Hoeveel gewicht kan een shet dragen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Douraque

Re: Hoeveel gewicht kan een shet dragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:38

In het centrale topic heb je deze vraag al 3 keer gesteld en 3 keer heeft iedereen je gezegd dat je te groot bent. Conclusie: je bent te groot voor de Shetlander, blijf je erop rijden breng je alleen maar schade toe aan je Shetlander.

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:42

Douraque schreef:
In het centrale topic heb je deze vraag al 3 keer gesteld en 3 keer heeft iedereen je gezegd dat je te groot bent. Conclusie: je bent te groot voor de Shetlander, blijf je erop rijden breng je alleen maar schade toe aan je Shetlander.

ze zijn niet van suiker hoor :j

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:56

Klopt shetlanders zijn ook niet van suiker. En zijn prima geschikt om kleine kinderen op te laten rijden. Er zijn genoeg leuke andere dingen die je met een shet kan doen. Maar past er alsjeblieft niet meer op

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:27

jillhorses schreef:
ze zijn niet van suiker hoor :j

Wat is belangrijker voor jou. De gezondheid van de pony of wat jij wil? Je bent te groot en te zwaar voor die shet. Jammer voor het arme dier dat je weigert dit in te zien en maar blijft proberen om het goed te praten.

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:30

Ik mishandel hem zeker:))

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:49

Dat zeggen we niet. Maar als je er over een jaar ook zit wel ja.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:49

Daar kom je over een paar jaar vanzelf achter. Maar denk je dat je pony het leuk vind om bereden te worden?

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:39

jillhorses schreef:

Oké, ik probeer het nog één keer want ondanks je jeugdige leeftijd ga ik ervan uit dat je wel dingen kunt leren begrijpen ondanks dat je eigenwijs bent.

Als jij niet wilt luisteren naar goedbedoeld advies in het belang van de pony waar je zegt zo dol op te zijn en je blijft op die pony rijden dan is de kans groot dat het dier op den duur last krijgt van de gewrichten in zijn rug en hij vrijwel onbruikbaar wordt om op te rijden, hoe jong of oud hij ook is. Niet alleen het gewicht van de ruiter is van belang maar ook zijn lengte; als de ruiter te lang is, brengt deze de pony uit zijn balans. Aangezien jij zowel te lang als te zwaar bent neem ik aan dat bovenstaande nu misschien echt duidelijk is?? Of is het ijdele hoop?

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:53

Yinnar schreef:
jillhorses schreef:

Oké, ik probeer het nog één keer want ondanks je jeugdige leeftijd ga ik ervan uit dat je wel dingen kunt leren begrijpen ondanks dat je eigenwijs bent.

Als jij niet wilt luisteren naar goedbedoeld advies in het belang van de pony waar je zegt zo dol op te zijn en je blijft op die pony rijden dan is de kans groot dat het dier op den duur last krijgt van de gewrichten in zijn rug en hij vrijwel onbruikbaar wordt om op te rijden, hoe jong of oud hij ook is. Niet alleen het gewicht van de ruiter is van belang maar ook zijn lengte; als de ruiter te lang is, brengt deze de pony uit zijn balans. Aangezien jij zowel te lang als te zwaar bent neem ik aan dat bovenstaande nu misschien echt duidelijk is?? Of is het ijdele hoop?

Vind u echt dat ik mijn pony mishandel?
Even tussendoor ik heb langere ruiter op een shetlander gezien hoor en waarschijnlijk ook zwaardere maar goed het gaat nu om mij:-)
Ik laat het over me heen komen en ga andere dingen PROBEREN
Ff een vraagje kan ik op een shetlander kruising van 1.09

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:50

Lieve schat, wil je even markeren waar ik zeg dat jij de pony mishandeld? Je wordt gewaarschuwd voor de gevolgen als je niet je verstand gaat gebruiken. De pony is ook nog eens niet zo lang geleden ingereden lees ik ergens. Waar zijn jij en de eigenaar mee bezig? Ga toch andere leuke dingen doen met deze pony i.p.v. rijden. En NEE, ook op een pony van 1.09 pas je niet. Ik denk dat je moet kijken voor een pony vanaf stokmaat 1.40.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:09

Even een slotje voor overleg.