Merriekeuring KWPN 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xlisza

Re: Merriekeuring KWPN 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:20

Ejelaleen vandaag voor het eerst met bijzet gelongeerd. Wat pakte ze dat goed op, al na n paar rondjes had ze door dat ze dr hoofdje laag moest doen :) ik zal van de week een foto maken van het longeren :)

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:54

Reintje vandaag voor het eerst een zadel op gehad aan de longe. Ze kan iig goed bokken :D 5 rondjes knetterhard met 4 benen de lucht in en de schoft eruit. Ze was heel kwaad. Gelukkig had ik fijne hulp, dus na een tijdje kregen we haar mooi voorwaarts en werd ze toch wel braaf. En ze ging lekker sjouwen. Maar als ze zo doet als ik erop wil gaan zitten dan heeft ze me na 1 bok al in het zand haha.

Patrss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:52

Hoi !
Ik zet bij dit topic even een stipje!
Heb sinds een paar dagen een bijna 2 jarige merrie van W V Saron x Creool x Amor in mijn bezit *\o/* en zou daar graag mee op keuringen willen gaan en uiteindelijk mee willen fokken. :D <3 Ik ben alleen een beginner en ik heb totaal geen ervaring met keuringen.. (heb altijd een ruin gehad en dus nog nooit meegedaan aan keuringen!)

Het lijkt me wel echt super leuk en ik zou hier graag van meer informatie over te weten willen komen. Ik hoop dat iemand een website of boek of hun eigen eerste ervaringen met keuringen met mij zou willen delen _/-\o_ (keuringen voor dummies bijvoorbeeld :+ ..)
vragen die in mij opkomen zijn bijvoorbeeld, waar moet ik als eerste mee beginnen/op letten? op welke leeftijd? hoe voorbereiden? thuis keuring of op locatie? voor welk stamboek?(staat nu bij het groninger paard ingeschreven) waar wordt op gelet tijdens de keuring?

Ik heb al wel de KWPN site doorgespit naar info en de voorwaardes doorgelezen maar ik ben helaas nog niet zo heel veel meer wijzer.. ;(

Is er toevallig binnenkort een keuring waar ik, als toeschouwer, naar toe zou kunnen gaan om te kijken hoe het allemaal te werk gaat?

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:46

Heb even voor je gegoogled: http://www.zeldzamerassen.nl/Het%20Gron ... kkeuringen

Ik zou met een Groninger wel naar een keuring voor het Groninger paard gaan, bij het KWPN heb je dan niet zoveel te zoeken denk ik. Of je moet de richting tuigpaard of Gelderse overwegen? Maar ik heb daar weinig verstand van. Op de KWPN site staan wel voorlichtingsfilmpjes van de stamboekkeuring geloof ik. Ken je iemand die er wel ervaring mee heeft en je zou willen helpen?

Patrss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:58

dank je wel! ik ga gelijk even kijken.
Vader is een goedgekeurde Gelderse hengst en moeder een stermerrie Tuigpaard (beide ingeschreven in het KWPN) ik weet ook niet de reden waarom mijn 2 jarige is ingeschreven in het Groninger paard stamboek. ik vraag me ook af of ik er een mogelijkheid is om bij het KWPN op keuringen te gaan hoor.. ;( miss door overschrijven naar het KWPN?

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:16

Ik weet niet hoe dat zit, maar lijkt me dat dat moet kunnen? Qua afstamming kan ze wel bij de Gelderse lijkt me.. Even het KWPN bellen misschien?

Patrss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:20

Ga ik meteen morgen even doen! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:23

Ik heb vandaag een filmpje gemaakt van mijn merrie.. Zoals ik al eerder aangaf twijfel ik dus nog enorm of ik ga.. Ze is 5 jaar maar toont jonger. (Op dit moment longeren we op deze manier ivm haar rug blessure.)

Wat denken jullie? Can we give it a try? Of beter maar gewoon thuisblijven?

http://www.youtube.com/watch?v=cwHr81N3 ... re=channel

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:12

LETS schreef:
Reintje vandaag voor het eerst een zadel op gehad aan de longe. Ze kan iig goed bokken :D 5 rondjes knetterhard met 4 benen de lucht in en de schoft eruit. Ze was heel kwaad. Gelukkig had ik fijne hulp, dus na een tijdje kregen we haar mooi voorwaarts en werd ze toch wel braaf. En ze ging lekker sjouwen. Maar als ze zo doet als ik erop wil gaan zitten dan heeft ze me na 1 bok al in het zand haha.

Ik begon me al af te vragen hoe het komt dat al die merries hier zo schaapmak zijn.
Dat zijn ze hier NOOIT namelijk :=

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 08:33

Kaja schreef:
Ik begon me al af te vragen hoe het komt dat al die merries hier zo schaapmak zijn.

:D :D

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 09:28

Patrss_ schreef:
dank je wel! ik ga gelijk even kijken.
Vader is een goedgekeurde Gelderse hengst en moeder een stermerrie Tuigpaard (beide ingeschreven in het KWPN) ik weet ook niet de reden waarom mijn 2 jarige is ingeschreven in het Groninger paard stamboek. ik vraag me ook af of ik er een mogelijkheid is om bij het KWPN op keuringen te gaan hoor.. ;( miss door overschrijven naar het KWPN?

Dat komt hoogstwaarschijnlijk doordat Saron toen nog niet KWPN gekeurd was ;)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 09:29

Share schreef:
Ik heb vandaag een filmpje gemaakt van mijn merrie.. Zoals ik al eerder aangaf twijfel ik dus nog enorm of ik ga.. Ze is 5 jaar maar toont jonger. (Op dit moment longeren we op deze manier ivm haar rug blessure.)

Wat denken jullie? Can we give it a try? Of beter maar gewoon thuisblijven?

http://www.youtube.com/watch?v=cwHr81N3 ... re=channel

Heb je ook een video waarbij ze los loopt? Veel paarden lopen in het werk anders dan wanneer ze los lopen. Op de stamboekkeuring lopen ze ook los :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 09:37

Bedankt voor je reactie. Ik heb er wel een filmpje van maar die staat op fb. En kan ik dus niet plaatsen hier...

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 09:42

Ow! Heb je het filmpje nog op je pc? Dan kan je het ook via youtube uploaden en plaatsen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 09:46

Haha dat is het m. Ik kan hem op me pc niet meer vinden. Zal vanmiddag nog eens kijken. En anders kan ik eventueel wel kijken of ik een nieuw filmpje kan maken :j

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 09:49

Kaja schreef:

:D

Ik ben ook benieuwd naar een filmpje los Share! Ik vind het wel meevallen qua onbespierd zijn hoor. Alleen zo aan de longe is het allemaal net te braaf qua lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:02

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:09

Patrss, met jouw merrie kan je gewoon naar het KWPN. Uit wat voor moeder komt de Saron? En heb je een foto? Ik ben heel nieuwsgierig naar Saron nakomelingen! Ik verwacht dat je qua afstamming een Kwpn Gelders paard hebt. Alles over Kwpn keuringen vind je op de site (bij merrieselectie, en je gaat dan voor stamboekopname). Daar staan ook voorbeeldfilmpjes.

Patrss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:36

Pletje123, aha dat verklaard een hoop haha :Y)

GJ9, dat zou heeeeul fijn zijn!
Moeder = Sandra (ster)
Vader v moeder = Manno (pref)
Vader v vader v moeder = Fabricius (pref)

Moeder v moeder = Lianne (keur)
Vader v moeder v moeder = Waterman (pref)

Ik heb haar nog niet zo lang in mijn bezit dus een overschot aan foto's of filmpjes heb ik helaas nog niet! :o Maar ik heb een foto gevonden! Ik hoop dat ie een beetje duidelijk is. De bruine merrie met het roze halstertje <3 is van mij!

Afbeelding

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:06

Patrss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:04

Ja dat klopt!
Als ik duidelijkere foto's heb zal ik ze plaatsen :D
waar komt jou interesse naar Saron vandaan? als ik heel nieuwschierig mag zijn

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:27

Er zijn erg weinig afbeeldingen en filmpjes over zijn nakomelingen uit KWPN-merries Patrss_
Ik ben ook zeer nieuwsgierig :D

Mijn Esprit heeft een beenwond opgelopen die gehecht moest worden en staat dus even stil. Gelukkig houden de hechtingen goed en lijkt het dus met een sisser af te lopen.
Foto wond. http://www.mijnalbum.nl/Foto-RT8NLJWW.jpg

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:38

Auwie arme Esprit!!!

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:03

Ai Marieke dat doet zeer, hoe heeft ze dat dan opgelopen?

Van Gelders bloed weet ik weinig hoor, sorry.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:04

Auw wat sneu, ziet er uit als een aardig diepe wond. Enig idee hoe ze eraan is gekomen? Gelukkig valt het mee.