[TI] tinker spingen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tinkersjakie

Re: tinker spingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:28

Wat bij mij het eerste opkomt is, waarom is het slechter voor een tinker dan een normaal paard?
Ze zijn allebei paarden.......

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:28

Volgens mij is er bij Sammy een pilletje verkeerd gevallen Clown
Meid, denk even na waar je het over hebt, en tegen schenen schoppen is zo gemakkelijk.
Er zijn er hier met tinkers die meer waard zijn dan menig KWPN-er, dus dat ze niks beters kunnen kopen, nonsense.
En je hebt helemaal gelijk, je weet er niets van, je hebt een paard genoemd waarvan je vermoed dat het artrose heeft door springen maar verder komt er geen onderbouwd verhaal.
Dus mijn conclusie is dat je ooit ergens iets gehoord hebt maar verder er maar weinig van af weet, kom eerst maar eens met een gedegen onderzoek.

corina21Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:30

kijk he tinker he die zijn er niet op gebouwd, iedereen moet zelf weten wat die moet doen met zijn paard,ik zeg ja je kunt er ook mee springen maar wedstrijden,ze zijn forser gebouwd meen je wat dat voor een druk,het op de voorbenen geeft,dat hele gewicht op de voorbenen,lijkt me niet gezond,dat paard waar ik mee spring die is er voor gebouwd,maar dat is mening meer zeg ik niet,

corina21Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:30

en sorry pardon,ik ben er bij geweest zal mijn da even zeggen dat jij gelijk hebt en het niet van het springen komt.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:31

niet elke Tinker is hetzelfde gebouwd, je hebt behoorlijke verschilen onderling namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:31

En je kan door training de achterhand er toch onder zetten zodat het wel kan?

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:32

Ieder paard kan springen, bouw maakt niet uit voor wat ze aankunnen, wel voor techniek.
Zeg hem inderdaad maar dat zijn diagnose best wel eens fout kan zijn, zal niet voor het eerst zijn dat een DA er flink naast zit.

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:33

Sammy - ik denk dat Tinkers juist heel goed het gewicht met hun grotere gewrichten op kunnen vangen, juist veel beter dan die iele gewrichten van sommige springpaarden die men tegenwoordig fokt... Knipoog

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:34

Ik ga met mijn ouwe Patrol ook geen Parijs Dakar doen.
Dan moet je wel een goeie Daf sponsor voor hebben.

Maar Cobs (tinkers) kunnen heel goed springen.
Heb daar zat voorbeelden van.
Deze ukkepuk loopt daarom ook weer los op mijn erf.
Alleen haar pappie hield de draden wel heel van de buitenbak, want die had meer ervaring in hoog springen.

Afbeelding

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:34

(even off-topic)
Mijn dochter van 7 kan nog beter typen dan jij, Sammy Knipoog

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:35

Daarom hebben wij een opvang/afstands topsportpaardje met afgescheurde pezen, omdat die er zo opgebouwd zijn.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:35

Wat bedoel je Verward

crintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:39

nou sammy je hebt wel een mooi spring paard echt een geweldige foto, en mensen ze zegt alleen haar mening jullie gaan er zo op in en krakken het af het is een vrijland en mag een ieder zelf weten wat ze vinden. En dan vind ik het zeker kinderachtig als jullie verder niet tegen haar opkomen om het dan over de nederlandse taal te gaan hebben, jullie zijn echt stelletje pubbers bij elkaar. laat haar gewoon haar mening hebben, jullie zijn haar gewoon aan het uitlokken en ze lacht zich kapot over jullie.
En mijn mening over springen met een tinker:
Deze diertjes zijn gemaakt voor recriatief dressuur en voor de kar. maar niet voor 1,60 los te springen of wat dan ook .

met zeer vriendelijke groet crintje

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:42

nielsd schreef:

Wat bedoel je Verward

Wil je wat bereiken in de topsport dan moet je daar ook goed materiaal voor hebben.
Met een fiatje 500 win je geen Parijs Dakar.
Een goed gefokte Quarter heb je nodig in de top van de Western.
Idem, dressuur, een goede KWPN'er.
En natuurlijk een ruiter die ook kwaliteiten heeft.

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:44

Mijn tinker is echt een springtinker, ze heeft een hekel aandressuur (en ik vind het ook niet zo geweldig) maar als er ergens een hindernis te zien is kijkt ze de heletijd met gespitste oortjes, en als ze er dan overheen mag is ze niet te stoppen.. Ook rij ik regelmatig onderlinge B-wedstrijden en heb al vaak gewonnen, op snelheid wint ze het niet maar als de rest in de barage fouten maakt kom ik daar op mn dooie gemak doorheen gesjokt met mijn springkoe en verbaas ik vele toeschouwers.. Ik vind het eigelijk belachelijk dat er nog steeds zoveel mensen zijn die denken dat tinkers niet kunnen springen (genoeg tinker eigenaren hebben het onderhand wel laten zien) ik denk dat ik maar een nationale campange ga opstarten Clown zo met reclame spotjes en een tinker-spring-show door het land Tong uitsteken

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:45

sammy1 schreef:
recreatief doe je eens in de 2 weken of zo,en ja als je wedstrijden gaat springen moet je toch 2 keer in de week trainen kijk dit is een paard voor te springen
Afbeelding

en dit ziet er volgens mij ook niet verkeerd uit.
Afbeelding
Volgens mij kan mevrouw er niet tegen dat tinkers ook kunnen springen.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:46

Ah, het schaduwaccount is ook tevoorschijn gekomen

corina21Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:46

maar luister jullie zijn tinker gekken is ook leuk voor jullie,maar ik heb gewoon mijn mening verteld,en met mijn typen heb jij niks te maken al typ ik chinees,veel succes met het springen,en ik heb ook niet gezegd dat ze het niet kunnen ik heb gezegt het is slecht voor ze,haha ik jaloers nee hoor heb een beter paard onder de kont,

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:48

crintje schreef:
jullie zijn echt stelletje pubbers bij elkaar. laat haar gewoon haar mening hebben,

Wie is hier nou een puber. 22 jaar en dan zo typen
Verder is het haar mening, maar een ander mag van haar ook niet z'n mening hebben, want dan is die niet waar.
Het is beter dat ze hier gewoon niet meer komt. Ze heeft geen Tinker en er duidelijk ook geen verstand van.
Ik ken een Tinker die M-springen was en menigmaal kampioen.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:49

"beter paard" is ook zeer relatief.
It's all in the eye of the beholder...

corina21Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:49

ziet er mooi uit foto maar jaloers ben ik niet hoor heb paarden onder de kont gehad die veel meer waard zijn,dan wat dan ook,maar maakt ook niks ik zeg ja spring gewoon lekker verder heb alleen mijn mening gegeven en jullie gaan erop in,

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:51

Tuurlijk wordt er op ingegaan, een discussie aangaan is vrij normaal, maar dan graag onderbouwd.

corina21Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:53

ja doe ik toch ook,ik zeg gewoon wat ik ervan denk het is niet goed voor ze,dat ze springen ja is toch leuk maar er word gevraagd of het wel goed is die wedstrijden enzo,en dan geef ik daar andwoord op,zoals ik erover denk.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:53

Moderatoropmerking:
Ik dacht dat ik eerder op de dag in dit topic een opmerking had gemaakt over de manier van reageren op elkaar. Ik zie dat dit helaas geen enkel effect heeft gehad. Jammer van het topic, het gaat op slot.
Ik ga even met de rest van mn collega's in overleg over verder te volgen stappen.