Nakomelingen van Jazz?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Be_Silly

Re: Nakomelingen van Jazz?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 09:01

hahhahaha....ze heeft dan wel een ander kleurtje maar haar looks zijn helemaal Jazz.
Mooi paard hoor!!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 11:14

Denise82 schreef:
Ik heb tot vorige week donderdag ook een Jazz gehad, een geweldig dier was het!
Kon goed bewegen, was (na wat opstart problemen) erg braaf en helemaal geen schrikachtig dier. Ik ben nooit verder gekomen dan het L1, maar heb wel bijna alle wedstrijden die ik met hem reed in de prijzen gereden. De laatste 2 proeven die ik met hem reed had ik gewonnen met 217 en 220 punten, dus was wel een heel tof dier! Maar als ik naar hem kijk, geen typische Jazz!
In mijn profiel kun je foto's zien van Vulcanis.

Ik heb even in je profiel gekeken naar Vulcanis. En ik was echt shocked bij de foto waar jij met de hand op de schoft staat. Het is alsof je daar met mijn Jazz staat....echt sprekend.... twee druppels water.
Wat de rest van de foto's betreft, zie ik dat die van jou wat meer paard was...dan die van mij is. Die van mij is echt een poppetje zeg maar. Maar die standfoto...het had de mijne kunnen zijn.

Denise82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 11:45

polly2 schreef:
Ik heb even in je profiel gekeken naar Vulcanis. En ik was echt shocked bij de foto waar jij met de hand op de schoft staat. Het is alsof je daar met mijn Jazz staat....echt sprekend.... twee druppels water.
Wat de rest van de foto's betreft, zie ik dat die van jou wat meer paard was...dan die van mij is. Die van mij is echt een poppetje zeg maar. Maar die standfoto...het had de mijne kunnen zijn.

Wat grappig, meestal als ik tegen mensen zei dat het een Jazz was, vonden ze hem er helemaal niets van weg hebben, maar er is dan toch een look-a-like! Ik heb je foto ook gezien, is alleen een beetje klein, maar zie wel wat je bedoelt!

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 21:09

Het mooie aan de Jazz nakomelingen vind ik die typische ogen..ze stralen toch wel veel goeds uit Lachen

Ze heben vrijwel allemaal de mooie ogen (en het hoofdje) van papa Pling

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 21:35

Mariska89 schreef:
Het mooie aan de Jazz nakomelingen vind ik die typische ogen..ze stralen toch wel veel goeds uit Lachen

Ze heben vrijwel allemaal de mooie ogen (en het hoofdje) van papa Pling

Die ogen kijken altijd zo verbaasd de wereld in, vind ik. Alsof ze zich de hele dag verwonderen om de wereld om zich heen.

Be_Silly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 09:07

Die ogen komen al bij opa Olympic Cocktail(papa van Broere Jazz Knipoog ) vandaan...
Afbeelding

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 09:10

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:46

heb het topic gezien, wat een geweldig beest is dat echt om je vingers bij af te likken, hij doet me ergens in de verte denken aan mijn bokkie saluut, (jazz x aram) ook wat steviger gebouwd.
veel plezier met hem en blijf vooral foto's plaatsen Knipoog

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:12

Be_Silly schreef:
Die ogen komen al bij opa Olympic Cocktail(papa van Broere Jazz Knipoog ) vandaan...
Afbeelding

Inderdaad...

Wat blijft dat toch een machtig mooi paard...

Be_Silly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:47

Uiteraard is Jazz bekend maar laten we aub Cocktail niet vergeten!!!
Was ook echt een topper...Jammer dat zijn hart het niet zo lang vol heeft gehouden.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 14:40

idd... als men spreekt van echte Jazz hoofden... hebben we het meestal over echte Cocktail hoofden Clown Althans vooral de ogen Knipoog
Wat een pracht van een paard was dat toch Kwijl

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:32

Hier wat foto's van mijn Jazzie, qua uiterlijk en karakter precies haar vader Knipoog Loopt Z2 maar blijft een bang spookje Ach gut

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beezietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 23:29

amai zo een mooi paard zeg Bloos
zo sjiek :d

ingetarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 12:26

Marcella_e schreef:
@ingetarita : ze doet wat klein aan op die tweede foto klopt dat? Het is wel een echte jazz om te zien. Hoe is haar karakter? Pion is toch ook niet een van de makkelijkste heb een aantal nakomelingen van hem gezien, maar dat waren erg snelle en ook zeer felle paarden

beetje laate reactie maar g0ed haha
ze is 1.55 volgende maand meten denk dat ze op 156 uit kom zeer mooie lengte. ze is af en toe heel heet en heel schrik achtig(af en toe nep dan loop ze 3 keer langs dezelfde hoek niks aan de hand en dan ineens de 4e keer is er van alles te zien ) en heel ongeduldig bij borstelen met dr benen vooruit slaan. maar vooral een hele lieve pony. In de dressuur is ze nogal een lui maar met springen trekt ze echt naar de hindernis toe. Ze heeft zeer mooie gangen:)

ingetarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 12:27

ingetarita schreef:
ik ben ook een Jazz X poin. Merrie van 8 jar heeft al een keer Z2 gelopen en ik rijd er nu M2 mee.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

chablis1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:31

Hallo allemaal,
ik heb sinds kort ook een jazz.. hij staat al een keer op de foto hier op de site.. kheb hem namelijk nog niet zo lang en de vorige eigenaresse heeft hem er al opgezet. Het is een Jazz x Rhodium en inderdaad het liefste veulen van de wereld! Altijd zo'n verbaasde blik in z'n ogen en nu al z'n nek zo hoog opgericht.
Het is erg leuk om jullie foto's allemaal te bekijken en te zien hoe mooi ze allemaal onder het zadel zijn. Ik moet helaas nog iets meer dan 2 jaar wachten, maar ik ben benieuwd!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:32

ingetarita schreef:
beetje laate reactie maar g0ed haha
ze is 1.55 volgende maand meten denk dat ze op 156 uit kom zeer mooie lengte. ze is af en toe heel heet en heel schrik achtig(af en toe nep dan loop ze 3 keer langs dezelfde hoek niks aan de hand en dan ineens de 4e keer is er van alles te zien ) en heel ongeduldig bij borstelen met dr benen vooruit slaan. maar vooral een hele lieve pony. In de dressuur is ze nogal een lui maar met springen trekt ze echt naar de hindernis toe. Ze heeft zeer mooie gangen:)

Ik hoor wel wat bekende punten ook! hahahahaha die hoeken inderdaad! Wat dat betreft liggen en volgens paard lief een hoop bakkabouters op de loer die klaar staan om aan te vallen

_sabinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 15:23

ik meld me hier ook even als het goed is word ze woensdag goedgekeurd en dan ben ik ook een trotse bezitter van een jazz merrie.
Ze word dit jaar 4 jaar dus net zadelmak en heel braaf
Het is een jazz x clavesimbel

groetjes sabine

Be_Silly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 09:59

Heb eerder in dit topic al eens foto's geplaats van mijn Jazz toen ik hem net had.... hij is inmiddels geschoren en is wat aan gekomen en gaat er nu eindelijk meer 'paard' uitzien ipv een paardepup van 1.75 mtr.
Verder gaat het met rijden de goede kant op, hij is vindingrijk in het verzinnen van rottigheid en is geen makkelijke maar dat mag de pret ook weer niet drukken. Tong uitsteken

Afbeelding
Afbeelding

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 13:31

Ik heb mijn Jazz sinds eind juli vorig jaar en ik rijd hem pas sinds een week of 3 weer... Veel gezondheidsproblemen gehad met hem en tussen zijn oren zat het ook niet goed. Maar een aantal potten pillen en veel geduld later is ie er weer helemaal. En ik moet zeggen, met het beroemde 'Jazz karakter' valt het eigenlijk reuze mee... Haha! Hij blijft af en toe wel een beetje een aparte, maar goed, dat zijn/waren mijn andere paarden ook en die hadden allemaal andere afstammingen. Misschien trek ik wel van die karakters aan Duivel
Hier een paar rijfoto's van toen ik er 3 weken geleden voor het eerst weer op zat, hij was een half jaar niet gereden en ik kon er zo mee weg rijden...
Afbeelding

Afbeelding

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:11

Afbeelding
Hierbij een nieuwe foto van mijn knappe jazzkind. Blijf het een plaatje vinden en baal nogsteeds van het feit dat ze maar 1.63m is en ik zo'n lang end. Merk wel dat er weinig vraag naar Jazzen is. Ze is nogsteeds te koop dus mocht er iemand eentje zoeken... Haha!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 22:32

Lady_Daniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 20:22

Mijn Jazz Merrie...
Jazz x LT Generaal
Afbeelding
Afbeelding
Ook een echte Jazz Sigaar

Marlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 08:59

Hier is mijn Jazzje Lachen. Ze was echt een DRAAK toen we haar kochten! Ze kon echt helemaal niks: hoeven uitkrappen, afspuiten, in de trailer, vaststaan en rijden was het grootste drama. Ik rijdt haar nu drie jaar en het heeft heel veel tijd, moeite en geduld gekost, maar ze is zó verandert! Ze is nu zo rustig en echt een schat van een paard. Rijden blijft nog steeds lastig, maar de eerste winstpunt in de L1 is binnen. Dus ik denk dat we wel op de goede weg zijn Haha!
Ze is geïnsemineerd met Sandreo en over 3 weken gaat ze naar de stamboekkeuring! Spannend!!! Hier de foto's:

Zo was ze 3 jaar geleden:
Afbeelding

Zo nu:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:23

ik heb ook een jazz... tenminste het is haar opa.....
heerlijk beest en zou haar nooit meer willen missen
dat karkater, de werklust, de eerlijkheid!! echt kan niet beter!