KWPN paard van het jaar

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: KWPN paard van het jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 22:22

grapjas schreef:
Ja maar ze kunnen er niet omheen. Het zou het KWPN sieren als ze ook af en toe zouden toe geven dat ze er een hebben laten schieten of gewoon de kwaliteiten niet hebben gezien.

Dat doen ze bij deze dus toch Verward

En vooral de fokkers zijn zeer trouwe KWPN leden, reken maar dat die hier heel blij mee zijn en daar gaat het uiteindelijk om.

xx_Lizet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 22:42

Okidoki, altijd al mooi paard gevonden Haha!

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 23:44

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 00:42

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! GERCO HEEFT GEWONNEN Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Ik hoor het Wilhelmus Haha! Haha!

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 13:13

Okidoki van ruiter Albert Zoer werd uitgeroepen tot KWPN Paard van het Jaar. Okidoki was zelf niet bij de huldiging aanwezig. Niet omdat hij, zoals in de hal tijdens de huldiging van fokker Boonstra uit het Friese Oudehaske werd omgeroepen, mee op concours was naar Bordeaux. Wel omdat volgens eigenaar Arend Zoer het conflict tussen hem en het stamboek nog steeds bestaat. Bron Bokt.nl

KWPN wil dus heel graag een wit voetje halen door En ik zeg het maar weer een keer zelfs een paard uit een niet erkende KWPN hengst te bestempelen als KWPN paard van het jaar.

Vreemde zaak ondanks dat de sportprestaties van de ruin geweldig zijn voor Nederland als één der betere hippische landen. MAAR KWPN-ER van het jaar dikke banketstaaf en aanfluiting voor het stamboek.

Ik hoop dat de heer Knaap dit leest want die kopieerd toch alles graag, dus wanneer het weer tot een conflict komt met de heer Arend Zoer zal hij dit wel weer gebruiken als excuus. Vork

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 13:58

Gezien de manier waarop Zoer zich tegenover officials etc gedragen heeft is het zeer grootmoedig van een stamboek om daaraan voorbij te gaan en te kiezen voor het paard en zijn kwaliteiten.

Het KWPN heeft geen conflict gecreeerd, integendeel, ik denk dat je slecht op de hoogte bent hilden.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 15:00

Het gaat toch om het paard ....Okidoki is een terecht paard van het jaar ... helemaal top Go jij! Go jij! !!!

Conflict of geen conflict .... Knipoog

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 20:07

Register B of geen register B, feit is wel dat Okidoki écht een Nederlands fokproduct is, en bijna alle paarden uit minstens de eerste drie generaties zijn (ook) bij het KWPN geregistreerd. Dus het is geen kwestie van 'pronken met andermans veren'. Okidoki is de verdiende winnaar.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 21:00

Okidoki is door de stemmen op Internet geteld toch......?

Wel of geen conflict dat doet er niets aan af. Het KWPN is wel zo reeel geweest om
Okidoki uit te roepen als paard van het jaar.

Wie heeft de uitslag van de stemming gezien, niemand toch.

Het publiek heeft gesproken en het KWPN heeft Okidoki uitgeroepen tot paard van het jaar.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 14:06

De vakjury was unaniem in haar besluit, Ulissa. Volgens mij is er niemand die vind dat Okidoki dit níet verdiende.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 14:08

Een terechte winnaar! Lachen

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 19:09

Al had ik gestemd op Nadine,ik gun Okidoki dit van harte,tis een topper!

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 16:39

Door Okidoki op stal te laten en ook zelf niet te komen, heeft de eigenaar zich weer van zijn slechte kant laten zien.
Terecht dat zijn fokker in het zonnetje is gezet, het is een geweldig paard, maar had een andere eigenaar moeten hebben.
Als hij een echte kerel was geweest had hij het verleden achter zich gelaten en voor de eer van de fokker en zijn vele fans gewoon met Okidoki naar Den Bosch moeten komen.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:08

valori schreef:
Door Okidoki op stal te laten en ook zelf niet te komen, heeft de eigenaar zich weer van zijn slechte kant laten zien.
Terecht dat zijn fokker in het zonnetje is gezet, het is een geweldig paard, maar had een andere eigenaar moeten hebben.
Als hij een echte kerel was geweest had hij het verleden achter zich gelaten en voor de eer van de fokker en zijn vele fans gewoon met Okidoki naar Den Bosch moeten komen.

Mwah ben ik niet met je eens. Kijk voor de fokkers en aanwezigen was het heel jammer dat Okidoki er niet was, maar hij is gelukkig nog veel op concours te zien en Zoer is gewoon duidelijk. Ik had het pas raar gevonden als ie er wél was geweest, want die gaat niet zo maar overstag (een echte kerel Cool ). Maar als Okidoki niet die eigenaar had gehad, had hij zaterdag ook hoogstwaarschijnlijk niet de titel Paard v/h Jaar gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:10

Zoer mocht niet eens komen volgens mij, want die is toch nog 'geschorst'?

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:12

[***] schreef:
Zoer mocht niet eens komen volgens mij, want die is toch nog 'geschorst'?

Neee dat is weer achter de rug sinds 1 jan. Hij en al zn paarden mochten niet meedoen aan KWPN activiteiten voor twee jaar lang. Daarom heeft het KWPN ook gewacht met de Paard v/h Jaar-verkiezing tot ná 1 januari (normaal staat dat al wel in het kerstnummer).

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:13

MissHIS schreef:
valori schreef:

Mwah ben ik niet met je eens. Kijk voor de fokkers en aanwezigen was het heel jammer dat Okidoki er niet was, maar hij is gelukkig nog veel op concours te zien en Zoer is gewoon duidelijk. Ik had het pas raar gevonden als ie er wél was geweest, want die gaat niet zo maar overstag (een echte kerel Cool ). Maar als Okidoki niet die eigenaar had gehad, had hij zaterdag ook hoogstwaarschijnlijk niet de titel Paard v/h Jaar gekregen.

Als Zoer niet de eigenaar was geweest hadden we nu geen 2x goud gehad waarschijnlijk en was het paard in russische of amerikaanse handen. Ik denk dat we van het paard uit moeten gaan en niet van de eigenaar en wat hij al dan niet op zijn kerfstok heeft. De fokker heeft evengoed eer van zijn fokproduct.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:19

O, vandaar.
Ik had echt niet verwacht dat hij komen zou, beetje karakter tonen. En dat de eer naar de fokker gaat is ook niet verkeerd.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:13

valori schreef:

Volgens mij was dat paard zijn poten onder zijn lijf vandaan aan het springen in Bordeaux. Hiij kon natuurlijk ook nog niet zeker weten dat hij de verkiezing winnen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:18

Tolstoj schreef:
[

Volgens mij was dat paard zijn poten onder zijn lijf vandaan aan het springen in Bordeaux. Hiij kon natuurlijk ook nog niet zeker weten dat hij de verkiezing winnen.

Nee hij stond op stal Albert had een ander paard mee

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:21

Citaat:
Terwijl Albert Zoer met Lincoln en Sam op concours was in Bordeaux, stond het Paard van het Jaar 2007 gewoon op stal in Echten. Eigenaar Arend Zoer, die tot oktober 2007 voor twee jaar verbannen was van KWPN-evenementen, wilde niet dat 'Oki' in Den Bosch op zou draven. "Zolang Visser, Knaap en Hamoen aan het bewind zijn, wil ik niks met het KWPN te maken hebben. Laat ze maar in de stront zakken."

Bron HorseTelex

Zoals gewoonlijk duidelijke taal van Zoer Clown
Laatst bijgewerkt door Ulissa op 05-02-08 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:22

'Laat ze maar in de stront zakken'

Dat zegt ie ook gewoon, ik mag dat wel.

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:04

Blijkbaar lost onze eloquente noorderling zo het liefst de problemen op Lachen

Hoe dan ook prima dat we dat paard nog in Nederland hebben en ik ben er zeker van dat Jodokus het druk heeft dit voorjaar.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:08

henkb schreef:
Blijkbaar lost onze eloquente noorderling zo het liefst de problemen op Lachen

Hoe dan ook prima dat we dat paard nog in Nederland hebben en ik ben er zeker van dat Jodokus het druk heeft dit voorjaar.

En dat administrateur van het register B het voorjaar erop Clown

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:25

[***] schreef:
'Laat ze maar in de stront zakken'

Dat zegt ie ook gewoon, ik mag dat wel.

Dat is "de heer" Zoer ten voeten uit.