. Zo pikte ik het op, aangezien het in dit topic is
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Zo pikte ik het op, aangezien het in dit topic is
Lauss schreef:CtjeLief schreef:zeker als je een rastypische arabier hebt is het echt het mooiste lang, maar als je geen rastypische arabier hebt maakt het ook niets meer uit inderdaad, in NL hebben we een hoop nrps achtige volbloeden, daar kunnen ze inderdaad wel bij worden getrokken.. zien er toch al nauwlijks arabisch uit..
(maar als je ze dan trekt is het laatste beetje arabische er wel echt af)
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Boy er toch echt uit vind zien als zijn vader, Baccarat. En als je dat geen echte arabier kan noemen..Nerootjeh schreef:Lang laten omdat hij arabier zou zijn is niet van toepassing.
Boy is arabier x dartmoor geloof ik en daarom is ie toch een nrps als ik het goed begrijp?
als ik jou was laus, zou ik ze een keertje kort doen, en dan aangroeien, want hij heeft nu best dun haar, misschien dat het dan wat voller terug groeit
Nee je hebt het niet goed begrepen
Boy is va x half arabier.
Arabieren hebben geen volle manen, ook niet als je ze eerst afknipt.
En zover ik weet groeien hun manen ook niet echt zo snel, dus dan zijn we weer een tijd verder.
Beslissing is gemaakt, het blijft gewoon lekker lang op zn arabiers
?www.nrps.nl schreef:Het NRPS registreert alleen dieren die een scheut(je) Arabisch of Anglo-Arabisch bloed voeren.
Registreert daarnaast elk dier dat niet aan de bloedvoering voldoet in het sportregister B.
Pony's (tot 1.57) voeren minimaal 12.5 % ox (=Arabisch bloed)
Rijpaarden (groter dan 1.57) voeren minimaal 12.5% Anglo-Arabisch bloed (dit is de optelsom van het percentage Arabisch en het percentage Engels volbloed)
Anglo-Arabieren voeren uitsluitend Anglo-Arabisch bloed.
? Wat dan 
Lauss schreef:geen arabier? Wat dan
wat bedoelde je met want?
Hij is inderdaad een NRPS.

Lauss schreef:dat gedeelte van arabier x dartmoor had je verkeerd begrepen
En zoals ik het begrijp, ís NRPS arabisch, alleen niet 100% ?

Lauss schreef:Arabieren hebben geen volle manen, ook niet als je ze eerst afknipt.
En zover ik weet groeien hun manen ook niet echt zo snel, dus dan zijn we weer een tijd verder.
en ze zijn 100% arabisch
Lauss schreef:er zit 75% arabier in, & 25% Dartmoor.
Dus dan overheerst het iig..?

?
Lauss schreef:dat zeg ik ook nergens! Ik probeer alleen te vertellen dat ik Boy meer arabier vind dat vuilnisbak

, je kunt beter zeggen ( denk ik ) dat ie overheersend arabisch is
CtjeLief schreef:dat zegt ze dus.......

Lauss schreef:dat gedeelte van arabier x dartmoor had je verkeerd begrepen
En zoals ik het begrijp, ís NRPS arabisch, alleen niet 100% ?

Lauss schreef:mandy; het onderwerp is Kort of lang?

? ArabianRanch schreef:Lauss schreef:Arabieren hebben geen volle manen, ook niet als je ze eerst afknipt.
Hier groeien de manen als kool en over de staarten nog maar niet te spreken![]()
![]()
en ze zijn 100% arabisch
Lauss schreef:geen arabier? Wat dan

Mietje schreef:Ik vind toch dat je ze lang moet latenVeeeeel mooier