Hoe ben jij aan je (verzorg)New Forest gekomen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 18:25

Tja, ik kreeg Mitch eerst als vz. gewoon vragen :j
Na 2 jaar verzorgen kreeg ik te horen dat ze oude eigenaar ging verhuizen,
ze moest een plek voor hem vinden.. en dat was bij mij *D

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:45

De eigenaar had aan mij vriendin gevraagt: "weet jij iemand die een verzorgpony zoekt". Ze had op het antwoord "nee" verwacht. Maarja mijn vriendin dacht meteen aan mij!
En niet veel later was mn eerste ritje, en werd het mijn verzorgpony (L)

Ik ben mn vriendin eeuwig dankbaar, want zonder haar,
had ik mn schatje nooit ontmoet. _/-\o_

ponielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 14:18

ik wou heel graag een eigen paardje, het maakte mij niet zo heel veel uit wat voor ras het was. maar mijn moeder wou graag een rustig paardje(ze is een beetje bang van paarden :P ) dus daar gingen we naar op zoek. en we vonden een leuke op marktplaats, we gingen natuurlijk kijken welk karakter een NF heeft en we zagen dat de new forest pony's een rustig en lief karakter heeft, en deze pony was zo lief en ze reed zo super, dus tada, daar was ze dan, mijn leuke eerste eigen pony jessy... zo is ze ongeveer hier gekomen ;) we hebben natuurlijk ook naar andere pony's gekeken maar jessy blinkte er duidelijk uit. lekker lang verhaaltje *D :D

xxdiorxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:52

Bij mij was het eigenlijk toevallig, mijn moeder was een beetje op marktplaats aan het kijken toen er opeens stond: Meisje gezocht voor pony te rijden. En zo ben ik aan dior gekomen :D

ponyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:55

via de ponyclub

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 21:07

Ik leste al een poosje op Black Beauty, zij was toen ook zelf van mijn instructrice. Klikte goed tussen mij en Black.
Na een tijdje was ik zelf op zoek naar een pony, en toen kreeg ik haar aangeboden van m'n instuctrice, en eigenlijk gelijk aangenomen :D Nog steeds erg blij mee <3

zwenkert

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)New Forest gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:55

mijn oom kreeg hem van een vrou en omdat ze ZE had was ze niet te verkopen toen mocht ik er op rijden en ze staat in het land bij onze paarden en ik mag er op rijden tot ik het niet meer wil en in het voorjaar gaat ze ook nog is voor de kar

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 08:44

ossHet had ook welsh pony;s kunnen worden, maar NF vondt ik zelf toch wat mooier en meer all round.
Wij mennen, rijden ook veel samengestelde wedstrijden en daarin heb je klasses.
Met onze shetten, die toch echt razendsnel waren in de marathon,kwamen we met de dressuur niet vooruit, en bij dat soort wedstrijden, kun je punten scoren met je dressuur, dus pony;s verkocht en gaan zoeken wat dan te kopen.

Voordat je dan een span hebt wat goed klikt, waren we 2 ponys verder', we hebben nu een goede volleerde gekocht, van Brummershoeve Boss, die leid de andere NF zo'n beetje op, dat is een Watershof Pretendent.
Met dit span hopen we te kunnen scoren, en i.i.g met goed resultaat klasse 3 te rijden.

Uit het vorige span hebben we nog een Kantjes Carlando te koop, dat klikte niet genoeg om een span te vormen, alhoewel deze wrs meer talent heeft als de andere, maar voor het 2 span moet je kijken naar meer dan alleen maar mooie gangen en goede looks.....

Deze NF staat nu net te koop, zie mijn berichten, mocht er iemand interesse hebben in een all round(mennen/dressuur) pony, met gezien zijn papieren, springvermogen, mail gerust...

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 10:42

Vergat nog te vertellen hoe we er aan zijn gekomen, dat is allemaal via particulieren.
Het 1e span bij een boer uit Limburg, daar stonden ze in de wei en was weinig mee gedaan, een beetje een gok, of ze het goed op zouden pakken.
De andere was voor klasse 4 net niet vlot genoeg, maar wel een pony met geweldige gangen, voor ons ideaal om veel van te leren, ook particulier dis overgenomen.
De andere was net ingereden en wat mee gesprongen , maar nog niet betuigd, dus weer een gok of dat wat zou worden, maar dat gaat erg goed, dus ons span is nu compleet.

Mijn ervaring met particulieren is dus goed, zelf even laten keuren, dan weet je hoe het ervoor staat.....

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 01:06

Internet :+ ze stond op marktplaats :+

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 01:10

Mijn verzorgpony kwam ik aan via mijn instructrice.
Ik had les van haar met m'n vorige verzorgpony en daar ging ik mee stoppen.
Maar het is wel echt een ras dat bij mij past.
Ben gek op pony's, het karakter en er zit ook nog een leuk dressuurpotentieel op.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 08:54

Elin_ schreef:
Internet :+ ze stond op marktplaats :+

Bij mij het zelfde :j

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:46

Via een stal, mijn pony was verkocht en we hadden gehoord
dat een new forest pony wel geschikt was voor mij,
tenminste dat dachten mensen en dus sinds vandaag is
Elshofs Sandor in mijn bezit :D

fabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:00

Op concours zag ik hem lopen, en ik dacht, die ruiter is er bijna afgegroeid. Ik ga eens vragen of hij te koop is :)

Frrenkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:36

Ik verzorgde toen ik 10 was een A welshje, Nikita waar ook een B welshje stond genaamt Jody. Jody en Nikita werden wat te klein voor mij, en toen kwam er een D-pony Rico waar ik op mocht. Rico bleek lastig te zijn, en na een jaar ongeveer kwamen er 2 jaarlingen, Linda en Beauty(newforest). Rico werd verkocht na een poosje, bleek gewoon niet geschikt te zijn.

Nu is mijn Beauty alweer 3 jaar, en ik ben haar aan het beleren. Moet je zien hoe je begint met 1 verzorg welshje, en eindigt met 4 superleuke pony's, Nikita, Jody, Beauty en Linda.
Heb geen moment spijt gehad. :)

Ruyter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 01:16

Ik heb twee New-Forest pony's gehad, allebei van de Orchid's paardenmelkerij. Een valk ruin en een koffievos merrie.

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:21

Mijn moeder zag een advertentie van een vrouw in NL die ontzettend veel paarden had en verkocht.
Een wei zo groot. Daar liepen ongeveer 35 paarden en 30 koeien.
En ergens in de verte was mn pony aant showen (toen 2,5jaar).
Besloten hem te kopen. Toen we hem gingen halen bleek het ineens een pony met 'goede' papieren te zijn ;).
Ik kende er niks van (toen 11jaar). Mijn pony kende wel niks. Nog geen halster. Was eigelijk een 'wild' paard.
En zo heb ik hem gevonden! Ergens op een wei! En hem eruit gepikt. Nog geen seconde spijt van gehad.

Loveyouuxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 20:15

Ik heb op een Welsh pony van 17 jaar gereden. Die was te groot voor mij. Op een dressuur stal van vrienden van ons stond een New Forest te koop. Ik was in het begin al fan van die pony, en ik had toch een andere pony nodig. Ik heb 3x proefgereden. Ik vond hem gelijk geweldig rijden! :D Een New Forest is super rustig in zijn hoofd. Een New Forest is gewoon een super pony!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 11:22

Ik verzorgde een NF-merrie die sinds een half jaar bij een boer stond. Zijn zoontje kon er niets mee en ik vond het heerlijk haar te mogen doen.
Ze werd steeds wat dikker en wat bleek? Mw was drachtig :D
Het was een vergissing zo bleek nadat de stal gebeld was waar ze vandaan kwam.
De buurman (ook NF, de hengst Polsbury Picasso) werd op een dag bij haar in de wei aangetroffen (zo is mij verteld). Blijkbaar heeft ie direct raak geschoten :D.

10 April 1991 lag ie daar. Het kleine hoopje. Ik was direct stapel op het veulen en mijn ouders besloten dat ie van ons zou worden.

Geen bewuste keuze dus. Maar ben er er nog altijd heel blij mee dat het zo gelopen is!

Mijn avatar dat is hem, afgelopen winter.

lovepalomina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 18:13

via een springstal :) . Dat is wel heel fijn, want dan heb je de tijd om hem uit te proberen en alles, via bokt of marktplaats lijkt mij niet heel fijn, maar ik weet het niet hoor want ik heb geen ervaring daarmee.

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:35

Ik verzorgte er eentje en dat was via marktplaats! (:

laurabosman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:32

wij kwamen toevallig op internet een hele leuke new forest merrie tegen
een verschrikkelijke werkwillige pony! mooi hoog op de benen en vooral niet wat doorgefokte new forest.
ze is fijn in de mond en heeft veel vermogen. van het begin af aan eigelijk een klein paardje!
later ben ik opzoek gegaan naar een leuke pony om te beleren en toen kwamen toevallig een onbeleerde New forest palomino merrie tegen. weer een verschrikkelijke fijne sportpony met vooral veel springvermogen en een hele ijne gedragenheid in de dressuur!

New Forest pony's zijn verschrikkelijk fijne all-round sportpony's!

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:21

ik ben nog maar een aan het zoeken, maar heb al wel erg fijne gezien!

Lievemensjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 11:52

2 jaar lang rondgelopen met de gedachte zal ik een pony kopen?

toen heel lang opzoek geweest, en heb een new forest gevonden,
heb hem nu 3 weken en helemaal knetter de knetter verliefd op hem!
ik kan alles met hem doen. :D

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 13:59

hoi, wil mij ook ff melden.
maar heb nooit hele new forrest verzorgt maar halve telt dat ook?