nakomeling van Westpoint (Jazz x Michelangelo)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:24

Wij hebben een jaarling lopen van Westpoint (uit een Donnerruf x Havidoff x Statuar merrie). Ik heb alleen geen recente foto's. Hij ziet er nu ook niet op zijn voordeligst uit. Het is echt een jaarling := , maar gelukkig kan hij nog even goed bewegen als toen hij nog een veulen was. Hij kan vooral opvallend goed schakelen. Deze foto's zijn van afgelopen zomer:

Afbeelding

Afbeelding

Lilliputter

Re: nakomeling van Westpoint (Jazz x Michelangelo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:37

Dank je wel Karolien! Wat herken je in jouw veulen gezien de verbeterpunten van Westpoint? Gaaf veulen in elk geval :j

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:41

Bedoel je wat Westpoint heeft verbeterd op de merrie of wat er verbeterd zou moeten worden aan Westpoint?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:52

Mag beiden! Maar inderdaad wat Westpoint verbeterd heeft :j

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:10

Hij heeft de bewegingen van de merrie zeker verbeterd. Het veulen beweegt veel expressiever, gedragener en kan, zoals gezegd, heel goed schakelen. Vooral dat laatste viel al heel snel op, zowel in draf als in galop. Hij leek soms als jong veulen in de wei wel keurig beheerste piroutjes te draaien. Hij was een genot om binnen en buiten te zetten. Het was echt een danser naast je.

Ik had gehoop dat hij de hals van de merrie zou verbeteren. Die is bij de merrie wat arm bespierd. In het werk zie je daar weinig meer van en hij is ook niet slecht geplaatst bij de merrie, maar voor het plaatje had hij wat voller/ronder mogen zijn.

Grappig is dat zijn maatje een spring gefokt veulen is (Wittinger x Guidam x Calvados) en dat het verschil zo duidelijk is. De ene was een dansende langpootmug (met twee keer zo lange koten als de ander) en de ander een brutale gespierde beer. Het was een beetje de hoogspringer en de 100 meter loper, qua types.

Verder is het veulen licht frans gaan staan. Dat heeft de merrie zelf niet. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat het dan dus van Westpoint komt. We corrigeren dat nu wel iets met bekappen en we zullen zien hoe veel dat weer weg trekt.

Ik moet zeggen dat ik haast niet kan wachten om hem zadelmak te gaan maken. Ik verwacht daar ook geen enkel probleem mee. Hij heeft (net als zijn moeder) een heel relaxed karakter, zonder suf te zijn. Hij is echt niet snel onder de indruk, maar is eerder geïnteresseerd en gaat nieuwe dingen eens even rustig onderzoeken.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:13

Dat franse komt van Westpoint, staat ook bij zijn onderzoeksrapport. Westpoint kwam in ons op omdat hij op Jazz na toch vrij is van FFG bloed. Enige is dat hij merries nodig heeft die een goed lichaamsgebruik hebben (bron;kwpn). :)

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:30

Oké, ik kan me niet herinneren dat dat in zijn onderzoeksrapport stond. Waarschijnlijk heb ik dat ook niet zo belangrijk gevonden omdat de merrie keurig op de voeten staat. Ik ben eerlijk gezegd ook meer thuis in de springhengsten. Dit veulen was meer een "gelegenheidsnestje" ;)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:43

Mooi geslaagd veulen dan ;)

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:50

Dank je, ik ben er stiekem ook nog steeds erg blij mee. Ik ben namelijk echt geen springruiter en hoop aan hem een leuk dressuurpaard te krijgen. Voor de rest is het allemaal springbloed bij ons (vriend is wel springruiter :n O:) )

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:39

Mijn Westpoint is intussen bijna 2 jaar(geb. 23/05/2008),en om eerlijk te zijn ben ik er eigenlijk niet zo weg van;
Voor zover je hier natuurlijk wat over kan zeggen bij een 2 jarige!

Hij is wel super chique!
Ik hoopte vooral de maat van de merrie te verbeteren,en wat meer ruimte en souplesse in de gangen te krijgen.
Een grote word het niet,nu 1m61,dus ik zal blij zijn als hij 1m65 haalt.
Gangen zijn niet echt verbeterd t.o.v de merrie:stap is gewoontjes,draf valt mee maar niet apart en galop is eigenlijk niet zo goed,terwijl de merrie net wél heel goed galoppeerd.
Karakter...ik weet het niet goed!Hij is een ongelooflijke tiran,laat mijn merrie geen half uur met rust(bijten,opjagen),al wat hij te pakken krijgt vliegt door de lucht(voerbakken,halsters,dekens...niets is veilig),hoewel hij vrij veel in de hand is kan je hem amper pakken(zou over de deur springen om weg te komen,en nee...hij krijgt écht niet veel slaag van mij).
Langs de andere kant:ALS je hem 'gevangen' hebt,kan je er ook alles mee:borstelen,voetjes,op de trailer...dan geeft hij geen kik meer.
Hij heeft dus in elk geval karakter,ik hoop dat hij het op de juiste manier gebruikt eens hij onder het zadel is!

Als jaarling:
Afbeelding

enkele dagen geleden(niet echt flatterend met zijn lange haren en slijklaagje!)
Afbeelding
Afbeelding

en een filmpje van deze winter:
www.youtube.com/watch?v=RL4xLvGpJZ8

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:44

De farrington merrie bij ons op stal was na de 4e x insemineren eindelijk drachtig. Helaas heeft ze het veulen verworpen.
Ik weet het hele verhaal niet precies maar na een aantal maanden begon de eigenaresse te twijfelen en bleek het veulen 'weg' te zijn.

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:53

@Feelsoproud: Als ik jou zo hoor en de foto's bekijk, lijkt jouw Westpoint lijkt in niets op die van ons.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 22:58

Karolien_ schreef:
@Feelsoproud: Als ik jou zo hoor en de foto's bekijk, lijkt jouw Westpoint lijkt in niets op die van ons.

Zo zie je maar weer,fokken is gokken!!Qua type vind ik de mijne trouwens wél vrij veel van Westpoint hebben(alleen heeft de mijne een chiquer hoofdje dan Westpoint zelf!).
Ik vind het echt moeilijk eigenlijk:als veulentje bewoog hij veel beter dan nu,misschien komt het nog terug?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 07:27

Als de beweging er inzit komt die er ook wel weer uit. Jaarlingen laten zich vaak niet van hun beste kant zien :)