Dieptepunt op Bokt, Waarom KWPN fokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 15:09

En een forumleider zou dan 24/7 online moeten zijn, ook iets wat totaal onhaalbaar is.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 15:10

Nee, gewoon elke dag 1 keer kijken. Op de meeste topics loopt het niet zo snel uit de hand. Kijk hoe lang de vorige al bezig was.

joshua

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 15:12

Word weer een leuke discussie zo dus zo zie je maar zonder troef alsnog een zootje. Misschien nog wel een groter zoootje gaat weer de goede kant op met dit topic hoor.Haha!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-03 15:13

Meeste van het gescheld is in 1 dag geplaatst. Maar hoeveel PBs over dat topic zijn er gestuurd naar de mods Verward
Anyway, 'forumleiders' lijken mij niet echt haalbaar en op de andere fora zijn ze niet eens nodig. Waarom dan wel op FA Verward

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 15:15

Dit is er anders dan op de andere forums:

Toegespitst op het bewuste topic:
Ten eerste zie je al onmiddellijk dat "Waarom KWPN...?" topic er staat om uit te lokken. Iemand antwoord en direkt wedervraag over wat er dan ontbreekt daarna weer onmiddellijk antwoord. Het is toch van in het begin duidelijk dat dat geen informatieve vraag was....
Als je vraagt naar redenen waarom iemand geen KWPN fokt ga je luistren naar argumenten maar niet deze één voor één tot moes hakken. Dit zal blijven gebeuren.... en heeft niks met Troef te maken.

joshua

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 15:17

Omdat Fa een heel gevoelig onderwerp is die enige aansturing nodig heeft !!

joshua

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 15:18

Omdat Fa een heel gevoelig onderwerp is die enige aansturing nodig heeft !! Daarom een forumleider.Tip probeer het eens en kijk dan of het beter word.Zoniet dan is het in ierder geval geprobeerd.!!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 15:19

Dat zegt IMO meer over de deelnemers aan de topics op FA dan over het forum FA op zich.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 15:19

Ai, weer een hele storm op bokt. Feitelijk jammer toch. Maar goed, ik kan er me wel iets bij voorstellen dat er wat gemodereerd wordt.

Begrijp me niet verkeerd, maar stamboekzaken zijn idd emotioneel. Er zijn gevallen bekend dat mensen op de vuist gaan vanwege verschillen in mening op de fokkerij. Dat is een teken van onmacht van beide zijden en doet de fokkerij helemaal geen goed.

Persoonlijk vind ik bokt een een vrij forum, de moddies doen goed hun best. Helaas dat Troef zich een deze discussie wat hard de tent uit liet lokken. Ik volg ook niet alles 100%, voor wat ik begrijp had Bart reeds een waarschuwing gegeven. Ik kan er daarom in komen dat degene met een waarschuwing eerst gaat. Wat dat betreft heeft bokken wel iets met voetballen te maken.

Ook ben ik het verder mee eens dat een moddie meer verstand moet hebben van gedragsregels dan van inhoudelijke zaken. Elkaar voor vuile vis uitmaken heeft niets te maken met fokkerij, maar alles met volwassenheid en fatsoensnormen. We hoeven niet allemaal George Bush junior te spelen.

joshua

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 15:25

Speel liever Clinton Sigaar die had ondertussen nog een beetje plezier op dit topic gaat het weer de slecht kant op. Dus plezier is hier ver te zoeken!!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 15:25

als ik je niet kan overtuigen met mijn argumenten, dan ga ik dreigen. het is volkomen terecht dat iemand geblokkeerd wordt als hij aan dreigementen gaat doen. en als je dat niet gelooft verplaats je dan in de situatie van degene die het dreigement te horen krijgt.

het is jammer dat het troef is, want hij had wel kennis van zaken en ik las graag postings van hem.

ook vind ik dat je diegene na een tijd de mogelijkheid moet geven om terug te komen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 15:26

Maar met alles is het toch gevoelig? Ik ken ook genoeg hengsten die ik prut vind. Maar ik zie ook wel eens vragen of 'methoden' op de andere fora waarvan ik denk, leer eerst eens normaal rijden.
Het is alleen de kunst om dat op een normale manier te zeggen.
De ruzies binnen de stamboeken zijn er al vele malen geweest en zullen ook nog volgen. Met fokkerij ligt het echter wel vrij gevoelig. Bokt is in mijn ogen niets meer dan een afspiegeling van de werkelijkheid.
Daarom heb ik nog het volgende geschreven:
Citaat:
HEt gekibbel HIER lijkt veel op alle stamboeken bij elkaar.
Waarom is het NRPS ooit ontstaan? precies omdat ze (waaronder Karel de Lange) het niet volledig eens waren met het kwpn.
Waarom is het EASP ontstaan? precies omdat Karel de Lange het niet eens was met het NRPS.
Waarom fokt Zoer specifiek volgens z'n eigen richtlijnen?
Waarom zijn er 2 ijslanderstamboeken in Nederland? PRecies, omdat men het nooit eens wordt over het juiste paard. Zo heb je ook nog het ES en het NES. Allemaal uit ontevredenheid ontstaan.

UItlokken is inderdaad niet nodig, maar je eigen mening verkondigen moet toch wel mogelijk zijn? meningsverschillen zullen dan wel blijven bestaan, al kan het wel wat vriendelijker dan in het gesloten topic.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 15:51

BartVB schreef:
Chantal; het boeit me echt niet hoeveel Troef van fokkerij weet. Als hij de sfeer verpest en constant denigrerende opmerkingen moet maken dan kan hij op een gegeven moment wegblijven. Het je niet houden aan een paar simpele fatsoensregels compenseer je niet door wat kennis van paarden.

Een leeg forum? Nee hoor. alleen een forum met een paar heethoofden minder.

En ook een stuk verstand minder Bart.
Er hebben veel mensen denigrerende opmerkingen geplaatst, hij was zek er niet de enige en dat weet jij ook. Trouwens dat komt ook mij ook een beetje denigrerend over, zo van beter kwijt dan rijk en ik eerlijk gezegd voel ik me dan ook wel een beetje aangesproken.

Fijn is dat, mensen worden niet eens meer gewaardeerd om wat ze hier aan het forum toevoegen, dan denk ik bij mezelf; waarom heb ik soms al die info over hengsten er dan nog opgezet?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 15:58

Chantal, nogmaals: dat laatste heeft er NIETS maar dan ook NIETS mee te maken.

Als iemand een ban krijgt, dan is daar in de meeste gevallen al heel wat aan vooraf gegaan. In dit geval iig zeker. En dan doet het er niet toe of iemand inhoudelijk wat in te brengen heeft of niet. Fatsoen is fatsoen, regels zijn regels.

En als dit topic ervoor zorgt dat er nog meer rotzooi boven komt drijven c.q. in het openbaar wordt uitgespeeld, dan is de mogelijkheid dat er nog meer bans worden uitgedeeld zeer wel aanwezig.

marije999

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 16:12

Ik vind het jammer dat een aantal mensen hier niet in willen zien, dat een bepaald persoon (wie dan ook, in het verleden of nu) niet gebanned wordt door zijn kennis, maar door zijn gedrag gedurende langere termijn. Ook ik las de berichten van Troef graag , maar ik weet, net als het overgrote deel van de mensen hier op Bokt, niet wat er achter de schermen speelt en wat er in het verleden gebeurd is. Laten we accepteren dat moddies meer overzicht hebben over evt. misdragingen op Bokt.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 16:14

een zin als:
Het beste is dat we dit een dezer dagen bij je thuis dit persoonlijk uitspreken.

Kun je op veel verschillende manieren opvatten..
Ik zie hier staan: we praten dit samen uit en niet via geschreven woord..

Je zou dit ook kunnen lezen als een dreigement.
Maar als ik andere stukken lees waar Troef op heeft gereageerd en ook de pb's die ik van hem gehad heb, denk ik persoonlijk aan het eerste...

En zoals ik eerder geschreven heb, ga ik er vanuit dat het een weloverwogen beslissing is geweest van het boktteam om Troef te bannen, maar ik vindt het wel een verlies met de kennis die hij in huis heeft...
De eerste keren dat ik zijn antwoorden en opmerkingen las, dacht ik ook wat een kwibus (en dan is dit nog zacht uit gedrukt) maar als je zijn stukjes naleest zijn ze helemaal niet zo cru als ze op het eerste gezicht lijken....

En wat schelden en mensen uit hun waarde halen betreft...zijn er ook andere topics te vinden waar dit gebeurd en dan langer dan 1 dag....

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 16:24

Volgens mij kunnen we dit topic ook wel sluiten. Wij weten niet wat er achter de schermen heeft plaatsgevonden. Dus gaan sommigen hier oordelen over de halve waarheid. En dat kan natuurlijk ook niet. Laten we hopen dat het nu eerst weer rustig op FA kan zijn.
Zinloos discussieren over wel of geen zinvolle ban heeft ook geen zin lijkt mij.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 16:25

Kijk Alane, ben ik het toch nog eens met je eens Knipoog

Verder ga ik me uit dit topic houden, ik heb er geen zin meer in...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 19:59

Zelfs ik wil Troef terug. Knipoog Hij heeft me in het verleden vaak af lopen zeiken en aan lopen vallen maar toch had hij ook zijn goede kanten. Hij was eerlijk en kwam voor zijn mening uit. Hij had er verstand van en veel kijk op. Hij kan een waardevolle aanvulling zijn voor Fokkerij en Afstamming.

Het is jammer dat het zo is gelopen. Kan je de ban niet intrekken?

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 20:14

germie schreef:
Zinloos discussieren over wel of geen zinvolle ban heeft ook geen zin lijkt mij.

Een hele goede opmerking!

Het is een welles nietes speeltje wie er gelijk heeft.

Het boktteam heeft een beslissing genomen en heeft dat heus wel doordacht gedaan.

Natuurlijk hoef je het er niet mee eens te zien, maar je kunt wel proberen die keuze te respecteren en je er bij neer te leggen ipv moderators er op een te vallen en het beheer.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 20:53

Ik vind het sneu dat juist iemand met verstand van zaken zich laat (liet) verleiden tot andere dan rationele reacties.
Denk eerst eens na voordat je reageert, daar is dit medium uitermate geschikt voor.

Voor een ieder die Troef met oneigenlijke argumenten onderuit probeerden onderuit te halen: gefeliciteerd sukkels!
Natuurlijk is fokkerij emotie, maar om ook achter een toetsenbord emotioneel te reageren gaat mij veel te ver.

Tot zaterdag Troef, hopelijk tot bokt!

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 21:06

Pfff, ik heb het hele topic gelezen en ik vind dat er nog iemand een ban moet hebben...wie zeg ik niet Haha!

Maar Troef zal wel niet voor niets een ban hebben toch? Maar jah, voor de rest ga ik niks zeggen want ik heb er toch geen verstand van...

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 21:16

Eigenlijk was ik ook niet van plan om me hier mee bezig te houden, maar ik heb het andere topic ook gelezen en ik ben het helemaal met Evy eens...

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-03 21:21

Het lijkt er niet echt op dat jullie het hele topic gelezen hebben Scheve mond

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 22:14

Waarom niet?? Ik bedoel dan ook niet DIT topic maar die vorige die nu op slot zit!