.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 08:18

Vergeleken met de jonge springpaarden hier op stal is Pietje is een engeltje. :') Ik kan de grapjes nu andersom maken, van gekke dressuurpaarden naar springpaarden voor mensen die levensmoe zijn. _O- _O-