Wendy schreef:Ik heb eigenlijk nog niets gelezen over het karakter van de hengst? Lijkt me niet onbelangrijk...
t karakter is geweldig....
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Wendy schreef:Ik heb eigenlijk nog niets gelezen over het karakter van de hengst? Lijkt me niet onbelangrijk...
straciatella schreef:Wendy schreef:Ik heb eigenlijk nog niets gelezen over het karakter van de hengst? Lijkt me niet onbelangrijk...
t karakter is geweldig....
Neonlight schreef:Waar staat dat de TS geen effen zwarte wil hebben? En het veulen is voor eigen gebruik en niet voor de verkoop.![]()
En dan mag jij die homozygote hengst maar ergens vandaan toveren, en dat zal niet meevallen, want die is er geen.
Klara16 schreef:Tja, dat is dan gewoon pech he. Als je een hengst kiest die nooit wit doorfokt kun je die kans beperken. En de markt voor Friezen is goed, er worden best goede prijzen voor betaald.
Daarentegen weet je met die appaloosa-hengst al 100% zeker dat je een veulen zal krijgen waar buiten jij zelf eigenlijk niemand op zit te wachten.
Klara16 schreef:De mensen die zo'n kruising willen kopen kijken echt niet naar de papieren. Die komen alleen voor het kleurtje...
Wat voor papieren zijn dat dan trouwens? Aanvaardt het NAS een paard dat eruit ziet als een Fries?
Klara16 schreef:@verography: die 100% moet 50% zijn. Ik bedoel eigenlijk dat als het resultaat van de kruising niet mooi bont is, maar gewoon zwart zoals de moeder, weinig kopers erin geinteresseerd zullen zijn. En dan ben je dus wel potentiele salami aan het fokken.
Neonlight schreef:Wie weet wil ze net wat luxer fokken dan een fries? Ja, dan moet je er vooral een fries op zetten, heb je dus weer hetzelfde.
Neonlight schreef:En Scen Tao heeft dat niet? Want dan heb ik toch een heel ander paard op de keuringen gezien.
Neonlight schreef:En Scen Tao heeft dat niet? Want dan heb ik toch een heel ander paard op de keuringen gezien.
Pletje123 schreef:Neonlight schreef:En Scen Tao heeft dat niet? Want dan heb ik toch een heel ander paard op de keuringen gezien.
Ik heb de hengst op wedstrijden gezien en ik vond hem er niet zo in uitblinken. Daarbij komt dat de foto in de beginpost mij helemaal niet kan bekoren..![]()