astridh"]
Ik heb geen aspiraties om grand prix te gaan starten maar ik wil wel mijn paard kunnen opleiden tot het nivo van zeg ZZ, daarnaast wil ik een buitenrit kunnen maken en af en toe een sprongetje maken. Naar mijn mening moeten deze eisen niet zo moeilijk te vervullen zijn en hoef je niet richtingspecifiek te fokken.
[/quote]
volledig mee eens!
denk toch wel dat dit is wat het grootste deel van de consumenten wil, en daar moeten die paarden uiteindelijk toch heen?
[quote="troef schreef:Dat kon Tineke Bartels helaas niet zeggen. Zij werd door de KWPN-hengst Broere Jazz totaal verrast. De hengst deed het gewoon niet. Tineke Bartels: "Dat hij gespannen binnenkwam, ach, dat vind ik niet zo erg, daar ben ik wel aan gewend. Maar dat hij vervolgens de eerste keer totaal niet piaffeerde en de tweede en derde keer ook niet, dat stelt mij wel heftig teleur. Hij wilde niets meer, geen pirouettes, niet eens meer uitstrekken aan het eind. Ik moet maar eens diep peinzen wat er aan de hand kan zijn. Ik weet het gewoon niet."
Heeft deze nu een rot karakter?
Bij ja, dan lopen er bij het KWPN de komende jaren veel rottige karakters rond.
Maar ik geloof dat dit paard eerder aan het eind van zijn kunnen is en aangeeft dat hij dressuur op dit nivo echt niet zo leuk vindt.
Tuurlijk geeft een paard aan wanneer ie genoeg gehad heeft, en dat zal hier misschien ook wel het geval zijn. En rotkarakter is misschien een groot woord, maar het percentage nou-niet-bepaald-heilige-engeltjes is onder de Jazz afstammelingen wel verdacht hoog. Zal voor een deel ook komen doordat te onervaren mensen ze puur kopen om de bewegingen die erin zitten, en er gewoon niet mee kunnen omgaan, maar ik denk toch ook dat dat voor een deel in de genen moet zitten.