kritiek op shetlanders

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Re: kritiek op shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:39

Ik deed gewoon mee met het grapje, vonden ze het vaak niet zo leuk meer Clown

He, een grote hond!

Ja he, hij lijkt er echt op he? Met zo'n staart en van die hoeven Clown
Lijkt er PRECIES op Vork Dromen

Stardust0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:00

ik heb er echt last van.. ik heb een mini die omvalt als je een zetje geeft. (ja, hij moet zeker 100 kilo aankomen en is echt paard worden) Gaan ze zeggen: Ja je kan er beter op zitten, dan hoef je niet te lopen. Nou, pas ben ik ook echt uit me slof geschoten.. Echt kwaad kan ik erom worden.. En zeker als ze gaan zeggen dat ik toe aan een paard ben. komop hee, ik kies er toch zelf voor om niet te rijden. Grapjassen. Boos!

aikido24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 17:38

ik heb ook een shetje en er zijn ook veel mensen die er mee lachen .
hij heeft een stal voor een groot paard en als er mensen langs komen zeggen ze van wow wat een stal , dat moet een groot paard zijn .
en dan komt mijn shetje af omdat hij ze hoort en dan beginnen ze te lachen .
ooit was er eens iemand met hem aant lachen en toen bogen die persoon oppeens zo kleine bommetjes naar mijn pony te gooien , gelukkig heeft hij zich toen omgedraait en op die jongen zijn been gestampt Extreme duivel

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:00

ja met dat wagentje hoor ik ook van is dat niet zielig?
als ik dan roep dat hij drie keer zijn gewicht kan trekken op deze vlakke weg zeggen ze ooh wat schattig hahaha

Honeypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 23:11

Ik ken het! Ik word daar ook echt ziek van, als ik ééns in de zoveel weken een klein ritje op mn verzorgshetje maak, krijg ik al reactie´s van: Ik wist niet dat je op een hond zitten kon enzo Scheve mond
Super flauw! het gaat toch helemaal niet om de lengte van de pony! zolang je er maar plezier van heb, en oke ik zie ook nog niet zo snel een vrouw van 1.80 op een shet van 80 cm hoog springen ofzo, maar er zijn nog zoveel andere dingen wat je ermee kan doen! jammer zien weinig dat zo in!

fleur_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 23:32

hahaha, heb ik ook last van.
als ik aan het wandelen ben met mijn verzorgshet krijg ik ook altijd te horen, dat is een grote hond!
nouja, ik heb er niet zo veel last van Knipoog

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 11:49

Zoveel mensen zeggen; wat wil je een shetlander?
Wat heb je daar nu aan?
Nou veel dus!
Zijn paarden er alleen om te rijden ofzo..

Wat heb je nu aan een shetlander zeggen ze, ze kunnen beter zeggen wat heb je nu aan vissen. Vork

Het is mijn droom & niet die van hun..

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 11:52

Wat je moet doen als iemand minderwaardig over je shet praat, hem /haar met je shet laten lopen, gegarandeerd succes. Haha!
Zo heeft onze mini shet al 3 volwassen mannen, met de houding och dat kleintje neem ik wel even mee, over het weiland gesleept hahahahaha.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 11:56

ik krijg heel soms de opmerking, de 1 wandeld met de hond en de andere met de pony, maar dat is juist goed bedoeld (gewoon grappig).
degenen die het zeggen kom ik tegen, wandelend met hun hond.

en heel soms de verschrikte opmerking dat ik er toch niet op ga zitten Tong uitsteken
nee tuurlijk niet.

verder vinden mensen het of gewoon, of niet interesant, of juist leuk om te zien, als we langslopen met de pony Lachen
missch scheelt het dat ik jonge kids heb, dat rechtvaardigd het houden van een shet, die kunnen er namelijk op ríjden (dus: dan heb je er iets aan Tong uitsteken )

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 15:14

Erg vervelend lijkt me dat..
Ik heb het zelf gelukkig nog nooit gehad.. Ze vinden hem schattig Tong uitsteken

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 18:07

ik heb er zo'n hekel aan als mensen tegen me gaan zeggen dat ik iets ander smoet gaan doen een eigenaar prima een kennis of instructrise allemaal prima maar onbekenden die niet beroemd zijn ofzoiets bah.. laatst wa sik op mijn verzorgshetje ana het rijden en ikw eet dta ik wat groot wordt maar ik ben wel licht en hij vind het geweldig gaat er een meisje van jaar of 10 langs de weg staan (andere kant van de bak zit een sloot tussen) meisje meisje je bent zielig bezig hoor je bent veel te groot meisje meisje je doet hem pijn daar heb ik zo'n hekel aan ik weet zelf echt wel wanneer het gewoon niet meer kan en de eigenaren al helemaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:03

2 jaar terug gingen we ons dekhengstje op de manege wassen. ding was 95 cm hoog en in zn kop een meter of 2 en zeer gevaarlijk.

komen we daar aan met een 2 paardtrailer die alle kanten op schud en mensen kijken vol verwachting. komt er zo'n klein mormel uit. nou dan lach ik net zo hard mee Clown shetten zijn vaak net jack russels Haha!

maar goed laatst bij de vee arts waren we ook met zo'n kerel aan het praten en zodra hij erachter kwam dat we daar met een shet waren begon hij ineens arrogant te doen en plaatste een opmerking alsof ik geen verstand zou hebben van paarden.

hallo? omdat ik shetten heb wil niet zeggen dat ik gelijk dom ben ofzo

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:10

gelukkig heb ik daar nou de laatste tijd niet zoveel last van, terwijl wij toch een verzorg mini appaloosa veulentje van 60 cm hebben.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 08:24

nee gelukkig ken ik dat niet, zelf heb ik een minishet van 78 cm en ik rij met hem aangespannen. Ik krijg eigenlijk alleen maar positieve reacties van oh wat leuk en op wedstrijd: leuke pony!
Maar ik denk dat het hel vervelend is om dat soort opmerkingen te krijgen vooral omdat je zelf zoveel plezier van je pony hebt.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:55

ik werd net nog uitgemaakt voor dierenbeul, omdat ik mijn drie jaar oude mini shet ging longeren. Het arme veulen moet ook al werken, veulen, meneer dit is een volwassen merrie, zegt hij heel droog wie denk je dat je voor de gek houd, ik zie toch dat het een veulen is, ja als u dat denkt

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:14

hahaha..Sandra..die vind ik wel erg komisch! Het is iets minder komisch als de man je echt niet gelooft..maar toch..

Ik heb dat ook wel eens in het bos met het 2-span, dat kinderen vragen of het veulens zijn (die van ons zijn trouwens wel boven de 1m05)..meestal leggen de ouders dan al wel uit dat het pony's zijn Lachen

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 00:13

Wat ik soms ook wel erg vind, als je op het internet advertenties ziet staan:
GEZOCHT hond om erop te rijden
Voor mijn zoontje zoeken we een grote hond, zoals op de foto, waar hij kan op leren rijden.
Da's ook maar dom hé :s

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 17:36

Wat ik nog steeds erg apart vind, is dat als ik met de sulky men, mensen zeggen ''ach wat zielig!'', en als ik met dezelfde pony men met een marathonwagen, mensen roepen ''oh wat leuk, wat schattig, wat stoer''.

Hij loopt met beide fluitend weg qua gewicht, maar de sulky is toch een stukkie kleiner en ziet er minder 'zielig' uit voor paarden leken :D

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 17:40

'Waarom zit je er niet op..' Nouja.
En soms wil Levi zijn kont met het draven naar mij toe draaien en wegschieten en mij dan proberen te trappen, vanochtend weer, dus kreeg Levi een schop onder z'n kont, zeggen 2 pennymeisjes:
'Aaah zielig!! Je schopt toch geen pony en al helemaal geen shetje..'
Nouja, ik heb liever dat hij het afleert, dan dat hij het ooit bij de kinderen van de eigenaren flikt als die wandelen met hem in de bak oid..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 17:59

levitrol schreef:
'Waarom zit je er niet op..' Nouja.
En soms wil Levi zijn kont met het draven naar mij toe draaien en wegschieten en mij dan proberen te trappen, vanochtend weer, dus kreeg Levi een schop onder z'n kont, zeggen 2 pennymeisjes:
'Aaah zielig!! Je schopt toch geen pony en al helemaal geen shetje..'
Nouja, ik heb liever dat hij het afleert, dan dat hij het ooit bij de kinderen van de eigenaren flikt als die wandelen met hem in de bak oid..

oh Ik kan dus echt niet tegen zulke kinderen he :n
dan weet ik weer, waarom ik kleine kinderen haat :Y)

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:00

Me too, iig als ze zo zijn!
Maar ik trek me der nooit wat van aan, ik denk: 'pennyyy' en loop door.. :P

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:57

haha kan ook :P
Ik kan dan niet nalaten er iets van te zeggen, die kinderen moeten eerst maar eens opgevoed worden :P

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 09:54

ja, ik heb een keer gehad dat ik met mijn shetlander Max langs de weg liep en toen riepen er mensen naar ons : Ga je in plaats van je hond je paard uitlaten?, word ik toch zo chagereinig om! ze zijn super sterk die shetten en kei lief!!!! hij springt wel 65 cm hoog!

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 10:02

Als ik met Jerom (shet) en shpongle (dalmatier) ga wandellen langs de straat, krijg ik meestal alleen positieve reacties. Tot een of andere 'jonge gast' zich goed genoeg vond om shpongle brave pony te noemen en jerom mooie hond. Pfff, jammer dat ze het commando 'bijt' of 'sla' nog niet kennen :Y)

Ook zijn er veel mensen die denken dat ik geen groot paard kan houden en daarom maar twee mini's.
''Het is niet erg hoor, later zul je wel een grote paardje krijgen'' :roll:
of ''rijd je er niet op? wat jammer, ik zou dat niet moeten hebben hoor'' :x

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:16

Dit topic is meer dan een jaar oud, vandaar een slotje. :)