Gitta1977 schreef:Allemaal maar massaal domme antwoorden geven in die kleurentopicsmisschien is dan de lol er ook snel af daar en SMEKEN ze straks om een subforum...
Dat doen we al

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gitta1977 schreef:Allemaal maar massaal domme antwoorden geven in die kleurentopicsmisschien is dan de lol er ook snel af daar en SMEKEN ze straks om een subforum...
stef schreef:idd beetje kinderachtig.... Net als dat je kennelijk alleen maar recht hebt op FA-AM als je een warmbloed sportpaard hebt....
gomir schreef:Het verplaatsen van de verslagen van Pavo-cup ed naar evenementen was een logische stap, omdat dit nu eenmaal evenementen zijn. Er is voor gekozen om dat centraal op één plaats te zetten ivm het overzicht en dit leek ons de meest logische plek. Alle topics over die onderwerpen naar F-AM verplaatsen is imo een stuk minder handig en logisch. En dan hebben we ook weer minder ruimte op de eerste pagina voor fokkerijdiscussies...
Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.
YWC schreef:sarabande schreef:Wat natuurlijk uiterst merkwaardig is, dat de kleuren hier naar toe komen en direkt van de ijverige mod 2 stickies krijgen, terwijl vragen die hier al jaren herhaald worden en waar die mensen ook graag antwoord op willen omdat het voor hen de eerste keer is, nooit in een stickie gezet zijn.
Dat verbaast mij eigenlijk![]()
Niet eens dat het nooit gebeurt is, maar waarom het nu opeens wel gebeurt voor een andere groep.
Die stickies zijn 'zoethoudertjes' waar door de voorstanders van een [KG]-forum zelfs niet echt om gevraagd geweest is.
De enige echte reden, waarom er geen [KG]-subforum is gekomen, is (naar mijn mening) omdat men de privileges van één bepaalde groep niet wil afnemen... dit ten koste van andere groepen... All Bokt-ers are equal, but some are more equal then others (blijkbaar).
YWC schreef:Maar de vraag om kleurentopics centraal op één plaats te zetten ivm overzicht kan blijkbaar niet... want tot op heden mogen kleurentopics nog steeds onder F-AM en WN-FA...
Telkens een mod met iets komt ter verdediging van hun standpunt, wordt dit steeds door de logica weerlegd... en toch wil men niet toegeven... Wat is nu de échte reden ???
Mystica schreef:stef schreef:Jammer dat je het als verkloten ziet....
We hebben idd een aanvraag gedaan voor een kleurengenetica sub forum, maar dat is inderdaad afgewezen.
Daarbij is FA niet enkel voor warmbloeden, maar voor alles betreft fokkerij.
Als ik een vraag heb over het fokken met mijn shet, ben ik toch geneigd dat hier te plaatsen, omdat ik hier serieuzere reacties krijg (van mensen die er meer verstand van hebben) dan bij het gros jonge meiden (al dan niet penny) die op SH zitten
Ik ook, maar ze worden in no time toch wel verplaatst
gomir schreef:YWC schreef:
Die stickies zijn 'zoethoudertjes' waar door de voorstanders van een [KG]-forum zelfs niet echt om gevraagd geweest is.
De enige echte reden, waarom er geen [KG]-subforum is gekomen, is (naar mijn mening) omdat men de privileges van één bepaalde groep niet wil afnemen... dit ten koste van andere groepen... All Bokt-ers are equal, but some are more equal then others (blijkbaar).
Zou je dit misschien eens toe kunnen lichten? Ik ben namelijk redelijk van dichtbij betrokken geweest bij de beslissing en ik heb echt geen flauw idee waar dit op slaat.
Als ik dan zo enorm partijdig ben in mijn besluitvorming dan ben ik me daar graag van bewust en dan vind ik dat ook een reden om mezelf terug te trekken.
gomir schreef:Al moet ik wel eerlijk bekennen dat door dit soort reacties en de toon die mensen via pb vaak aanslaan die bereidheid soms wel een beetje minder wordt.
gomir schreef:De kleurentopics staan verspreid over F-AM en WN-FA, omdat de vragen specifiek over de WN rassen beter op WN-FA passen, vandaar dat we de mensen de keus hebben gelaten. WN-FA is namelijk ook een algemeen FA-forum, alleen dan meer op de WN gebruikers gericht. Vandaar ook de naam WN-FA.
Evenementen en F-AM verschillen dan toch wat meer van elkaar of zie ik dat nou helemaal verkeerd?
Bovendien wordt er net gedaan alsof de topics niet vindbaar zijn, de meeste mensen met interesse weten dat de evenementen geweest zijn en bijna iedereen weet deze topics ook op EV prima te vinden, de mensen die dat niet weten en er een vraag over stellen op F-AM verwijzen wij naar de juiste plaats. Ik zie echt het probleem hiervan niet in, op EV mogen er ook best reacties gegeven worden die diepgaander is dan 'leuk dat je daar geweest bent, ik had ook willen gaan' ed.
gomir schreef:Deze fokkerijmod wil haar aanwezigheid best even verklaren aangezien jullie nogal bezorgd zijnNet begonnen aan een nieuwe baan en van 6-20 van huis. Aangezien gomir(raar, maar waar) toch ook een mens is wil ze dan ook graag nog even iets te eten fabriceren en opeten en daarna staan er nog twee paarden. Dan schiet bokt er wel eens bij in.
Kleurenforum lijkt me ondertussen wel genoeg besproken en de mening van het moderatorteam daarover is jullie ook bekend..
sarabande schreef:Peterina schreef:Wat ook veel mensen ontgaat is dat kleur wel dergelijk een invloed heeft op de aankoop van een sportpaard, en daaruit volgt zijn mogelijke prestaties, zijn onderhoud en zijn gezondheid!! Niet alleen de praktische kanten maar ook de genetische kant!
Gezien je onderschrift selekteer je eerst op kleur en daarna op kwaliteit.
Dat is nu juist wat een sportpaardenfokker niet doet.
Peterina schreef:Peterina schreef:onderschrift: Warmbloed palomino's
Royal Belgian Palomino Asbl
Aangezien dat je niets van mij weet of van mijn fok principes is dit een zeer kortzichtig antwoord!
OOk typeer je dat kleur EN kwaliteit niet samen kunnen. Wat jammer voor al de nederlandse dressuur fokkers van zwarte paarden ... die zouden ook op de hoogte gebracht moeten worden dat zij geen kwaliteit fokken omdat zij op kleur fokken!
sarabande schreef:Het neveneffect van dit topic en op de golf aan pennykleurenvragen, is dan wel weer positief te noemen.
sarabande schreef:Niemand, en zeker ik niet zegt, dat kleur en kwaliteit iets met elkaar van doen hebben.
Wij sportpaardenfokkers zeggen alleen dat voor een goed sportpaard geldt dat de kleur er niet toe doet.
stef schreef:Goh, waarom zie je dan zelden een bonte in de ring?