Troef schreef:Ik miste het recht voor de raap.
Had je bokt dan nog niet om af en toe goed uitgescholden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Zannekin"]
[quote="Troef schreef:Ik miste het recht voor de raap.
Citaat:Had je bokt dan nog niet om af en toe goed uitgescholden te worden
Blister schreef:Ik ken bokt pas sinds een paar weken, maar vind het wel lachwekkend hoe ze hier soms tekeer gaan.Blijf toch maar lekker hier en volg het af en toe zo,n beetje brengt weer wat leven in de brouwerij toch?????
Zep schreef:Trakehners staan er om bekend veel veterinaire problemen te (kunnen) hebben.
Zep schreef:Binnen het Verband zelf worden dit soort signalen ook wel gesignaleerd, en men is er dan ook wel mee bezig om hier verandering in aan te brengen. Er zijn een aantal stammen en hengsten waar van bekend staan dat ze wel de harde werkers en de gezonde paarden kunnen voortbrengen. Het moet dus mogelijk zijn.
Zep schreef:Prestatie zegt wel degelijk iets over het karakter van een paard. Ik vind de eigen prestatie van een hengst zeker erg belangrijk. Imo zegt het wel degelijk wat.
Zep schreef:Trakehners zijn de laatste jaren enorm populair aan het worden. Maar is het niet zo dat die populariteit voor een heel groot deel gebaseerd is op de goede prestaties van met name de halfbloed-Trakehners?
Zep schreef:Prestatie zegt wel degelijk iets over het karakter van een paard. Ik vind de eigen prestatie van een hengst zeker erg belangrijk. Imo zegt het wel degelijk wat. (zie ook het voorbeeld van Gribaldi)
Mijn uitspraak over de veterinaire gebreken van Trakehners baseer ik niet puur op mijn eigen paard, dat zou wel heel makkelijk zijn (waar zie je me voor aan)
Trakehners zijn de laatste jaren enorm populair aan het worden. Maar is het niet zo dat die populariteit voor een heel groot deel gebaseerd is op de goede prestaties van met name de halfbloed-Trakehners?
Ik vind de handel altijd een mooie spiegel voor fijne paarden. Gereden Gribali's en Kracks worden heel weinig aangeboden, terwijl die hengsten ontzettend veel nakomelingen produceren. Goodtimes-nakomelingen zie je ook niet zo veel, en zo zijn er wel meer op te noemen. En dat is dus echt niet zo omdat die paarden bij de fokker in de wei blijven staan...
Zannekin schreef:Die veterinaire problemen hoor ik nu van jou, van je goede kennis die anoniem wenst te blijven en die halfbloeden fokt ? en van een anonieme hengstenhouder, oja, en van Zep die ooit een trak gehad heeft.
Ik heb die fokker in Duitsland al een keer met zo'n absurde vraag lastig gevallen, toen ik hier alles nog aannam, maar ik kan je wel een link geven als je het zelf wil proberen. Verder fokt Blister hier ook trakehners, een goeie vraag voor haar ook, of ze meer veterinaire problemen heeft met hen...
GribaldiFAN schreef:Mijn anonieme kennis lacht zich hier rot.....